اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع):

مقام شفاعت و عصمت از ویژگی‌های حضرت معصومه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: یکی از خصوصیاتی که حضرت معصومه(س) را از دیگر امامزادگان نسل امام موسی کاظم(ع) ممتاز می‌کند، مقام شفاعت و عصمت است.

مقام شفاعت و عصمت از ویژگی‌های حضرت معصومه است

حجت‌الاسلام حسین نقده‌دوزان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: اگر در مورد شخصیت فاطمه معصومه(س) شناخت داشته باشیم به این نکته پی می‌بریم که حضور وی در شهر قم تا چه اندازه در پیشرفت علمی و معنوی این شهر تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: فاطمه معصومه(س) از دختران امام موسی‌بن‌جعفر(ع) و طبق متون تاریخی افضل تمام آنان بوده است.

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ابراز داشت: البته شهر قم پیش از ورود فاطمه معصومه(س) نیز شهری شیعی به حساب می‌آمد و مورد توجه اهل‌بیت(ع) بود.

وی گفت: شیعیان اشعری که از دوستان اهل‌بیت(ع) بودند، سال‌ها قبل از ورود حضرت معصومه(س) به قم از یمن وارد این شهر شده بودند.

نقده‌دوزان خاطر نشان کرد: در واقع از زمانی که اشعریون به قم آمدند، این شهر به مرکز تشیع تبدیل شد و در میان شیعیان به خاک فرج معروف شده بود، چون شیعیانی که به این شهر می‌رسیدند از اذیت و آزار عباسیان و حاکمان جور به دور بودند و گویا فرج و آسایش خود را باز می‌یافتند.

وی ادامه داد: به همین خاطر بود که هنگامی که بانویی با عظمت مانند حضرت معصومه(س) از خاندان رسول خدا(ص) به قم وارد شد، مورد استقبال مردم قم قرار گرفت.

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اضافه کرد: آنچه از متون تاریخی استنباط می‌شود این است که در طول تاریخ آرامگاه مطهر حضرت معصومه(س) مورد عنایت شیعیان بوده است.

وی افزود: حتی آن‌طور که در روایات اسلامی استنباط می‌شود امام رضا(ع) به ایشان لقب معصومه داده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد که حضرت معصومه(س) به مقام عصمت رسیده است.

نقده‌دوزان ابراز داشت: یکی از برکاتی که پس از ورود حضرت معصومه(س) به قم ایجاد شد، ورود سادات از نسل امام موسی کاظم(ع) بود که مانند ستاره‌هایی این شهر را نورانی کرده‌اند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خصوصیاتی که حضرت معصومه(س) را از دیگر امامزاده‌های نسل امام موسی کاظم(ع) ممتاز می‌کند، مقام شفاعتی است که او دارد.

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: مقام شفاعتی که حضرت معصومه(س) دارند در کنار ویژگی‌هایی که در روایات برای زیارت ایشان ذکر شده، سبب شده بزرگان دین، حضرت معصومه(س) را فراتر از یک امامزاده معمولی بدانند.

وی افزود: همین جایگاه حضرت معصومه(س) و تقربی که ایشان به درگاه خداوند دارد سبب شده وجود وی در شهر قم منشأ برکات بسیار و سبب جوشش معارف عمیق باشد.

نقده‌دوزان در پایان متذکر شد: تمام این مسائل برای مجاوران حضرت معصومه(س) مسئولیت سنگینی ایجاد می‌کند که نباید نسبت به این مسئولیت‌ها غفلت کرد.   

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول