اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از طرح آبرسانی درگهان

41 هزار روستایی در قشم از آب شرب لوله‌کشی برخوردار شدند

خبرگزای فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با بهره‌برداری از طرح آبرسانی به درگهان تعداد 41 هزار نفر از روستائیان و مردم درگهان از آب لوله‌کشی سالم برخوردار شدند.

41 هزار روستایی در قشم از آب شرب لوله‌کشی برخوردار شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حسین خادمی ظهر امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهر درگهان گفت: این طرح با حجم عملیاتی 110 کیلومتر شبکه توزیع، دو دستگاه مخزن ذخیره با ظرفیت‌های 5 هزار و هزار متر مکعبی، یک واحد ایستگاه پمپاژ و تولید آب از طریق آبشیرین کن به میزان 60 لیتر در ثانیه، جمعیتی معادل 17 هزار نفر از درگهان و هلر و 24 هزار نفر از روستاهای بخش مرکزی این شهر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در بخش آب، کاهش اتلاف و ایجاد تعادل هیدرولیکی و توزیع مناسب و عادلانه آب از اهداف دیگر اجرای این طرح‌ آبرسانی در قشم بوده، یادآور شد: میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرای پروژه آبشیرین کن شهر درگهان به میزان 70 میلیارد ریال و اعتبار طرح آبرسانی  آن 73 میلیارد ریال است. 

مدیر عامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: همچنین هدف اصلی از اجرای این پروژه نیز ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تامین، ذخیره، انتقال و توزیع آب، افزایش ظرفیت ذخیره آب و اصلاح و استانداردسازی انشعابات در این قسمت از جزیره است.

به گفته این مسئول، در سایه حمایت‌های دولت و ایجاد بستری مناسب برای جلب مشارکت بخش خصوص با هدف تولید آب شرب از طریق شیرین سازی آب دریا، در حال حاضر با افتتاح دو دستگاه آب شیرین کن (RO) با ظرفیت 5 هزار متر مکعب در شبانه روز و خط انتقالی به طول 300 کیلومتر، مردم شهر درگهان از آب شرب بهداشتی برخوردار شده‌اند.

یادآور می‌شود، قشم و به ویژه روستاهای این جزیره که تعداد آنها بیش از 100 روستا می‌شود همواره با مشکلات عدیده‌ای در بخش تامین آب شرب در طول تاریخ روبرو بوده‌اند.

طی سال‌های گذشته با احداث شبکه‌های آبرسانی بخش اعظمی از مشکلات در این جزیره رفع شده است.

استفاده از آب‌شیرین‌ کن‌ها برای تامین آب شرب جزایر هرمزگان و مناطق ساحلی به عنوان یکی از راهبردهای کلیدی شرکت‌های وزارت نیرو در دستور کار قرار گرفته است.

درگهان که طی سال‌های گذشته در تقسیمات کشوری به عنوان شهر تقسیم‌بندی شده، از معدود شهرهای ایران است که تاکنون از سیستم یکپارچه لوله‌کشی آب بی‌بهره‌ مانده بود که با اجرا و بهره‌برداری طرح مذکور به نظر می‌آید بخش اعظمی از مشکلات این شهر نیز ترفیع شود.

علاوه بر این شهر، شهر سوزا نیز در قشم از مشکلاتی در بخش تامین آب رنج می‌برد. قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس و در جنوب بندرعباس قرار دارد.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول