اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت خبر داد

گسترش فعالیت کتابسرای کودک حرم حضرت معصومه(س)

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) از گسترش فعالیت کتابسرای کودک این مرکز در راستای ترویج فرهنگ‌سازی و مطالعه کتاب خبر داد.

گسترش فعالیت کتابسرای کودک حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی به تشریح فعالیت‌های اداره امور کودک مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت پرداخت و اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم فرهنگ‌سازی و بستر آفرینی مطالعه کتاب و کتابخوانی از دوران کودکی، «کتابسرای کودک» مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر از تیرماه سال جاری آغاز به کار کرد.

وی افزود: کتابسرای کودک با هدف ایجاد برنامه‌های مفید با بهره‌گیری از عنصر کتاب و مطالعه کتاب‌های دینی و علمی توسط کودکان، مانند قصه‌های زندگی معصومین و بزرگان دین در فضای معنوی حرم مطهر و پیدا کردن الگوی شخصیتی مطلوب با مطالعه کتاب تشکیل شد.

حسینی بیان داشت: از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتابسرای کودک می‌توان به کارشناس‌های آشنا در امر کتاب برای تعیین کتاب‌های مفید و متناسب با سن کودک، ایجاد محیط مطالعه جداگانه برای کودکان دختر و پسر و ارائه انواع کتاب‌های مفید و متنوع در موضوعات مختلف اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های ایستگاه نقاشی اشاره کرد و ابراز داشت: ایستگاه نقاشی برنامه شاد و مفرحی برای کودکان است که در کنار سایر برنامه‌های آموزشی اداره کودک مرکز قرآن و حدیث اجرا می‌شود.

حسینی خاطر نشان کرد: تخلیه هیجانات فکری، درونی، خانوادگی کودک از طریق نقاشی، قادر ساختن کودک به ابراز احساسات شخصیت درونی خود، پرورش استعداد خلاقیت هنری و خیال‌پردازی کودک و پیوند دادن کودک با احساسات درونی خود از جمله اهداف برپایی این ایستگاه نقاشی است.

وی اضافه کرد: الگو‌هایی با مفاهیم دینی و آموزه‌های اسلامی و الگو‌ها و نماد‌های مناسبتی و ویژه از شعائر دینی نیز با نظارت دقیق کارشناسی تهیه و در اختیار کودکان قرار داده می‌شود.

رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیهاالسلام درباره شیوه برگزاری ایستگاه نقاشی تصریح کرد: برنامه‌های این ایستگاه در محیطی زیبا و با طراحی کودکانه، در غرفه‌های جداگانه با قرار دادن الگوهایی از نماد‌های مذهبی و اجتماعی، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول