اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن بسیج هنرمندان اصفهان:

همسویی فرهنگ با صنعت سینما نیازمند آموزش است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن بسیج هنرمندان اصفهان گفت: همسو کردن فرهنگ با صنعت سینما در کشور ما نیازمند آموزش و تعلیم است.

همسویی فرهنگ با صنعت سینما نیازمند آموزش است

هوشنگ جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان دیدگاه خود را در مورد دومین سال برگزاری جشنواره فیلم حسنات و نحوه داوری‌ها را این‌گونه بیان داشت: دو ساله شدن جشنواره حسنات این امکان را به وجود آورد تا آثار جدیدی ویژه این جشنواره تولید شود، یا اینکه آثار بی‌ارتباطی با این موضوع کمتر ارسال شود.

وی با اشاره به دومین سال برگزاری جشنواره فیلم حسنات اظهار داشت: با گذشت چند دوره از عمر جشنواره‌ها طبیعی است که جشنواره مخاطب خاص و عام خود را پیدا کند و تعداد بیشتری از فیلم‌سازان بدان توجه داشته و از این طریق آثار بهتر در راستای اهداف جشنواره تولید کنند.

عضو هیئت انتخاب دومین جشنواره فیلم حسنات در ادامه افزود: معیار انتخاب آثار در درجه نخست آنچه که در آئین‌نامه است و هم‌چنین موضوعاتی که مورد نظر برگزارکنندگان بوده است.

وی با اشاره به اینکه هیئت انتخاب به ارزش‌های فرهنگی، هنری توجه داشته است، تصریح کرد: علاوه بر ملاک‌های فوق توجه به معیارهای اخلاقی، تقاضای مخاطبان، چگونگی تولید، سال تولید، ویژگی‌های خلاقانه در آثار نوگرایی، موجزگویی، بهره‌مندی از زیباشناسی و در نهایت بنا بر تجربه و جمع نظرات انتخاب‌ها صورت پذیرفته است.

جمشیدیان افزایش سطح کیفی آثار را وابسته مستقیم به آموزش و تجربه دانست و تاکید کرد: تجربه‌ای که در کنار اساتید این حرفه حاصل شود، به طور قطع به رشد کیفی علاقه‌مندان کمک می‌کند.

وی صنعت سینما را صنعتی وارداتی عنوان داشت و اضافه کرد: این صنعت حاوی فرهنگی برای افشای تمامی دیدنی‌ها است در حالی که فرهنگ و باورهای نجیب و پر از اسرار ما برای همسو شدن با این صنعت نیازمند آموزش و تحمل سختی‌های بسیار است.

رئیس انجمن بسیج هنرمندان اصفهان افزود: سال‌ها است که از نظر کمی شاهد تولید آثاری کوچک و بزرگ از نوآموزان تا حرفه‌ای‌ها هستیم و در همین سال‌ها هم کمتر شاهد ارائه آثار برتر بوده‌ایم، به همین دلیل سرمایه‌گذاری در بخش تولید باید به کیفیت تولید بها داده شود.

وی در مورد نقش دستگاه‌های فرهنگی در حمایت از فعالیت‌های فرهنگی اظهار داشت: نهادهای فرهنگی در کنار کمک‌های مادی که مؤثر در امر تولید هستند،باید سهمی از وقت، سرمایه و نیروی انسانی خود را وقف تولید و بازتاب اندیشه‌های نیک و گسترش اخلاق در جامعه کنند. ایده‌ها و آثار رسیده به دفتر دبیرخانه جشنواره  سرشار از اندیشه‌های ناب بوده اما گاهی در پرداخت و تولید دچار بحران، تکرار و شتاب‌زدگی می‌شود، هر چند در کل آثار امید به آینده و ارائه الگو به جامعه در راستای نگرش‌های نو به امر نیکوکاری بیشتر دیده شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول