اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری:

شرکت در انتخابات واجب شرعی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مردم مانند مدرس‌ها را به مجلس بفرستند گفت: شرکت در انتخابات واجب شرعی است.

شرکت در انتخابات واجب شرعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رمضانی در سلسله‌های همایش‌های بصیرت‌افزایی در مسجد آفخرای این شهر نظام اسلامی را نظام ارزش‌ها و کرامت انسان‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: مردم‌سالاری دینی مشروعیت را از دین و مقبولیت خود را از حضور مردم می‌گیرد.

وی مجلس را در رأس امور و قانونگذار خواند و افزود: مجلس می‌تواند از رئیس جمهور پرسش داشته باشد و وزرا را استیضاح کند و این امر نیازمند شجاعت نمایندگان است.

رمضانی بر حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد و بیان داشت: ایران در شرایط فعلی در جریان مسائل بین‌المللی قرار گرفته و دنیای اسلام به حضور مردم در پای صندوق‌های رأی چشم دوخته است.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با بیان اینکه ایران در جهان اسلام الگو شده است تصریح کرد: مقام معظم رهبری شخصاً هدایت حرکت و بیداری اسلامی در جهان را به عهده دارند.

وی به جنبش‌های کشورهای غربی اشاره کرد و ابراز داشت: دیپلماسی دولت‌ها در حال حاضر در بین ملت‌ها نهادینه شده است.

رمضانی با اشاره به نهادینه شدن تفکر ضد صهیونیستی در غرب خاطر نشان کرد: جنبش وال‌استریت تبدیل به جنبش مردمی شده است.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی را معنادار توصیف کرد و گفت: رأی دادن به عنوان یک حق اجتماعی است و کرسی مجلس را نمی‌توان به هر کسی سپرد.

وی رأی دادن را به عنوان یک حق واجب اجتماعی و دینی ذکر کرد و یادآور شد: مجلسی می‌خواهیم که بتواند جریان‌ها در عرصه بین‌المللی را هدایت کند.

رمضانی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید در مسائل مختلف اهل نظر باشند اذعان داشت: بین سیاست و اخلاق رابطه تنگاتنگی وجود دارد و تمام نمایندگان باید فعال باشند.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری خواستار انتخاب نمایندگان اصلح از طرف مردم برای مجلس شد و افزود: نمایندگان باید ژرف‌نگر و مخالف اشرافی‌گری باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید مانند مدرس‌ها را به مجلس بفرستند تصریح کرد: شرکت در انتخابات واجب شرعی است.

رمضانی شجاعت را از ویژگی‌های نماینده اصلح برشمرد و اظهار داشت: نماینده باید فهم قوی از مسائل بین‌المللی داشته باشد.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری به فعالیت بیش از 100 شبکه فارسی زبان علیه حضور مردم ایران در انتخابات اشاره کرد و گفت: مشروعیت نظام به تبعیت از ولایت است.

وی با بیان اینکه باید به دنبال مجلسی باشیم که قوه عاقله نظام باشد اذعان داشت: مجلسی مقتدر و توانمند است که بتواند جلوی افراط و تفریط را بگیرد.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول