اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس:

کنفرانس فقه و قانون افق‌های جدیدی گشوده است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: کنفرانس بین‌المللی فقه و قانون در زمینه پژوهش‌ها و مطالعات کاربردی در عرصه فقه و قانون، افق‌های جدیدی را فراروی حوزه‌ها گشوده است.

کنفرانس فقه و قانون افق‌های جدیدی گشوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، حجت‌الاسلام احمد مبلغی در مراسم تجلیل از عوامل دست اندرکار همایش بین المللی فقه و قانون در قم تصریح کرد: این کنفرانس زمینه را برای پژوهش‌های کاربردی در عرصه قوانین و ورود دادن فقه به آنها، مهیا کرده است بنابراین پیامی برای حوزه‌ها داشته است که اگر کسی می‌خواهد کاربردی مطالعه کند یا پژوهش‌های کاربردی داشته باشند زمینه فراهم است.

وی همچنین از راه‌اندازی دبیرخانه همایش بین‌المللی فقه و قانون در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این همایش بین‌المللی هر سال با تمرکز بر یک عنوان تخصصی‌تر برگزار خواهد شد تا نتایج آن برای قانون‌گذاری ملموس‌تر و قابل استفاده‌تر باشد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همایش بین‌المللی فقه و قانون به عنوان یک همایش بین‌المللی اسلامی، اتفاق مبارکی بود که هم مورد علاقه نظام و هم کشورهای اسلامی بود چرا که تاکنون چنین اقدام عملی برای بررسی رابطه فقه و قانون انجام نشده بود.

وی ادامه داد: در صورت تداوم و پیگیری مقوله رابطه فقه و قانون و دستیابی به برکاتی، ریشه آن را باید در همایش بین‌المللی فقه و قانون جستجو کرد، بنابراین ما آغاز کننده راهی هستیم که می‌تواند توسعه پیدا کند و ابعاد مهم‌تری نیز به خود گیرد.

مبلغی با اشاره به دستاوردهای دیگر کنفرانس فقه و قانون گفت: برای اینکه تجربه ذی‌قیمت همایش بین‌المللی فقه و قانون برای گام‌های بعدی بماند و این همایش در سال‌های آتی تداوم داشته باشد دبیرخانه همایش در قم راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس افزود: کنفرانس‌های بعدی این امتیاز را دارند که با تمرکز روی یک عنوان به صورت ریزتر به گفت‌وگوها و موضوعات تخصصی‌تری پرداخته خواهد شد تا نتایج آن برای قانونگذاری ملموس‌تر و قابل استفاده‌تر باشد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول