اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/311

می‌آییم تا ثابت شود که ایستاده‌ایم

خبرگزاری فارس: نسل جوان به ویژه دانشجویان با حضور پرشور و باشکوه خود در پای صندوق‌های رأی به دشمن نشان می‌دهند و فریاد می‌زنند، "می‌آییم تا ثابت شود تا آخر ایستاده‌ایم".

می‌آییم تا ثابت شود که ایستاده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جوانان و دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی را ایفا کردند و حافظه تاریخ این مملکت به یاد دارد که این قشر در روزهای انقلاب با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا چه ضربه مهلکی را به پشت ستمگران وارد آورد، بعد از پیروزی انقلاب و در صحنه‌هایی مانند هشت سال دفاع مقدس و سال‌های سازندگی نیز نقش قشر جوان و دانشجو برجسته است و حماسه‌های مختلفی را بر روی خاک این مرز و بوم آفریدند و امروز گوشه گوشه این خاک مقدس از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق نمادی از فداکاری، بصیرت و شجاعت این قشر همیشه در صحنه را در دل خود حفظ کرده است.

*تاریخ شاهد حضور جوانان در عرصه‌های مختلف انقلاب است

جوانان امروز کشور ما میراث‌داران کسانی هستند که روزی با یک ندای پیر جماران در صحنه حضور پیدا کردند و درسی به دشمنان این نظام دادند که هیچ‌گاه فراموش نکنند.

امروز نیز که رهبر معظم انقلاب دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذاری کردند نقش جوانان و قشر دانشجوی آن کاملاً روشن است دانشجویان آینده‌سازان این مملکت هستند که باید خود را برای اداره این کشور آماده کنند.

ملت ایران امروز در آستانه یک آزمون بزرگ قرار گرفته است، آزمونی که با حضور حماسه‌ساز اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و دانشجویان می‌تواند مشت محکمی به دهان کسانی بزند که چند وقت است با راه‌اندازی شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و تبلیغات علیه نظام سعی دارند اوضاع کشور را آشفته جلوه دهند تا قشر جوان ما انگیزه‌ای برای حضور در صحنه انتخابات نداشته باشد.

*چشم امید نظام به جوانان دوخته شده است

اما انتظار از دانشجویان که قشر تحصیل‌کرده این جامعه هستند و چشم امید نظام به آنها دوخته شده، بیشتر است چرا که باید دانشجویان علاوه بر حضور باشکوه در انتخابات با بصیرت و آگاهی به فردی رأی دهند که از همه نظر از دیگر کاندیداها برتر باشد.

مردم از دانشجویان انتظار دارند که با توجه به معیارهای انتخاب اصلح که توسط بزرگان انقلاب از جمله امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بیان شده نامزد اصلح را شناسایی و به بقیه افراد نیز بصیرت لازم را بدهند.

*برای حفظ انقلاب رأی می‌دهیم

دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با چرایی حضور خود در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به خبرنگار فارس گفت: من فردا رأی می‌دهم چرا که قلب من به عشق این مملکت می‌تپد.

محمد نیازی ادامه داد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که به برکت اسلام مردم در انتخاب مسئولان خود نقش مستقیم دارند پس باید از این فرصت استفاده کنیم و با حضور در پای صندوق‌های رأی به تکلیف دینی و ملی خود عمل کنیم.

وی در مورد انتخاب فرد اصلح نیز گفت: در این مدت در جلسات دانشجویی کاندیداهای مختلف شرکت کردم و به فردی رأی می‌دهم که با برنامه و طرح‌های نوین وارد عرصه شده و قول‌هایی به دانشجویان داده که توان عمل به آن را دارد و تنها در حد یک حرف باقی نمی‌ماند.

*می‌آییم تا ثابت کنیم آینده از آن ماست

دانشجوی رشته مدیریت دولتی دانشگاه آزاد بیرجند نیز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت:‌ من با اینکه یک دانشجوی غیربومی هستم و شناخت چندانی از کاندیداهای شهر بیرجند ندارم اما فقط برای ادای رسالت خود در صحنه حضور پیدا می‌کنم.

زهرا امیدی‌فر ادامه داد: حضور ما در پای صندوق‌های رأی جدای از نتیجه انتخابات لبیکی به ندای رهبر معظم انقلاب است و وظیفه ما دانشجویان نیز از همه اقشار سنگین‌تر است، چرا که باید با بصیرت کافی به فردی رأی دهیم که منافع نظام و اسلام تأمین شود، چون کشور ما نیاز به مجلسی در تراز این مردم و این انقلاب دارد.

وی تصریح کرد: مجلس در رأس امور است و باید افرادی لایق و اصلح وارد این صحنه شوند تا هم بتوانند مشکلات منطقه را پیگیری کند و هم بتوانند زمینه پیشرفت را برای منطقه و کشور با تصویب قوانین و نظارت بر آن حاصل کنند.

*نمایندگان مجلس فکری جدی برای اشتغال جوانان کنند

امیدی‌فر در مورد انتظار خود از نماینده مجلس نیز اظهار داشت:‌ فردی که به عنوان نماینده به مجلس راه پیدا می‌کند باید به همه وعده‌هایی که در این مدت به مردم به ویژه دانشجویان داده عمل کند و از طرف دیگر برای حل مشکلات دانشجویان تلاش کند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات جوانان بحث اشتغال است که انتظار می‌رود نمایندگان برای حل این مشکل فکری جدی کنند.

*حضور پرشور جوانان هیبت دشمن را می‌شکند

دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه بیرجند نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند حضور پرشور نسل جوان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را عاملی برای شکست هیبت دشمنان نظام عنوان کرد.

مهدی فخارمنش تصریح کرد: با اینکه ما مشکلاتی در جامعه داریم و برخی از مشکلات اقتصادی سبب نارضایتی مردم شده است اما هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهیم که دشمن از این وضعیت سوء‌استفاده کند و بر علیه نظام جمهوری اسلامی توطئه‌ای انجام دهد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بداند سینه جوانان انقلابی کشور سپر بلای نظام می‌شوند و برای حفظ آرمان‌های انقلاب که جوانان زیادی برای آن خون خود را نثار کرده‌اند، در صحنه انتخابات حضور پیدا می‌کنند.

*حضور دانشجویان در صحنه انتخابات تعیین ‌کننده است

رئیس دانشگاه بیرجند نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، گفت: حضور دانشجویان که آینده‌سازان مملکت هستند در پای صندوق‌های رأی تعیین‌ کننده است و باید این قشر با حضور گسترده و آگاهانه حمایت خود از نظام جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان بکشانند.

محمدرضا میری ادامه داد: دانشجویان در ستادهای تبلیغاتی کاندیداهای مختلف حضور فعال داشتند و نشان ‌دهنده این است که دانشجویان با شور، نشاط و آگاهی در صحنه انتخابات حضور فعال دارند.

-------------------------------

گزارش از مژگان حمیدی

--------------------------------

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول