اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌ای دیگر در راه است

آغاز نهمین دوره انتخابات مجلس در استان البرز

خبرگزاری فارس: با حضور گسترده مردم استان البرز رأی‌گیری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌زمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد.

آغاز نهمین دوره انتخابات مجلس در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ساعت 8 صبح امروز جمعه دوازدهم اسفندماه 90، مردم استان البرز با حضور در پای صندوق‌های رأی برای انتخاب 3 نماینده در خانه ملت، مشارکت خود را برای تعیین سرنوشت خویش آغاز کردند.

گزارش‌های رسیده از شعب اخذ رأی در سراسر این استان حاکی از آن است که البرزی‌ها دقایقی پیش از شروع رسمی نهمین دوره انتخابات در مقابل شعب رأی‌گیری حضور یافتند.

* پیش‌بینی حدود یک هزار شعبه اخذ رأی در استان البرز

مجمع نمایندگان استان البرز در خانه ملت دارای 3 نماینده است که 2 نفر از حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و آسارا و یک نماینده نیز از حوزه انتخابیه ساوجبلاغ،‌ نظرآباد و طالقان به مجلس راه می‌ِیابند.

ستاد انتخابات البرز برای جمع‌آوری آرای مردم حدود هزار شعبه اخذ رأی در مناطق روستایی و شهری این استان تدارک دیده است.

هم‌چنین 2 میلیون و 500 هزار برگه رأی در این استان پیش‌بینی و در میان شعب توزیع شده است.

* آمار واجدین شرایط حق رأی در استان البرز

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در کشور استان البرز حدود 3 میلیون نفر جمعیت دارد.

طبق قانون تمام ایرانیان بالای 18 سال با داشتن مدارک شناسایی معتبر می‌توانند در انتخابات امروز شرکت کنند، با توجه به اعلام نظر مراجع رسمی یک میلیون 345 هزار نفر امروز در البرز می‌توانند آرای خود را به صندوق‌ها بیاندازند.

* امروز جشن تولد سیاسی 12 هزار جوان البرزی

براساس این گزارش، با توجه به اینکه تنها افرادی که تاریخ تولد آنها 12/12/72 به قبل است می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، امروز 12 هزار جوان البرزی برای نخستین‌ بار اجازه استفاده از حق تعیین سرنوشت خویش را یافته و تولد سیاسی خود را در شعب اخذ رأی جشن خواهند گرفت.

* رقابت 58 کاندیدا در کرج

براساس این گزارش در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و آسارا 62 نفر تأیید صلاحیت شدند که 4 نفر از آنها انصراف دادند و با حذف این 4 کاندیدا امروز کرجی‌ها باید از میان 58 نامزد حاضر 2 نفر را انتخاب کنند.

* رقابت 13 کاندیدا در ساوجبلاغ

در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ،‌ نظرآباد و طالقان پس از ثبت نام و بررسی صلاحیت کاندیداها در نهایت 17 نامزد تأیید صلاحیت نهایی شدند، اما طی روزهای اخیر 4 کاندیدا از حضور در این رقابت انصراف دادند.

بنابراین در این حوزه انتخابیه امروز 13 نامزد احراز سمت نمایندگی مجلس برای تصاحب یک کرسی با هم به رقابت می‌پردازند.

* تعیین شعبه اخذ رأی‌ ویژه اقلیت‌های مذهبی در کرج

هم‌چنین با توجه به اینکه امروز هم‌وطنان اقلیت مذهبی نیز باید برای انتخاب 5 نماینده خود در خانه ملت به پای صندوق‌های رأی بیایند، ستاد انتخابات استان البرز با هدف ایجاد فرصت مناسب برای شرکت آنها در در این جشن ملی، یک شعبه اخذ رأی ویژه برای اقلیت‌های مذهبی در استان البرز فراهم کرده تا آنها بتوانند به سهولت در انتخابات آتی مجلس شرکت و نماینده مورد نظر خود را انتخاب کنند.

شعبه اخذ فوق در منطقه فردیس کرج دایر است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول