اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌ غربی:

تلاش برای ترویج فرهنگ اقامه نماز افزایش یابد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌ غربی گفت: تمام دستگاه‌های استان در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز در استان تلاش مضاعف داشته باشند.

تلاش برای ترویج فرهنگ اقامه نماز افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده عصر امروز در جلسه شورای اقامه نماز آذربایجان‌ غربی اظهار داشت: رسیدگی به نظافت و وضعیت نمازخانه‌های استان اعم از بین‌راهی و داخل شهری، بررسی امکانات رفاهی نمازخانه‌های بین‌شهری، ترویج نماز و نمازخوانی به عنوان اولین و مهم‌ترین کار فرهنگی باید در رأس امور فرهنگی قرار گیرد و حوزه و حوزویان باید در این راستا در سفرهای تبلیغی مردم را درباره اهمیت نماز آگاه‌تر کنند.

جلال‌زاده گفت: تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای همگانی کردن اقامه نمازهای یومیه در مساجد سراسر استان از راهکارهایی است که می‌توان به وسیله آن توان دستگاه‌های دولتی و سایر بخش‌ها را برای دستیابی به معنویت اجتماعی سنجید.

این مسئول در بخشی از سخنان خود با اشاره به لزوم بهره‌گیری از نظرات اساتید دانشگاهی برای ارائه راهکار به مجامع علمی و فرهنگی اظهار داشت: ترویج نماز و نمازخوانی به عنوان نخستین و مهم‌ترین کار فرهنگی باید در رأس امور فرهنگی قرار گیرد و حوزه و حوزویان باید در این راستا در سفرهای تبلیغی و منبرها مردم را درباره اهمیت نماز آگاه‌تر کنند.

جلال‌زاده در ادامه با اشاره به این مورد که اقامه نماز جماعت صبح در مساجد سبب جذب جوانان و سایر اقشار به سوی نمازخوانی می‌شود، اظهار داشت: دستیابی به جامعه آرام و امن در سایه گسترش فرهنگ دینی بوده و نماز به عنوان اصلی‌ترین پایه دین باید در این میان مورد توجه قرار گیرد.

وی تجهیز نمازخانه مدارس و راهدارخانه‌های استان را امری ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: برای برخورداری از نمازخانه‌های فعال در ایام تعطیلات و حتی سایر ایام سال باید رسیدگی به امور آنها از جمله نظافت و سالم‌سازی محیط مورد توجه قرار گرفته و دستگاه‌های مربوطه به این امر عنایت ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول