اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار یزد:

همه چیز برای برگزاری انتخابات در یزد مهیاست

خبرگزاری فارس: فرماندار یزد گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری موفق انتخابات در یزد فراهم است و همه چیز برای آغاز انتخابات مهیاست.

همه چیز برای برگزاری انتخابات در یزد مهیاست

عزیزالله سیفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: به لطف خدا و با تلاش همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، تمام تمهیدات لازم برای اخذ رأی از مردم در روز 12 اسفندماه در مرکز استان یزد اندیشیده شده و همه شرایط فراهم است.

وی یادآور شد: در حوزه انتخابیه یزد و صدوق 304 شعبه آرای مردم این حوزه انتخابیه را جمع آوری می‌کنند.

سیفی عنوان کرد: به منظور تسریع در رای گیری از مردم، توسط کارشناسان و با استفاده از سیستم GIS و استخراج آمار، آرای موجود در صندوق‌های انتخابات گذشته مراکز که تمرکز و ازدحام جمعیت در آنها بیشتر بوده است، شناسایی و تصمیم‌های ویژه‌ای برای آنها اتخاذ شده است.

وی یادآور شد: به همین منظور در شعب صندوق‌هایی که آمار آرای آنها بالای هزار و 700 رای بوده است، دو نفر به مجموع اعضای شعبه اضافه شده و در صندوق‌هایی که بیش از 2هزار رای داشته است، یک شعبه در همان محل ایجاد شده است تا مردم بدون کمترین مشکل در انتخابات حضور یابند.

رئیس هیئت اجرایی شهرستان یزد با اشاره به حجم زیاد کار در فرمانداری و ستاد انتخابات شهرستان در روز رأی گیری تصریح کرد: به همین منظور در این دوره به ازای هر 20 شعبه یک نفر مسئول در فرمانداری و ستاد انتخابات شهرستان درنظر گرفته شده است که تمام اقدامات مربوط به صندوق‌ها را انجام خواهد داد.

وی همچنین در مورد زمان اخذ رأی از مردم گفت: زمان اخذ رأی از ساعت هشت صبح روز 12 اسفند ماه آغاز می‌شود و به مدت 10 ساعت ادامه خواهد داشت و تمدید آن منوط به نظر ستاد انتخابات استان و تأیید وزارت کشور است اما همچون گذشته تا آخرین نفری که در شعبه اخذ رأی هستند، رای گیری خواهند شد.

سیفی با تأکید بر اینکه آموزش تمام مجریان انتخابات یکی از ارکان اساسی برگزاری انتخابات سالم و قانونمند است، خاطرنشان کرد: در این دوره بیش از 6هزار نفر در کلاس‌های آموزشی که از تاریخ 25 بهمن‌ماه به تناوب برگزار شده، حضور یافته‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد: روز 12 اسفند همچون سایر صحنه‌های حساس، شاهد حضور گسترده و پرشور مردم فهیم یزد در انتخابات باشیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول