اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم خبر داد

حرکت کاروان نمادین ورود حضرت معصومه در قم

‍خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم از حرکت کاروان نمادین ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم همزمان با سالروز ورود بانوی کرامت به قم خبر داد.

حرکت کاروان نمادین ورود حضرت معصومه در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نصرت الله لطفی در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم که ظهر امروز به مناسبت برنامه‌ریزی اقدامات مربوط به سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم برگزار شد، اظهار کرد: مردم قم در روز 22 بهمن امسال حماسه بزرگی آفریدند.

وی افزود: همه دستگاه‌ها و نهادهای استان قم مانند صدا و سیما،‌ شهرداری،‌ سپاه پاسداران و دیگر ارگان‌ها تلاش زیادی به منظور برپایی هرچه باشکوه‌تر این راهپیمایی انجام دادند.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با اشاره به سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم خاطرنشان کرد: این مسئله با تلاش مسئولین استان قم و تبلیغات وسیع، از سطح قم فراتر رفته و هم‌اکنون مردم زیادی از شهرهای دیگر برای شرکت در این مراسم به قم مسافرت می‌کنند.

وی گفت: فضاسازی و تزیین شهری نخستین بخش کار است که به منظور ایجاد شور و نشاط در میان مردم با محوریت شهر مقدس قم صورت می‌گیرد ضمن اینکه پرداختن به بحث تشکیل کاروان نمادین حضرت معصومه(س) نیز دارای اهمیت فراوانی است که تلاش مجموعه‌ای از دستگاه‌ها را می‌طلبد و علاوه بر آن مراسمی نیز در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

لطفی با اشاره به دو مناسبت دیگر تا پایان سال یعنی انتخابات و سالروز وفات حضرت معصومه(س) در اسفندماه ادامه داد: مجموعه‌ کارهای فرهنگی که باید در این خصوص صورت گیرد بر عهده همه نهادهای استان بوده و از هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی در این زمینه انجام شود.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با تاکید بر پرهیز از هرگونه ایجاد مزاحمت برای مردم در جریان حرکت کاروان نمادین حضرت معصومه(س) گفت: برنامه‌ریزی برای این کار باید طوری صورت گیرد که هیچ‌گونه اختلالی در ترافیک و رفت و آمد مردم ایجاد نشود.

وی ابراز کرد: مردم باید از تماشای این کاروان خاطره خوشی داشته باشند و این امر تنها با برنامه‌ریزی صحیح و عدم ایجاد هرگونه مزاحمت برای شهروندان محقق می‌شود و در این راستا نیروی انتظامی استان قم نیز نهایت همکاری را با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی داشته و خواهد داشت.

لطفی با بیان اینکه تنها مسیر مشکل‌آفرین در جریان حرکت کاروان خیابان آذر به سمت تقاطع 45 متری عمار یاسر خواهد بود، افزود: حرکت کاروان در این خیابان با توجه به حجم ترافیک و جمعیت موجود صورت گرفته و امیدواریم با سامان‌دهی صورت گرفته شاهد بروز هیچ مشکلی نباشیم.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم گفت: جمعیت موجود در این مراسم بسیار کمتر از راهپیمایی روز 22 بهمن خواهد بود ضمن اینکه برخی از ساکنان در طول مسیر‌های راهپیمایی نیز از ورود این کاروان به خیابان‌های خود استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش دست‌اندرکاران به منظور تفکیک زنان و مردان در برنامه‌های این چنینی اظهار کرد: در مورد گلباران مسیر حرکت کاروان نیز سعی می‌کنیم با استفاده از بالگردهای سازمان هلال احمر این کار صورت گیرد.

لطفی ادامه داد: هرگونه اقدام نسبت به تزیین مسیر یا پذیرایی از شهروندان باید به صورت مردمی باشد هر چند که اقبال عمومی نسبت به این کار زیاد خواهد بود، ضمن اینکه می‌توان از ظرفیت کسبه موجود در مسیر نیز استفاده کرد.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با اشاره به لزوم آغاز تبلیغات شهری در خصوص این مراسم گفت: مسئولین آموزش و پرورش استان قم نیز باید سعی کنند از دانش‌آموزان مدارس موجود در مسیر حرکت کاروان به ویژه مدارس دخترانه نهایت استفاده را برده و بدون لطمه به برنامه‌های درسی،‌ دانش‌آموزان را نیز برای حضور در این جشن دعوت کنند.

وی افزود: فرمانداری قم نیز باید هماهنگی‌های لازم را به منظور درج پیامی به این مناسبت در سربرگ‌های اداری دستگاه‌های مختلف انجام دهد ضمن اینکه برای ارسال پیامک به شهروندان قمی نیز هماهنگی‌ با شرکت مخابرات صورت خواهد گرفت.

لطفی مناسبت‌هایی چون ولادت و شهادت حضرت معصومه(س) را دارای گستره ملی دانست و ابراز کرد: تاکید زیاد بر روی تعیین دقیق سالروز ولادت و شهادت چندان مناسب نیست به همین دلیل روز ولادت و شهادت این بانوی بزرگوار در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید، ضمن اینکه برنامه تعطیلی سالروز شهادت امام رضا(ع) نیز از قم آغاز شده و اکنون به سراسر کشور تعمیم داده شده است اما هنوز در زمینه سالروز شهادت فاطمه معصومه(س) حق مطلب ادا نشده است.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم خواستار فعالیت گسترده هیئت‌های مذهبی در سالروز شهادت حضرت معصومه(س) شد و گفت: این هیئت‌ها باید حضور پررنگی در سطح شهر داشته ضمن اینکه اتحادیه‌های اصناف نیز تلاش کنند تا شاهد تعطیلی مراکز تجاری در این روز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: چند روز پیش از سالروز شهادت حضرت معصومه(س) باید اقدامات مربوط به سیاه‌پوش کردن شهر صورت گیرد ضمن اینکه مراسم رسمی به مناسبت این روز ساعت 10 صبح 13 اسفند آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول