اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد

تدوین پایان‌نامه‌های دانشگاهی با محوریت فقه و قانون

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توجه اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی به تدوین پایان‌نامه‌هایی با موضوع بررسی فقه و قانون را ضروری دانست.

تدوین پایان‌نامه‌های دانشگاهی با محوریت فقه و قانون

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست پیش از ظهر امروز در دومین روز از همایش بین‌المللی فقه و قانون در سخنانی با اشاره به اهمیت آشنایی با ارتباط بین فقه و قانون تاکید کرد: باید فعالان و اندیشمندان مسلمان نسبت به تدوین پایان نامه‌هایی با موضوع فقه و قانون اهتمام داشته باشند.

وی برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارهای علمی با هدف بررسی ارتباط فقه و قانون را ضروری دانست و با ارائه مقاله خود با عنوان «از فقه تا قانون» تاکید کرد:‌ فقه را می‌توان به عنوان دانش استنباط یا عملیات استنباط با شریعت توصیف کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه فقه در عرصه قانونگذاری بهره‌ گرفته شود، ادامه داد:‌ اگر ما در قانون گذاری به بایسته‌های نگارش قانون توجه لازم را نداشته باشیم‌، قانونی که تدوین می‌کنیم کارآمدی لازم را نخواهد داشت.

علیدوست یادآور شد: فقه اسلامی در فرآیند رسیدن به قانون ممکن است که به برخی موانع برخورد کند که باید در این زمینه از کنکاش‌های عالمانه پیرامون موضوعات و مصادیق نوظهور بهره برد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول