اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سمینار ارتقای تغذیه بالینی در یاسوج مطرح شد

تغذیه کودکان در بیمارستان‌ها جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: در سمینار ارتقای تغذیه بالینی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بر توجه جدی‌ به تغذیه کودکان بستری در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد متناسب با سنین آن‌ها تاکید شد.

تغذیه کودکان در بیمارستان‌ها جدی گرفته شود

کامبیز کشاورز امروز در حاشیه سمینار ارتقای تغذیه بالینی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر گفت: عدم تأمین کالری مورد نیاز بیمار بستری شده از جمله مشکلاتی است که هم‌اکنون در بیمارستان‌های این استان شاهد آن هستیم و این مسئله در کودکانی که در بیمارستان‌ها مورد مداوا قرار می‌گیرند اهمیت بیشتری داشته که این موضوع موجب کند شدن روند درمانی در این کودکان شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ارتباط با نیازهای کودک بیمار اظهار داشت: آنچه در طول دوره درمانی بیماران و خصوصا کودکان در بیمارستان‌ها در اولویت امر قرار می‌گیرد، تأکید بر جنبه دارو درمانی بیمار است که متاسفانه در این بین نیازهای تغذیه و میزان کالری لازم برای حیات کودک مورد غفلت واقع می‌شود.

وی عنوان کرد: این امر موجب تهدید سلامت کودک و عدم توانایی لازم برای احیای هرچه سریع‌تر کودکان بیمار می‌شود.

کشاورز افزود: تشخیص صحیح بیماری، طبخ مناسب غذا با دستور غذایی متناسب با بیمار، چگونگی توزیع غذا و حضور پرستاران دارای مهارت و کارآیی لازم در این زمینه از جمله مواردی است که در یک نظام سلامت استاندارد اعمال می‌شود.

این پزشک متخصص اطفال تأکید کرد: برای رسیدن به یک نظام سلامت مطلوب در عرصه تغذیه بالینی، هر بخش از بیمارستان‌های ما نیاز به یک کارشناس تغذیه ویژه و دارای دانش لازم در ارتباط با همان بخش دارند که این نقیصه در بخش ویژه کودکان با توجه به حساسیت مضاعف آنان، بیش از سایر بخش‌ها خودنمایی می‌کند.

وی در ارتباط با ایجاد بسترهای لازم در تسهیل شرایط مطلوب تهیه مواد اولیه مرغوب و استاندارد، تأمین منابع مالی مطمئن و همکاری‌ معاونت بهداشتی، مدیریت بیمارستان و واحد تغذیه دانشکده پزشکی در این راستا را از فاکتورهای مهم در دستیابی به این مهم برشمرد.

کشاورز با توجه به نیاز به بسترسازی در عرصه تغذیه سالم اضافه کرد: وزارت بهداشت، مدیریت بیمارستان‌ها، واحد تغذیه دانشکده پزشکی، معاونت‌های بهداشت، درمان و پشتیبانی از جمله نهادهایی هستند که می‌توانند با ایجاد بسترهای لازم و تسهیل در شرایط مرتبط به این حوزه، گام‌های مؤثری را در عرصه بهبود تغذیه بالینی در استان کهگیلویه و بویراحمد بردارند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول