اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

حفظ سلامت انتخابات اولویت مجلس نهم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خوی گفت: حفظ سلامت انتخابات اولویت اصلی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

حفظ سلامت انتخابات اولویت مجلس نهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سید رضی شکوری ظهر امروز در جمع اعضای هیئت‌های بازرسی حوزه انتخابیه شهرستان‌های خوی و چایپاره اظهار داشت: حضور یکپارچه مردم در انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی دشمنان و انقلاب انقلاب اسلامی و بدخواهان نظام را مایوس خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت کار نظارت و بازرسی افزود: دین اسلام نسبت به نظارت و بازرسی در امورات اجتماعی، نظام مدیریتی و سیاسی در جامعه اسلامی تاکید کرده و دولت‌ها را مکلف کرده تا در این زمینه اشراف و تسلط کامل داشته باشند.

شکوری ادامه داد: از سوی دیگر ابراز عقیده از نظر اسلام آزاد است، ولی کنجکاوی، تجسس در امور دیگران و تفتیش عقاید را مورد نکوهش قرار داده است.

این مسئول با بیان اینکه ریشه نظام اطلاعات به صدر اسلام و زمان پیامبر اکرم (ص) باز می‌گردد گفت: بر اساس مستندات تاریخی رسول اکرم (ص) در جنگ‌‌ها برای کسب اطلاع از تحرکات و نقشه‌های دشمنان از اشخاص و گروه‌‌های متعدد برای این امر استفاده می‌کردند.

شکوری در ادامه با تاکید بر مراقبت و رصد کردن حرکات دشمن تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی مراقبت و رصد کردن حرکات و اقدامات دشمن برای به دست آوردن اطلاعات دقیق، اشراف بر جامعه برای جلوگیری از نفوذ سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی دشمن و مراقبت و نظارت بر حسن اجرای امور کشور از اهداف اصلی نظارت و بازرسی است از این رو بازرسان و ناظران در انتخابات نیز این امور را وظیفه مهم خود بدانند و در این راستا تلاش کنند.

امام جمعه خوی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای خاطرنشان کرد: گزینش افراد کارشناس، مدیر، مدبر، دلسوز و آگاه و به عبارت دیگر اصلح و حفظ سلامت انتخابات مهمترین اولویت این دوره از انتخابات مجلس است.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول