اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی:

نخستین اجلاس فقه و قانون به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش بین‌المللی فقه و قانون جمعه شب با حضور آیت‌الله جوادی آملی و جمعی از علما، اندیشمندان، اساتید حوزه و دانشگاه در موسسه اسرا برگزار شد.

نخستین اجلاس فقه و قانون به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی دبیر اجلاس بین‌المللی فقه و قانون در نخستین همایش بین‌المللی فقه و قانون به ارائه گزارشی از اهداف برگزاری این اجلاس و دستاوردهای آن پرداخت و اظهار داشت: این اجلاس، نخستین کنفرانس فقه و قانون است و این مسئله موضوعی است که تاکنون به صورت عالمانه موشکافی نشده و به آن پرداخته نشده است.

وی از برگزاری سالانه این کنفرانس خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری این اجلاس و استفاده از تجربیات علمای داخل و خارج از کشور بتوانیم بستر مناسبی را برای قانون‌گذاری کشورهای اسلامی فراهم سازیم.

در ادامه آیت‌الله جوادی آملی به سخنرانی پرداخته و برگزاری این اجلاس را محاوره علمی در فضای تحقیق و پژوهش در فقه و قانون دانست و برگزاری آن در سطح بین‌المللی را به فال نیک گرفت.

در بخش دیگری از اختتامیه نخستین اجلاس بین‌المللی فقه و قانون محمدکمال امام نورالدین خلیل از مصر به نمایندگی از علما و اندیشمندان خارجی شرکت‌کننده در این اجلاس به سخنرانی پرداخت.

در پایان این مراسم بیانیه نخستین اجلاس بین‌المللی فقه و قانون به زبان عربی و فارسی قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: پس از بررسی محورهای چهارگانه اجلاس، شرکت‌کنندگان در نخستین اجلاس فقه و قانون توصیه‌هایی را ارائه می‌کنند.

این بیانیه ادامه داده است: تاکید بر ضرورت حرکت بر اساس دیدگاه روشن در رابطه با فقه و قانون مبتنی بر فقه اسلامی از تاکیدات این اجلاس است.

در بخش دیگری از بیانیه تاکید شده است: اقدام به دسته‌بندی و بازنویسی احکام فقهی به صورت متن مواد قانونی بر اساس نیاز روز از ضروریات قانون‌گذاری است.

گفتنی است نخستین اجلاس بین‌المللی فقه و قانون به همت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران به مدت سه روز در قم برگزار شد. 

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول