اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی:

جای موزه منطقه‌ای در مازندران خالی است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: جای موزه منطقه‌ای مازندران واقعا خالی است و مجموعه استان همکاری کنند تا موزه منطقه‌ای ایجاد شود.

جای موزه منطقه‌ای در مازندران خالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد نجفی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت: سیاست کلی سازمان، انتساب درون سازمانی است.

این مسئول با بیان اینکه مازندران به ویژه در حوزه گردشگری ظرفیت‌های بسیاری دارد، تصریح کرد: در این حوزه به ذکر یک نکته طبیعت‌گردی بسنده می‌کنم که نعمتی خدادادی است که در اختیار مردم این استان قرار گرفته است.

نجفی با اشاره به اینکه در آستانه حلول سال جدید هستیم، بیان داشت: ‌از مدیران استان می‌خواهیم مانند گذشته، پذیرای خیل میهمانان از سراسر کشور به مازندران باشند.

وی با بیان اینکه می‌خواهم از استاندار مازندران قول تحویل زمین مناسب برای احداث موزه در استان بگیرم، گفت: از مدیر جدید هم می‌خواهیم ظرف شش ماه مطالعات احداث این موزه را انجام دهد تا بتوانیم موزه منطقه‌ای در مازندران احداث کنیم که واقعا جایش خالی است.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به پروژه چند موزه که از مصوبات سفر در استان، ادامه داد: بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها انجام شده و از مجموعه استانی انتظار داریم برای راه‌اندازی این چند موزه همکاری کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 260 رشته در حوزه صنایع دستی داریم، یادآور شد: حدود 30 رشته مختص به استان مازندران است که رویکرد جدیدی در این رشته‌ها دارند.

این مسئول با اشاره به دریافت مهر اصالت در مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتی که استان دارد انتظار داریم مهر اصالت بیشتری دریافت کند.

این مسئول با بیان اینکه دریافت مهر اصالت روند پیچیده‌ای دارد، متذکر شد‌: ‌اما به لحاظ ظرفیت مازندران، انتظار ما از این استان بیشتر است.

نجفی با اشاره به اینکه مطالعات ایجاد شهرک و بازارچه صنایع دستی در مازندران انجام شده و کمک‌های فنی اعتباری هم دریافت کرده‌ایم، اذعان داشت: از منابع استان با همکاری شهرداری استفاده شود تا بتوانیم این شهرک و بازارچه را در نقاط پیش‌بینی شده راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول