اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اساتید و طلاب قمی

سریال موهن «الاسباط» نقد فقهی و تاریخی می‌شود

خبرگزاری فارس:‌ فیلم موهن «الحسن و الحسین و معاویه» معروف به سریال «الاسباط» توسط اساتید و طلاب حوزه علمیه قم نقد فقهی و تاریخی می‌شود.

سریال موهن «الاسباط» نقد فقهی و تاریخی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، عباس ایزدی‌فر با اعلام این مطلب اظهار داشت: این نشست علمی به همت مدیریت پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) و با حضور اساتید و پژوهشگران این موسسه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این سریال توسط یکی از شبکه‌های تلویزیونی وهابی کویت و با مشارکت بازیگرانی از کشورهای کویت، اردن، عربستان سعودی، لبنان، مراکش، الجزایر، سودان و... ساخته شده است تصریح کرد: این فیلم موهن در حالی از 40 کانال ماهواره‌ای در حال پخش است که از نظر تاریخی مستند نبوده و منابع روایت داستانی این سریال کاملا ساختگی است بنابراین لازم است که این سریال از نظر علمی، تاریخی، فقهی و همچنین مبانی کلامی و حدیثی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

مدیر پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: تحریف تاریخ، تطهیر چهره‌های تاریخی که صدمات بسیاری به امت و حکومت اسلامی وارد کرده‌اند، ایجاد شخصیت‌های خیالی و یا توطئه‌گر مانند عبدالله بن سبا که به حکومت علی جهت‌دهی می‌کند، تقدیس معاویه و سایر چهره‌های منفی تاریخی از یک‌سو و از طرف دیگر ترسیم چهره‌ای متزلزل از امام حسن(ع) و نشان دادن چهره امام حسین (ع)، امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) و ...بسیاری از تحریفات تاریخی و فقهی از موارد موجود در این فیلم است که مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: این جلسات علمی با حضور گروهی از محققان و پژوهشگران حوزه علمیه قم و برخی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برگزار و سپس نشست‌ها و میزگردهای علمی به صورت مکتوب در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد.

جلسه نقد و بررسی سریال «الاسباط» ساعت 16 دوشنبه پانزدهم اسفند ماه سال جاری در سالن اجتماعات دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول