اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی مازندران:

دنبال دانه‌ درشت‌ها هستیم / کارگروه نظارت بر مناقصه‌ها تشکیل شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی مازندران گفت: ظرفیت سازمان بازرسی معطوف به افرادی شده که غارتگر بیت‌المال هستند و به دنبال دانه درشت‌ها هستیم.

دنبال دانه‌ درشت‌ها هستیم / کارگروه نظارت بر مناقصه‌ها تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری حمیدرضا فتحیان شب گذشته در نشستی خبری اظهار داشت: در 14 ماه اخیر مطالعه دقیق و بهره جستن از ظرفیت‌های حرفه‌ای در استان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه شناسایی عناصر متدین، متخصص و دارای انگیزه را در دستور کار قرار دادیم، اضافه کرد: تمام افرادی مشغول به کار در این اداره از نیروی‌های متخصص و زبده‌ای هستند که اغلب مدیرکل بودند.

فتحیان با اشاره به اینکه برای نخستین بار در استان کارگروه حرفه‌ای نظارت بر مناقصه و مزایده را تشکیل دادیم، گفت:‌ حدود 611 مناقصه از ابتدای خردادماه با مبلغ 203 میلیارد تومان در استان برگزار شده که مورد نظارت این اداره قرار گرفته است.

وی با تاکید بر بازمهندسی تشکیلات در عرصه ساختار و نیروی نیروی انسانی، تصریح کرد:‌ ظرفیت بازرسی متخصص را به پنج برابر افزایش دادیم.

این مسئول با اشاره به اینکه بسته‌های نوین بازرسی با توجه به نوع دستگاه، طراحی شد و مورد استفاده قرار گرفت، ادامه داد: روش جمع‌آوری اطلاعات در استان را حرفه‌ای کردیم و برای نخستین بار گزارش‌های پیش‌نگرد و راهبردی تولید شد و در اختیار مدیران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تعامل گسترده با مدیران استان از جمله سیاست‌های راهبردی است که در پیش گرفتیم، بیان داشت: ظرفیت سازمان بازرسی معطوف به افرادی شده که غارتگر بیت‌المال هستند و به دنبال دانه درشت‌هایی هستیم که از طریق دسترنج مردم به اموال خود می‌افزایند.

مدیرکل بازرسی مازندران با اشاره به اینکه در سال 91 دکترین عملیاتی بازرسی را در پیش داریم که تمام ماموریت‌ها بر اساس آن است، گفت: اعمال نظارت گسترده بر فرآیند اجرای برنامه‌ها و رسیدگی به امور قبل از تخلف، با رویکرد افزایش کارآمدی و شیرین‌تر کردن ذائقه مردم استان از حیث خدمت‌رسانی را در 12 سیاست در نظر گرفتیم.

وی ابراز داشت: ‌در مازندران 202 واحد سازمانی داریم که اگر با تمام واحدهای سازمانی زیرمجموعه در استان در نظر بگیریم بالغ بر 7 هزار واحد است.

فتحیان با اشاره به اینکه سالم دانستن مدیران و کارکنان برای این اداره کل، رویکرد استراتژیک است، یادآور شد: تمام مدیران را افرادی خدمتگزار و لایق می‌دانیم.

این مسئول با بیان اینکه بازرسی‌های خوداظهاری در سال 91 بخش زیادی از بازرسی‌های ما را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: موظف هستیم به همه شکایت‌ها پاسخ دهیم.

مدیرکل بازرسی مازندران با اشاره به اینکه با ارائه عدد، آمار و کارهای گفتار درمانی مخالف هستم، بیان داشت: فکر نمی‌کنم که بخش قابل توجهی از آمارهای ارائه شده، مشکلی از استان کم کند.

وی با بیان اینکه ارائه آمار با رویکرد تحول‌گرایی در استان منطبق نیست، خاطرنشان کرد: مازندران با وجود ظرفیت‌ها اما توسعه نیافته است.

فتحیان با اشاره به اینکه افرادی که مسئول هستند باید پاسخ دهند که از قبل دریا و جنگل چه میزان اشتغال ایجاد شده، ادامه داد: مازندران با داشتن تمام مؤلفه‌های توسعه یافتگی، هنوز توسعه نیافته است.

مدیرکل بازرسی مازندران بیان داشت: ‌با هر مدیری که در استان صبحت کردم تا به من پاسخ دهند که مزیت استراتژیک استان چیست که بقیه فعالیت حول آن مزیت شکل گیرد، اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ام.

فتحیان اظهار داشت: در سال 1355 مازندران با دارا بودن 400 هزار هکتار زمین کشت پنبه، حدود 380 هزار دلار فقط در این زمینه صادرات داشته است.

وی با بیان اینکه محل‌های دفن زباله در مازندران را بازدید کرده‌ام، یادآور شد: در چالوس از کنار آسفالت خیابان تا محل دفن زباله چهار کیلومتر و در کنار جنگلی است که 3 میلیون سال قدمت دارد.

فتحیان با اشاره به اینکه جای کارخانه خودروسازی در کنار دریا نیست، تصریح کرد:‌ در برخی مناطق محل دفن زباله رو به دریا است.

* توریست برای مازندران مزیت استراتژیک توسعه نیست

مدیرکل بازرسی مازندران با اشاره به اینکه توریست برای مازندران یک مزیت است، گفت: مزیت استراتژیک توسعه نیست .

فتحیان ادامه داد: توریست برای مازندران یک مزیت است اما مزیت استراتژیک نیست که بقیه برنامه‌ها حول محور این مزیت استراتژیک باشد.

وی گفت: اگر هر یک از 13 میلیون مسافر در مازندران 10 هزار تومان هزینه کرده باشند، باید 130 میلیارد تومان به اموال بانک‌ها افزوده می‌شد.

فتحیان با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار در مازندران مزیت استراتژیک نیست، تصریح کرد: شهرداری کلاردشت برای جمع‌آوری زباله پول ندارد در صورتی که در نزدیکی این شهر ویلاهایی با هزینه‌های چند 10 میلیونی ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در استان باید برد- برد باشد، گفت:‌ پروژه‌هایی دیده شده که سرمایه‌گذار ریالی آورده نداشته، اما میلیاردها تومان از اعتبار و ظرفیت استان در اختیار این افراد گذاشته‌اند.

فتحیان با بیان اینکه حدود 60 پرونده درباره واگذاری زمین‌هایی وجود دارد که زمین واگذار شده اما پولی پرداخت نکرده‌اند و اغلب بخش‌های دولتی هستند، ادامه داد: ‌در یک مورد، زمین 80 میلیارد تومانی را به مبلغ 2 میلیارد تومان در اختیار دستگاهی گذاشته‌اند که آن دستگاه هم در حال رایزنی است تا از این مبلغ، 600 میلیون تومان پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از مدیران استان به دلیل ملاحظات خاص سیاسی، به جای پرداختن به مدیریت استراتژیک، مجبور هستند با تبلیغات توانمندی‌هایشان، میز خود را حفظ کنند.

این مسئول یادآور شد:‌ همین موضوع باعث شده تا افراد به جای پرداختن به خلاقیت و کار، برنامه‌های خود را به بخشی معطوف کنند که به چه کانون‌هایی وصل شوند تا مدیریت خود را افزایش دهند و این موضوع منجر به ناکارآمدی شده است.

فتحیان با اشاره به اینکه دوره نخبه‌پروری در دنیا تمام شده است، گفت: در سازمان‌هایی که دنبال تکامل و پیشرفت هستند اکنون "ما" وجود دارد و دوره تیم‌سازی است.

وی با بیان اینکه میانگین عمر مدیریت در مازندران 18 ماه است، تصریح کرد: طبق برآورد ما، مشکلات مازندران بیشتر از سایر استان‌ها نیست اما بزرگ‌نمایی اشکالات در مازندران خیلی بیشتر است و یک موضوع کوچک به بحران کشوری تبدیل شده است که این مسائل با فرآیند توسعه منافات دارد.

فتحیان با اشاره به اینکه در استان معتقد به کار برنامه‌ای نیستند، اظهار داشت: امواج تبلیغاتی، استان را به چپ و راست سوق داده و به سرعت به سمت حاشیه می‌کشاند.

وی با بیان اینکه بازمهندسی نظام تحصیل درآمد از واجب‌ترین امور در مازندران است، گفت: ‌بودجه کل استان 400 میلیارد تومان است اما فقط پروژه‌ای در یک نقطه از استان 800 میلیارد تومان هزینه دارد.

فتحیان خاطرنشان کرد: ‌برآورد ما این است که مازندران برای توسعه، حداقل به 5 هزار میلیارد تومان اعتبار در سال نیاز دارد.

* سهم مازندران از اعتبارات ملی افزایش یابد

مدیرکل بازرسی مازندران ادامه داد:‌ به علت داشتن جمعیت شناور، باید سهم مازندران از اعتبارات ملی افزایش یابد.

فتحیان ابراز داشت: سرمایه ملی که متعلق به مازنی‌ها است نباید به صورت مفت در اختیار غیر مازندرانی قرار گیرد.

مدیرکل بازرسی مازندران گفت:‌ اگر مشهد پایتخت معنوی کشور است، ساری هم باید به پایتخت گردشگری کشور تبدیل شود.

فتحیان با اشاره به بازرسی تمام بانک‌ها در سال جاری، عنوان کرد: سیاه‌‌نمایی نسبت به گذشته و ایجاد ابهام نسبت به آینده استراتژی است که دشمنان انقلاب دنبال می‌کنند، اما این به معنی نادیده گرفتن مشکلات نیست.

وی با بیان اینکه وام‌هایی پرداخت شده که مورد اشکال است، یادآور شد: برخی وام‌هایی گرفته‌اند و اکنون در بازپرداخت مشکل دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه مدتی قبل اعلام کردیم که مطالبات معوق بانک‌ها 10 تا 15 برابر بودجه استان است، خاطرنشان کرد: مسائل بانکی و اعتباراتی که پرداخت می‌شود را به دقت دنبال می‌کنیم.

فتحیان در پاسخ به سؤالی مبنی بر سوءاستفاده برخی کارکنان دولت از خودروهای دولتی، گفت: ‌آنقدر مسائل بزرگ‌تر وجود دارد که استفاده شخصی از خودروی دولتی به چشم نمی‌آید. همچنین ‌سوءاستفاده کلان از بیت‌المال در فعالیت‌های انتخاباتی دیده نشده است.

وی با بیان اینکه تیم تخصصی در رابطه با مسائل منابع طبیعی داریم، بیان داشت: ‌موضوع دست درازی به منابع طبیعی نیاز به یک جلسه تخصصی دارد.

مدیرکل بازرسی مازندران گفت:‌ فقط در یک مورد از مسائل مربوط به منابع طبیعی، 60 هزار پرونده وجود دارد.

فتحیان اضافه کرد: ‌بسیاری از اتفاقات در استان وجود دارد که اگر سرگرم آنها شویم، از رسیدگی به امور امروز باز می‌مانیم، اما نهایت تلاش ما این است که اتفاقات رخ داده، از همین اندازه بیشتر نشود.

وی یادآور شد:‌ بسیاری از مسائل در استان روی داده که مسئولان باید پاسخگو باشند.

این مسئول در پاسخ به سئوالی مبنی بر آمار ارائه شده از سوی کارگروه اشتغال درباره ایجاد شغل، اظهار داشت: همه موارد کارگروه اشتغال را در جریان هستیم و دقیق رصد می‌کنیم، اجازه دهید درباره اشتغال اظهار نظر نکنم چرا که مشکلی را در استان حل نمی‌کند.

مدیرکل بازرسی مازندران در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر نحوه بازرسی بر سفرهای خارجی مدیران، گفت: چند سفر خارجی که توسط مدیران در استان انجام شده را مورد بازرسی قرار دادیم و هیچ تخلفی صورت نگرفته بود.

فتحیان با بیان اینکه در سال جاری حداقل پرونده را در سازمان تشکیل دادیم، متذکر شد: سال آینده در موضوعات مشخص، جلسات تخصصی برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بعضی از تخلفات را باید فریز کنیم چرا که ممکن است ناسا برای ربودن آنها اقدام کند، اذعان داشت: شهرک صنعتی در بالای کوه بدون جاده دسترسی احداث کرده‌اند که خودروها برای عبور نیاز به یک خودروی کمکی دیگر دارند.

انتهای‌پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول