اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور سازمان پزشکی قانونی خواستار شد

قوانین مبارزه با مواد مخدر تقویت شود

خبرگزاری فارس: مشاور سازمان پزشکی قانونی گفت: باید قوانین موجود در مورد مبارزه با مواد مخدر بیش از پیش تقویت شود.

قوانین مبارزه با مواد مخدر تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد‌رضا قدیرزاده پیش از ظهر امروز در همایش دیدگاه قانونی پیامدهای مبارزه با مواد مخدر در سالن جلسات دادگستری کل آذربایجان غربی تشکیل شد اظهار داشت: باید مشکل‌های قانونی موجود در قوانین رفع شود تا اقدامات پیشگیری و مقابله‌ای نتیجه مطلوبی را در بر داشته باشد.

وی تصریح کرد: مصرف شیشه به دو شکل تزریقی و خوراکی به راحتی انجام می‌شود در سایت‌های اینترنتی هم تولید آن آموزش داده می‌شود به طوری که شایعه اعتیادآور نبودن این مواد برای کشور ما مشکل‌ساز شد و امروز گرایش پیدا کردن افراد تحصیلکرده به این قبیل مواد افیونی را شاهد هستیم.

این مسئول گفت: همه می‌دانیم مصرف‌کننده‌های انواع مواد مخدر هنگام خماری خطرناک هستند ولی مصرف‌کنندگان شیشه در هنگام نعشگی خطرناک هستند زیرا بین هشت تا 12 ساعت بعد آثار مواد در خون باقی می‌مانند پس امکان سر زدن هر عملی از آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه با بالا رفتن سن معتادان شیشه خطرناک می‌شوند ادامه داد: 50 درصد تخت‌ بیمارستان‌های روانی مصرف‌کننده‌های شیشه اشغال کرده‌اند از طرف دیگر باید شبانه مبلغ یک صد هزار تومان برای هر تخت هزینه شود پس به این ترتیب خسارت زیادی به بدنه اقتصاد وارد می‌شود.

قدیرزاده با بیان اینکه شیشه بر روی جسم و روح آثار زیان‌باری دارد گفت: پرخاشگری، رفتار تهاجمی، عدم درک زمان و مکان، برانگیختگی جنسی، اختلال شناختی از عوارض بدیهی استفاده از مواد مخدر محسوب می‌شود همچنین هذیان، خیانت و کنترل شدن در آنها زیاد است، امروزه بعضی آرایشگاه‌های زنانه به عنوان داروی لاغر کننده استفاده از آن را ترویج می‌دهند.

مشاور سازمان پزشکی قانونی اظهار داشت: در دنیا بالاترین میزان مصرف حشیش، آمفتامین‌ها، مشتقات اکستازی، تریاک و .. است ولی در کشور ما مشکل مواد توهم‌زا به دلیل گران قیمت بودن آن وجود ندارد اما باید در حوزه پیشگیری نیز اهتمام شود.

مشاور سازمان پزشکی قانونی اظهار داشت: متأسفانه شیشه ارزان قیمت بوده حتی در تهران از تریاک هم ارزان‌تر است و در آزمایشگاه‌های غیرقانونی و زیرزمینی تولید می‌شود و مواد اولیه خیلی راحت و ارزان به دست می‌آید از این رو می‌طلبد همکاری جمعی در راستای مبارزه با تولید و قاچاق‌کننده‌های این قبیل مواد مخدر شکل بگیرد.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول