اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری

18 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در چهارمحال و بختیاری جان باختند

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون 18 نفر در این استان جان خود را بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن از دست دادند.

18 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در چهارمحال و بختیاری جان باختند

منصور فیروزبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 18 نفر در این استان جان خود را بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

وی افزود: آمار فوتی‎های ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی هشت نفر بود، افزایش یافت.

فیروزبخت با بیان اینکه از مجموع فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی در سال ‌جاری 17 نفر مرد و یک نفر زن بودند، گفت: بیشترین آمار مرگ‌ و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در دی‌ماه‌ با پنج فوتی ثبت‌ شده است

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به آمار تصادف این استان، گفت: در سال‌ جاری 211 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که 231 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند، 8.7 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از تلفات رانندگی امسال 167 نفر مرد و 44 نفر زن بودند، گفت: بیشترین تلفات حوادث رانندگی با 158 مورد در جاده‌های برون شهری و پس از آن با 34 مورد در تصادفات درون شهری، 19 مورد در جاده‌های روستایی گزارش شده است.

فیروزبخت از کشته شدن 15 نفر در حوادث رانندگی دی ماه خبر داد و گفت: در دی امسال تلفات حوادث رانندگی 15 نفر بود که در مقایسه با 21 نفری که در مدت زمان مشابه سال گذشته جان باختند 28.6 درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از مجموع 15 نفر کشته حوادث رانندگی دی‌ماه، 13 نفر مرد و دو نفر زن بودند، همچنین 9 نفر از کشته‌شدگان حوادث رانندگی دی‌ماه در جاده‌های برون شهری، چهار نفر در جاده‌های درون شهری، و دو مورد در جاده‌های روستای ثبت شده است.

وی ادامه داد: تعداد مصدومین حوادث رانندگی دی‌ماه نیز 158 نفر است که این آمار در مقایسه با 164 مصدوم حوادث رانندگی که در دی‌ماه سال گذشته به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه داشته‌اند 3.7 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول