اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان:

1494 واحد صنعتی فعال در همدان وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در حال حاضر واحدهای صنعتی فعال و دارای پروانه بهره‌برداری همدان تعداد یک هزار و 494 واحد است.

1494 واحد صنعتی فعال در همدان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 40 درصد تولید ناخالص داخلی کشور به عمده سازمان صنعت، معدن و تجارت است، اظهار کرد: به طور قطع این امر نشان از اهمیت و حساسیت حوزه فعالیت این وزارتخانه دارد.

وی با بیان اینکه نیازمند حمایت رسانه‌ها در امر انجام مطلوب وظایف بخش صنعت، معدن و تجارت هستیم، ادامه داد: ترویج فرهنگ حمایت از تولید، مصرف و ایجاد اشتغال پایدار یکی از مواردی است که می‌تواند ما را در دستیابی به اهداف پیش رو یاری رساند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: در حال حاضر واحدهای صنعتی فعال و دارای پروانه بهره‌برداری همدان تعداد یک هزار و 494 واحد است. میزان سرمایه‌گذاری این تعداد واحد نیز یک هزار و 575 میلیارد تومان بوده که 29 هزار و 787 نفر نیز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

احمدی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات مختلف به منظور رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی افزود: از ابتدای سال جاری 16 جلسه در قالب کمیته "پیگیری صنعت" برگزار شده که به مشکلات 45 واحد صنعتی رسیدگی کرده و نتیجه آن 77 مصوبه با 340 نفرساعت بوده است.

وی از برگزاری 16 جلسه نیز با حضور استاندار و یا معاون وی برای رفع مشکلات بخش صنعتی خبر داد و بیان داشت: مشکلات حدود 500 طرح در این جلسات بررسی شد که یک هزار مصوبه برای رفع آنها به تصویب رسید.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در بخش خط اعتباری هزینه انرژی تعداد 167 واحد صنعتی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد پرونده 139 واحد تکمیل شده است.مبلغ عقد قرارداد این واحدها با بانک ملی نیز 22 میلیارد تومان بوده که 10 میلیارد تومان تومان آن پرداخت و مابقی نیز در شرف انجام است.

احمدی با اشاره به اجرای طرح بازسازی کوچک افزود: در همین راستا از 40 میلیون تا 150 میلیون تومان برای این کار اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون 60 واحد ثبت نام کرده‌اند که دو واحد صنعتی به بانک صنعت، معدن معرفی شده و پرونده‌ آنها نیز در جریان است.

وی در پایان سخنانش از کسب رتبه هشتم توسط استان همدان در بخش تولید سیمان خاکستری خبر داد و گفت: در حال حاضر استان همدان با سه کارخانه تولید سیمان، روزانه 10 هزار و 500 تن تولید دارد که این رقم در سال 3 میلیون و 150 هزار تن می‌شود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول