اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت

انجام 20 نمونه آزمایش در روز از شبکه توزیع آب شرب همدان

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون آزمون سنجش کلر، کدورت و درجه حرارت به تعداد حداقل 20 نمونه در روز از شبکه توزیع آب شرب شهر همدان و مخازن آب انجام شده است.

انجام 20 نمونه آزمایش در روز از شبکه توزیع آب شرب همدان

سیدهادی حسینی‌بیدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فعالیت‌های روزانه آزمایشگاه دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب همدان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون آزمون سنجش کلر، کدورت و درجه حرارت به تعداد حداقل 20 نمونه در روز از شبکه توزیع آب شرب شهر همدان و مخازن آب انجام شده است.

وی تصریح کرد: آزمون‌های کیفی شامل کنترل فرایند تصفیه، سنجش کدورت و کلر آزاد باقیمانده، ph و درجه حرارت محل‌های ورودی و زلال سازها و خروجی تصفیه‌خانه‌های آب شهر همدان انجام شد.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان از نمونه‌برداری و آزمایش میکروبی روزانه چهار نمونه خبر داد و گفت: این آزمایش‌ها از شبکه توزیع آب شرب همدان صورت گرفته است و انجام آزمون‌های مذکور از شبکه توزیع آب شرب شهرستان‌های تابعه استان به صورت هفتگی انجام می‌‌شود.

وی بیان داشت: در راستای کنترل کیفی شبکه توزیع و مخازن ذخیره آب و ارتباط با واحد بهره‌برداری امور آبفاهای استان برای انجام فرایند شست‌وشوی شبکه و مخازن ذخیره آب، آزمون هتروتروف انجام شد.

حسینی‌بیدار با اشاره به انجام 24 آزمون فاکتور شیمیایی و فیزیکی اظهار کرد: این فاکتورهای شیمیایی و فیزیکی از منابع و مخازن آب و شبکه توزیع و محل ورودی و خروجی تصفیه‌خانه‌های آب به صورت فصلی انجام شد.

وی از انجام آزمون بیولوژی از محل ورودی و خروجی تصفیه‌خانه‌ها و شبکه توزیع آب و مخازن به صورت هفتگی خبر داد و گفت: در این مدت شکایت‌های مردمی از لحاظ کیفیت آب پیگیری شد و با مرکز بهداشت استان در خصوص مسائل و مشکلات کیفی آب شرب شهر همدان و شهرهای تابعه استان صورت گرفت و آزمون‌های مشترک و همزمان آب شبکه توزیع با مرکز نیز انجام شد.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: 2 هزار و 49 مورد آزمون میکروبی، 511 مورد آزمون هتروتروف مخازن، 2 هزار و 883 مورد آزمون هتروتروف شبکه، 56 هزار و 627 مورد آزمون کلرسنجی، 12 هزار و 650 مورد آزمون کدورت‌سنجی، انجام 213 مورد آزمون بیولوژی و 463 مورد آزمون کامل شیمیایی و فیزیکی و 3 هزار و 882 مورد آزمون شیمیایی و فیزیکی صورت گرفته است.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول