اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حجاج ایرانی خبر داد

اعزام 800 هزار نفر به عمره مفرده در سال آینده

خبرگزاری فارس: سرپرست حجاج ایرانی در مشهد از اعزام 800 هزار نفر در سال آینده به عمره مفرده خبر داد.

اعزام 800 هزار نفر به عمره مفرده در سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسگر ظهر امروز در حاشیه گردهمایی روحانیون کاروان‌های عمره استان‌های خراسان در سال 91 در جمع خبرنگاران با اشاره به اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده در سال 91 اظهار داشت:‌ اعزام عمره مفرده سقفی ندارد ولی در حال حاضر طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال آینده 800 هزار نفر به عمره مفرده اعزام می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود:‌ البته این رقم به جز کاروان‌های دانشجویی، دانش‌آموزی و طلاب و غیره است.

وی با اشاره به موج حرکت‌های بیداری اسلامی در منطقه خاطرنشان کرد:‌ قطعا در آینده‌ای نزدیک موج دوم بیداری اسلامی کشورهای دیگر را فرا می‌گیرد و این بدین معناست که کسانی که دنباله‌رو رژیم‌های سابق بودند قطعا در موج دوم دستخوش تحولاتی عظیمی می‌شوند.

قاضی عسگر ادامه داد: امروز دیگر غرب هم نمی‌تواند پشتیبانی کند چرا که در سردرگمی عجیبی قرار دارد و با توجه به مسائل قطعا باید حاکمان دیکتاتور در منطقه بدانند اگر مردم قیام کنند سرنگون  می‌شوند. ان‌شاءالله در سال‌های آینده شاهد تحولات بسیاری در منطقه خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در بعثه مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی در ادامه در ارتباط با راه‌اندازی سامانه مجازی آموزش روحانیون کاروان‌ها گفت:‌ یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که برای روحانیون کاروان‌ها در نظر گرفته شده، برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اتفاقات اخیر جهان اسلام و برای آگاهی زائران به ویژه قشر تحصیلکرده همچون دانشجویان این دوره‌ها بسیار مؤثر خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز حج در کشور اظهار داشت:‌ سند چشم‌انداز حج به عنوان راهبردی در برنامه‌های کشور در این بخش تدوین می‌شود.

قاضی عسگر یادآور شد: در حال حاضر بیش از 900 کتاب در حوزه پاسخگویی به شبهات دینی منتشر شده که با توجه به اعزام سالانه 30 هزار دانشجو و استاد به عمره، روحانیون باید توجه داشته باشند که در صورتی که نتوانند سؤالات بی‌شمار آنان را پاسخ دهند، نمی‌توانند این قشر را قانع کنند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول