اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از واپسین ساعات حضور پرشور آبادانی‌ها در انتخابات

‌گرد‌ و ‌غبار هم ‌مانع ‌حضور آبادانی‌ها نشد‌ / خلق حماسه‌ای بی‌نظیر در شهر خون و قیام

خبرگزاری فارس: در 10 ساعت اولیه و پیش از اینکه زمان رأی‌گیری تمدید شود مردم آبادان با وجود گرد و غبار خفیفی که از صبح آسمان آبادان را پوشانده بود، با حضور چشمگیر خود در پای صندوق‌ها، صحنه‌های بی‌نظیری را خلق کردند.

‌گرد‌ و ‌غبار هم ‌مانع ‌حضور آبادانی‌ها نشد‌ / خلق حماسه‌ای بی‌نظیر در شهر خون و قیام

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان مردم این شهرستان از ساعات اولیه امروز و از همان آغاز رأی‌گیری با در دست داشتن شناسنامه‌های خود در شعب اخذ رأی محل زندگیشان حاضر شده و رنج ایستادن در صف‌های طولانی و انتظار نفس‌گیر را در آب و هوایی نه چندان مساعد به جان خریده و حماسه‌ای جدید در تاریخ انتخابات کشور را رقم زدند.

مردم شهیدپرور آبادان که همواره در تمامی صحنه‌های حساس میهنی به یاری کشور خود آمده و از آبروی این آب و خاک و نظام دفاع کرده‌اند این بار نیز و در صحنه‌ای مهم و حیاتی با حضور در شعبه‌های رأی‌گیری و انتخاب افرادی که با شناخت و بینش خود برگزیده‌اند بر برگ‌های زرین افتخارات خود در تاریخ این مملکت افزوده و نشان دادند که آبادانی غیور و قهرمان است.

 

*حضور بی‌سابقه نسبت به دوره‌های گذشته

مسئول شعبه 44 انتخابات در آبادان واقع در مسجد جوادالائمه، در خصوص این حضور اظهار کرد: از از آغاز رأی‌گیری به همراه سایر همکاران از ستاد اجرایی، نظارت و بازرسی در خدمت مردمی هستیم که از ساعات اولیه صبح به طور پرشور و حتی قبل از آماده سازی شعبه در اینجا منتظر بودند.

وی افزود: امروز روزی به یادماندنی است و مردم آبادان بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب با توجه به حساسیت موضوع  و نگاهی که دشمنان به این رویداد دارند کاملا دریافته‌اند که وضعیت کنونی کشور وضعیت حساسی است و همه منتظر دیدن عملکرد ما هستند.

مسئول شعبه 44 انتخابات آبادان خاطرنشان کرد: استقبال مردم تاکنون بسیار گرم و پرشور بوده‌است و آمار بسیار خوبی را تاکنون مشاهده کرده‌ایم.

وی با اشاره به صف‌های طولانی مردم تصریح کرد: در حال حاضر نیز عده زیادی از افراد در پشت درها منتظر هستند تا نوبت به آنها رسیده و بر اساس ایده‌آل‌هایی که دارند فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مسئول شعبه 44 انتخابات آبادان گفت: من در دوره قبل هم حاضر بودم و در حوزه‌های مختلفی فعالیت داشتم اما با توجه به سابقه‌ای که از سال‌های گذشته در ذهن دارم حضور مردم در این دوره واقعا پر شور بوده‌است.

وی با ابراز امیدواری از ادامه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی اظهار کرد: با توجه به این حضور احتمال اینکه با کمبود تعرفه در شعبه مواجه شویم بسیار زیاد است و آماری که رایانه از حضور مردم نشان می‌دهد این احتمال را تقویت می‌کند.

 

*اجازه ندهیم دشمنان به خون شهدا نگاه چپ کنند

مسئول حوزه 24 آبادان واقع در تالار معلم در خیابان اروسیه نیز در توصیف این حضور گفت: این حوزه در دوره‌های گذشته سابقه ریخته شدن 1000 رأی را داشته و به همین دلیل در حدود 1200 تعرفه در این دوره برای آن در نظر گرفته شده‌است.

وی افزود: با توجه به این موضوع در حال حاضر که ساعت در حدود پنج بعداز ظهر است قریب به 520 تعرفه مصرف شده‌است و با توجه به اینکه تراکم جمعیت در زمان غروب و تا ساعات آخر رأی گیری بیشتر می‌شود احتمالا نیاز به دریافت تعرفه اضافی خواهیم بود و فکر می‌کنم که در حدود یک و نیم برابر انتظار از این حوزه بتوانیم جلب رأی کنیم.

مسئول حوزه 24 آبادان خاطرنشان کرد: امیدواریم که در تمام حوزه‌ها چنین اتفاقی رخ داده و مردم همانند انتخابات سال 88 که با حضوری 90 درصدی در انتخابات شرکت کردند، این بار نیز حضور چشمگیری داشته باشند. 

وی با اشاره به وضعیت فعلی ایران در خاورمیانه تصریح کرد: با توجه به نگاهی که از طرف کشورهای جهان و منطقه به ایران هست، مردم ما با لحاظ کردن این نگاه در انتخاب خود در پای صندوق‌ها حاضر شده‌اند.

مسئول حوزه 24 آبادان با بیان اینکه حضور در انتخابات مهمترین عامل در این مسئله است اظهار کرد: اولویت دوم انتخاب افراد صالح است.

وی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی که بر جهان حاکم است و تحریم‌هایی که ایران در آن قرار دارد ما امید داریم که در صورت موفقیت انتخابات مجلس شورای اسلامی در این روز، بسیاری از مشکلات بین‌المللی ما نیز در آینده نزدیک حل خواهند شد.

مسئول حوزه 24 آبادان افزود: نگاه دنیا در حال حاضر به این است که ببینند آیا مردم ایران هنوز این انقلاب را یاری و حمایت می‌کنند یا خیر، و ان‌شاالله این حمایت بیش از سال‌های گذشته خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: اجازه ندهیم دشمنان ذره‌ای نگاه چپ به خون شهیدانی کنند که در اینجا شهید شدند زیرا جرأت لگدمال کردن آن را به هیچ وجه ندارند.

 

*مردم از تهدیدهای غرب و شرق واهمه‌ای ندارند

نماینده فرماندار ویژه آبادان در حوزه 78  واقع در مسجد مهدی موعود آبادان نیز با بیان اینکه این حوزه کار خود را همزمان با سراسر کشور آغاز کرده گفت: به لطف خداوند استقبال پرشور مردم در این روز در حد بسیار خوبی بوده‌است به طوریکه می‌توان گفت در این دوره استقبال بسیار چشمگیر بوده و امیدواریم بتوانیم تا آخرین لحظات رأی مردم را گرفته و به صندوق‌ها بیاندازیم.

وی افزود: مردم ما با حضور خود نشان دادند که از تهدید قدرت‌های شرق و غرب هیچ ترسی ندارند.

نماینده فرماندار ویژه آبادان در حوزه 78 با اشاره به حضور رسانه‌ها در حوزه‌های رأی‌گیری تصریح کرد: هم از صدا و سیمای مرکز آبادان و هم شبکه دو سراسری این حضور فعال و با نشاط مردم به تصویر کشیده شده است و تصاویر گویای همه چیز هست و نیازی به توضیح بیشتر ما نیست.

وی ادامه داد: ازدحام به حدی بوده که عده‌ای از مردم که توان انتظار طولانی در صف‌ها را نداشتند اینجا را ترک کرده و گفتند مجددا مراجعه میکنند.

نماینده فرماندار ویژه آبادان در حوزه 78 در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که به امید خدای متعال و با یاری مردم انتخابات خوبی را پشت سر بگذاریم.

 

*مردم پیش از پایان مهلت مقرر برای رأی‌ دادن اقدام کنند

ناظر هیئت نظارت و نماینده دفتر شورای نگهبان در آبادان در یکی از شعبه‌های اخذ رأی در گفت‌وگویی که با خبرنگار فارس داشت اظهار کرد: ما  به همراه نیروهای اجرایی و نیروهای نظارت از ساعت هشت صبح در اینجا مستقر بوده و در خدمت مردم هستیم.

وی با اشاره به حضور بسیار عالی مردم در ساعات عادی رأی‌گیری گفت: مراجعه کنندگان به شعبه‌های اخذ رأی همچنان ادامه دارد و این امر بسیار موجب خوشحالی است که مردم ما از فرموده مقام معظم رهبری اطاعت کرده و در پای صندوق‌ها حاضر شدند.

ناظر هیئت نظارت و نماینده دفتر شورای نگهبان در آبادان افزود: ما تا جایی که توان داشته باشیم وظیفه خود را به نحو احسن انجام خواهیم داد و از مردم آبادان نیز می‌خواهیم که هر چه زودتر در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و دستور رهبر انقلاب را لبیک بگویند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه ساعت رأی‌گیری به اتمام برسد مردم پشت درهای بسته خواهند ماند و از خدمت‌رسانی به آنها معذور خواهیم بود.

 

*شور انتخاباتی در میان شهروندان

شهروندان آبادانی نیز که در شعبه‌های اخذ رأی حاضر شده و رأی خود را به صندوق‌ها می‌ریزند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان از دلایل حضور خود می‌گویند: انتخابات وظیفه ملی و شرعی هر ایرانی است و هر انسان آزاده‌ای باید در تعیین سرنوشت خود و کشورش سهیم باشد و من هم به عنوان یک ایرانی پیرو ولایت فقیه طبق وظیفه‌ای که دارم به اینجا آمده تا در سرنوشت خود سهیم باشم.

این شهروند آبادانی افزود: حضور مردم خیلی عالی بوده‌است و مردم استقبال خوبی نشان داده‌اند و مردم آبادان و خرمشهر که همواره در صحنه حاضر بوده‌ و هیچ‌گاه صحنه را خالی نگذاشته‌اند در این دوره نیز حضور گسترده‌تری نسبت به دوره گذشته داشتند.

شهروند دیگری نیز در این خصوص خاطرنشان کرد: امیدواریم کسانی که رأی می‌آورند در مجلس حضور خوبی داشته باشند و بتوانند به شهر خود خدمت کنند.

وی افزود: توصیه من به همشهریان آبادانی این است که با شناخت انتخاب کرده و رأی پاک بدهند زیرا ما به امید آبادی شهرمان رأی می‌دهیم.

این شهروند آبادانی در خصوص حضور مردم گفت: در هر دوره حضور بسیار خوب است و مردم همیشه حضوری فعال دارند و امیدواریم که نمایندگان نیز قدر این حضور را دانسته و پاسخ آن را با خدمت بدهند.

==============

گزارش از: زینب عساکره

==============

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول