اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار یزد:

نامزدهای انتخاباتی تسلیم قانون باشند

خبرگزاری فارس: فرماندار یزد گفت: نامزدهای انتخاباتی در حین رقابت‌ در عرصه انتخابات باید تسلیم قانون باشند.

نامزدهای انتخاباتی تسلیم قانون باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عزیزالله سیفی در جلسه آموزشی و توجیهی مجریان انتخابات و نامزدهای انتخاباتی اظهار داشت: اعتقاد به قانون اساسی به عنوان میثاق ملی جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد به جامعیت دین اسلام و ولایت مطلقه فقیه از ویژگی‌های نامزد اصلح است.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه قانون اساسی ضامن همه قواعد و مقررات مربوط به قدرت، انتقال و اجرای آن است و اینکه حدود آزادی فرد در برابر قدرت و حد و مرز اعمال تشکیلات حاکم در برخورد با حوزه حقوق فردی در قانون اساسی تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: نامزدها باید به قانون اساسی به عنوان میثاق ملی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشند.

سیفی تصریح کرد: نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حین رقابت‌های انتخاباتی و پس از آن باید تسلیم قانون و فرامین رهبری باشند.

وی با تأکید بر اینکه رعایت اخلاق انتخاباتی سمبل بصیرت سیاسی است که همه مکلف به اجرای آن هستیم، گفت: نامزدها باید قانون‌مداری و عمل به قانون را در فرآیند انتخابات سرلوحه کار خود قرار دهند.

سیفی با بیان اینکه تمایل کاندیداها به کانون‌های قدرت و ثروت یکی از آسیب‌های انتخاباتی است و وابستگی آنها به صاحبان قدرت با ارزش‌های دینی و انقلاب منافات دارد، تأکید کرد: نامزدها باید از وابستگی و وامداری به صاحبان قدرت و ثروت به دور باشند.

سیفی افزود: بینش و بصیرت سیاسی هم‌چنین تخصص و کارآمدی آنها، استقلال در رأی و نظر و ترجیح منافع ملی بر مصالح گروهی، قومی و محلی را به عنوان دیگر ویژگی‌های نامزدهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول