اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

نماز باید از هر نظر انسان را از فحشا و منکر باز دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ملایر گفت: نماز باید از هر نظر انسان را از فحشا و منکر باز دارد.

نماز باید از هر نظر انسان را از فحشا و منکر باز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌ا‌لاسلام سیدرضا فاضلیان پیش از ظهر امروز در همایش نماز و نیایش در دانشگاه آزاد اسلامی ملایر نماز را جزو واجبات برشمرد و افزود: در تمام اصول اسلامی یک واجب مطلق  وجود دارد و آن نماز است  چرا که خداوند برای واجبات دیگری از قبیل روزه، زکات، حج و خمس شرایط قرار داده که در صورت برخی مشکلات این اعمال واجب را می‌توان ادا نکرد ولی تنها چیزی که در تمام حالات و در مکان‌ها و زمان‌های  مختلف باید به جا آورد نماز است.

وی افزود: فریضه نماز به اندازه‌ای مهم است که حتی در میدان جنگ نیز نباید آن را ترک کرد و این را ما به وضوح در زمان جنگ‌های پیامبر (ص) با کفار و نماز ظهر عاشورای امام حسین(ع) در برابر سپاه دشمن و در هشت سال دفاع مقدس در کشورمان شاهد بوده‌ایم.

امام جمعه ملایر ادامه داد: در آیات شریفه قرآن 86 مرتبه به موضوع نماز اشاره شده و بیش از 26 خاصیت برای این   فریضه واجب الهی ذکر شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مکان و آب وضو و لباس نمازگزار باید پاک و مباح باشد: گفت: مهمترین و اساسی‌ترین محور در نماز حضور قلب و به یاد خدا بودن است و اگر در آن ریا و دورنگی باشد این نماز پذیرفته نیست و ارزش الهی ندارد. 

فاضلیان به جنبه معنوی نماز اشاره کرد و افزود: کسانی که نماز می‌خوانند اما دیگر واجبات را به جا نمی‌آورند و گناهان دیگر را انجام می‌دهند نمازشان جنبه معنوی ندارد و نمازی حقیقی نیست، نماز واقعی و الهی انسان را از فحشا و منکر بازمی‌دارد.

وی برگزاری همایش‌ها، مباحث و گفتمان‌های دینی را با موضوع نماز و قرآن راهی مناسب برای ترغیب جوانان به این امر الهی برشمرد و بر افزایش این برنامه‌های مذهبی فرهنگی در جامعه به ویژه در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

امام جمعه ملایر در تأکید به دانشجویان گفت: شما علاوه بر علم‌آموزی در دانشگاه باید در تقویت روح و معنویت خویش نیز تلاش کنید و محیطی معنوی را در دانشگاه به وجود آورید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نیز گفت: همایش نماز و نیایش با هدف ترغیب دانشجویان به فریضه مهم نماز برگزار شده است که 200 اثر  از دانشگاه‌های منطقه 5 از استان‌های همدان، اراک و لرستان به دبیرخانه همایش رسیده است.   مجید شمس افزود: از این تعداد 45 اثر گواهی پذیرش  دریافت و در نهایت 15 اثر به عنوان آثار برتر شناخته شدند و در پایان نیز از آثار برتر تقدیر شد.

همچنین از برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های ملایر نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول