اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یا فاطمة اشفعی لنا فی الجنة

«یا معصومه» قم به برکت وجود تو قم شد

خبرگزاری فارس: شهر قم امروز قدمگاه بانویی خسته‌دل از تبار پاکان و پرهیزگاران را گلباران می‌کند تا خلوص محبت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت نشان دهد.

«یا معصومه» قم به برکت وجود تو قم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم همه در آستانه دروازه شهر ایستاده بودند و به دوردست‌ها می‌نگریستند. گویا منتظر آمدن مسافری عزیز بودند. گویا همین دیروز بود که سواری بر اسب پیغام آورده بود که مسافری در راه است، مسافری چونان عزیز که پیران بی‌توجه به خستگی و درد پا و جوانان بی‌توجه به کسب و کار به سمت دروازه ورودی شهر آمده بودند.

این مسافر که مرهمی بر دل‌های خسته و رنجور پیر و جوان قمی بود کسی نبود جز دختری از تبار پاکان و آل محمد(ص) که او را برادرش معصومه لقب داده بود و حتی او را فاطمه ثانی خطاب می‌‌کردند...

آری هزار و اندی سال پیش، فاطمه معصومه(س) ملقب به فاطمه ثانی خسته از سفر دور و درازی که به قصد دیدار برادر آغاز کرده بود، با کوله باری از خستگی و جراحت ناشی از مسمومیت قم را برای استراحت برگزید.

بر این خستگی و جراحت ناشی از مسمومیت باید داغ و غم از دست دادن برادرزادگان و بهترین مردان کاروانش را اضافه کرد.

آه که او امروز فهمید که بر عمه‌اش، زینب کبری(س) چه گذشت آن هنگام که بر بالای سر کشته‌شدگان در دشت کربلا نشست و مویه کرد.

اما پذیرایی اهالی قم از این بانوی پاک و آسمانی، غبار خستگی و اندوه را از چهره این عالمه خاندان نبوت زدود و مرهمی بر زخم‌های وی شد.

امروز با وجود گذشت هزار و 232 سال از ورود این بانوی پاک و فاطمه ثانی که به حق مظهر زهد و پرهیزکاری زهرای اطهر است، شیرینی و حلاوت آن از بین نرفته و در آستانه 23 ربیع‌الاول، روز ورود حضرت معصومه(س) به قم، قم و اهالی آن خود را آماده استقبال نمادین کرده‌اند.

آماده‌اند تا سر بر در آستان دوست بگذارند و ضمن عرض ارادت به فاطمه معصومه(س) از عشق و محبتشان نسبت به اهل بیت(ع) بگویند.

آمده‌اند بگویند یا فاطمه معصومه(س) اگر دیروز تو را در اطراف ساوه مسموم کرده و پیکر بیمارت را روانه قم ساختند و اگر مردانت را شهید کردند، امروز اهالی قم به دیدنت می‌آیند تا مرهمی بر زخم‌هایت باشند.

امروز با تو عهد می‌بندیم تا آخرین قطره خون از تو و آرمانت دفاع کنیم تا فردای قیامت شرمسار رویت نباشیم.

امروز آمده‌ایم تا بگوئیم یا فاطمه اگر دیروز نبودیم تا قدمت را گلباران کنیم و همراه تو مظلومیت شیعه را فریاد کنیم امروز با شاخه‌های گل به دیدنت می‌آییم و اشک دیدگانمان را از خوشحالی حضورت پیشکش می‌کنیم.

اگر دیروز مردانی از ساوه کمر بر قتل مردانت بستند و تو را مسموم ساختند، امروز مردان ایران زمین به عشق علی(ع) و تبار پاکش هرگونه فداکاری را به جان می‌خرند.

آمده‌ام تا بگویم ای فاطمه ثانی، ای معصومه(س)، ای بی‌نظیر دختر آل نبی(ص) و ای دخت موسی‌ابن‌جعفر، باب الحوائج، آمدنت تمام خوبی‌ها و زیبایی‌ها را نوید می‌دهد. وجودت مأوا و مأمن تمام دل‌خستگان است.

حرم حرم حرمت بوی فاطمه دارد

شباهت تو به زینب چقدر دیدنی است  

اگر چه صبح و شام باصفاست مرقد تو

اما شعاع نور جودت شب چقدر دیدنی است

 

=============

یادداشت: اعظم حاتمی

=============

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول