اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

مشکلات ارزی واحدهای صنعتی مازندران برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: مشکلات ارزی واحدهای صنعتی مازندران برطرف می‌شود.

مشکلات ارزی واحدهای صنعتی مازندران برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قائمشهر، مرتضی هاشم‌پور شب گذشته در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع غذایی مازندران در شهرستان قائمشهر، استان مازندران را در بخش صنایع غذایی و تبدیلی در سطح کشور حائز رتبه ممتاز برشمرد و اظهار داشت: استان مازندران از فرآورده‌های لبنی برتر ملی و بین‌المللی برخوردار بوده و در عرصه فرآورده‌های گوشتی، لبنی و آردی از امتیازات خاصی بهره‌مند است.

هاشم‌پور از تعداد 400 واحد غذایی دارای پروانه بهره‌برداری در استان خبر داد و گفت: تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی این استان قابلیت صادراتی دارند که در پنج سفر اخیر به کشورهای مختلف دنیا از نزدیک شاهد عقد قراردادهای صاحبان و مدیران صنعت غذایی استان با طرف‌های خارجی بودیم.

وی تصریح کرد: مدیریت در یک بنگاه اقتصادی باید از یک منطق اقتصادی و علمی پیروی کند که فاکتورها و شاخص‌های خاص خود را طلب می‌‌کند.

هاشم‌پور بیان داشت: از اوضاع اقتصادی واحدهای تولیدی نیز چنین استنباط می‌شود که مسابقه پایان‌ناپذیری در حوزه صنعت و تجارت داخلی و خارجی در جریان است.

این مسئول یادآور شد: موضوع مهمی که در پیش روی صنعتگران و تجار خودنمایی می‌کند و بسیار با اهمیت است عامل قیمت تمام شده است و با هر مکانیزمی که امکان‌پذیر باشد تولیدکنندگان باید بدنبال کاهش بهای تمام شده محصولات باشند تا در عرصه رقابت داخلی و بین‌المللی پیروز شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خواستار توجه بیش از پیش به بهره‌وری، منابع و نیروی انسانی، تکنولوژی و فناوری‌های کارخانجات و به طورکلی عوامل دخیل در تولید شد.

وی تصریح کرد: در صورتی که مدیران اقتصادی و تولیدی تنها نگاه به بازارهای داخلی و محلی داشته باشند و به آن اکتفا کنند نمی‌توانند در بازارهای هدف با رقبای مهم خود رقابت کنند.

هاشم‌پور بیان داشت: شرایط انقباضی و عملکرد بانک‌ها که به شکلی تحریم داخلی را تداعی می‌کند به همراه تورم و تحریم خارجی شرایط را بر بنگاه‌های تولیدی سخت و دشوار کرده و یقین داریم که در چنین زمانی واحدهای تولیدی با مشکلات جدی مواجه هستند اگر چه مسئولان و دولت در تلاش هستند تا از این مشکلات بکاهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اذعان داشت: این آمادگی را داریم که در حد توان در خدمت صنعتگران استان باشیم.

وی در پایان از واردکنندگان کالا و ماشین‌آلات خواست درصورتی که با مشکل تامین ارز روبه‌رو شدند به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مراجعه کنند که بلافاصله این معضل حل می‌شود.

انتهای ‌پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول