اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی مازندران:

ریزگردهای کشورهای همسایه برای ایران خسارت‌بار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت: اغلب ریزگردهایی که در کشورهای همسایه تولید می‌شود، خساراتی را به کشور وارد کرده است.

ریزگردهای کشورهای همسایه برای ایران خسارت‌بار است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباسعلی نوبخت ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز ساری با اشاره به اینکه اغلب ریزگردهایی که در کشورهای همسایه تولید می‌شود، خساراتی را به آن کشورها و همچنین کشور ما وارد کرده، بیان داشت: نقش جنگل برای جلوگیری از این معضل، بسیار مفید است.

نوبخت با بیان اینکه نقش دیگر جنگل، جلوگیری از فرسایش خاک است، ادامه داد: از دیگر مزایای جنگل، جلوگیری از سر و صدای مزاحم است و می‌توانیم با انتخاب گونه‌های مختلف درختی در مکان‌های مناسب از سر و صدای مزاحم جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: محیط‌های جنگلی، توانمندی لازم را برای کاهش افسردگی، خستگی و پر کردن اوقات فراغت دارند.

نوبخت خاطرنشان کرد: حضور حداکثری در انتخابات امروز از مسائل مهمی است که مردم برای شرکت در سرنوشت خود، حضور می یابند.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون مردم همواره در صحنه بوده و در انتخابات شرکت کرده‌اند، ادامه داد: حضور مردم در انتخابات، پاسخی به توطئه‌های دشمنان است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری با اشاره به اینکه همه ادیان به ویژه اسلام توجه اکیدی بر درخت و درختکاری دارند، بیان داشت: در قرآن هم اشاراتی به این موضوع شده است.

وی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی و جنگل از وظایف دینی است که باید به آن عمل کنیم، متذکر شد: از مهم‌ترین مزایای جنگل، کنترل آب‌های سطحی و تغذیه کننده آب‌های زیرزمینی است.

نوبخت اضافه کرد: درختانی که در جنگل داشته می‌شوند، خلل و فرج‌هایی ایجاد می‌کنند که خاک را برای کشاورزی مساعد می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه یکی دیگر از مزایای جنگل، جلوگیری از سل و ضررهای ناشی از آن برای جامعه است، متذکر شد: نقش دیگر جنگل و مراتع، سالم سازی فضا و هوا است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری در پایان اذعان داشت: جنگل توانمندی مناسبی برای سالم و پاکیزه کردن فضای اطراف دارد.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول