اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان:

کاندیداها به رأی مردم تمکین کنند/ فردا دوران رفاقت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کاشان گفت: کاندیداها به رأی مردم تمکین کنند چرا که تنها رأی مردم تعیین‌کننده نتیجه انتخابات است.

کاندیداها به رأی مردم تمکین کنند/ فردا دوران رفاقت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: امروز یعنی 12 اسفند روز امتحان و آزمایش همه ماست آزمونی که موفقیتش به واسطه حضور در انتخابات که موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی می‌شود رقم‌ می‌خورد پس بر ما واجب است تا با مشارکت حداکثری خود از این امتحان نیز سربلند بیرون آییم.

وی با تأکید بر اینکه حضور در انتخابات یک وظیفه الهی، سیاسی، اجتماعی و عبادی است خاطر نشان کرد: اگر کسی در این میان به نحوه برگزاری انتخابات، تبلیغات کاندیداها، قبول یا رد صلاحیت شدگان و یا انصراف کاندیداها نیز نقد دارد نباید آن را بهانه عدم حضور در این عرصه سرنوشت‌‌ساز قرار دهد چرا که در محکمه عدل خدا این توجیه‌ها پذیرفتنی نیست.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه فردا که رأی ملت ایران و میزان مشارکت اعلام شود تیر دیگری بر چشمان دشمنان می‌نشیند افزود: در این زمان است که باز بر جبهه دشمن ضربه‌ای مهلک وارد آمده و یأس و ناامیدی بر آن حاکم شده و موجبات اضمحلال استکبار فراهم می‌شود.

اسماعیلی سپس به وظیفه کاندیداها در امر انتخابات پرداخت و گفت: نخست آنکه باید رأی مردم را تمکین کنند چرا که تنها رأی مردم تعیین‌‌کننده نتیجه انتخابات است آنانی که آزادانه به پای صندوق‌های رأی آمده و کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اند.

وی عنوان کرد: کسی که منتخب ملت شده باید به فکر آنان بوده و به پیروزی خود مغرور نشده و تنها خدمت به آنان دغدغه او باشد.

اسماعیلی گفت: کاندیدایی که انتخاب شده شایسته است از نظر کاندیداهایی که رأی نیاورده‌اند در جهت خدمت بهتر به مردم استفاده کند چرا که قشری از مردم نیز به این کاندیداها رأی داده و آنان را اصلح دانسته‌اند.                                                                                                                

خطیب نماز جمعه کاشان با تأکید بر اینکه کسانی که رأی نیاورده‌اند نباید بداخلاقی کنند اضافه کرد: هر یک از کاندیداهایی رأی بیاورد منتخب ملت بوده و سزاوار است سایر کاندیداها به وی تبریک گویند.

 وی با یادآوری اتفاقات انتخابات ریاست جمهوری سال 88 عنوان کرد: کسانی هم که به اعتراض دارند باید از طریق قانون شکایت خود را پیگیری کنند نه آنکه مردم را به کف خیابان دعوت کنند.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه از فردا رقابت معنا ندارد تصریح کرد: فردا دوران رفاقت است اگر تا امروز به خاطر جذب و جلب رأی با یکدیگر رقابت می‌کردیم فردا دیگر هنگام رفاقت و دوستی است و زمانی است که باید همه از حضور ملت همیشه در صحنه قدردانی کرده و این پیروزی بزرگ مردم را به کام آنان تلخ نکنیم.

وی در پایان این بخش سخنان خود توجه به حال محرومان و بی‌بضاعتان را خواستار شد و نسبت به بی‌توجهی به وضعیت آنان به منتخبان ملت هشدار جدی داد.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به 14 اسفند روز احسان و نیکوکاری از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح شهرستان کاشان و همچنین کشور قدردانی کرد و توجه بیشتر به حال مستمندان و بی‌بضاعتان را خواستار شد.

اسماعیلی به 15 اسفند روز درخت‌کاری نیز اشاره کرد و آن را یک صدقه جاریه و پایدار برای انجام دهنده‌اش نامید.

وی همچنین با تسلیت وفات حضرت معصومه(س) ایشان را کریمه اهل بیت خواند و به بهره‌گیری بیش از پیش از معارف ائمه اطهار و خاندان بزرگوارشان توصیه کرد.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول