اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتخابات از نگاه روحانیون اهل سنت کردستان

حضور حداکثری در انتخابات ضریب امنیت ملی را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: از نظر روحانیون اهل سنت کردستان، با حضور گسترده مردم در انتخابات ضریب امنیت ملی افزایش و همدلی و اتحاد ملت در مواجه با مشکلات بیشتر می‌شود.

حضور حداکثری در انتخابات ضریب امنیت ملی را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عرصه انتخابات یکی از شاخص‌های اصلی حضور و مشارکت گسترده مردم ایران در سرنوشت خویش بوده و از جمله عواملی است که همواره در مستحکم کردن پایه‌های انقلاب اسلامی و تقویت اتحاد و انسجام مردمی در ایران بسیار موثر بوده است.

انتخابات به عنوان یکی از مصادیق اصلی دموکراسی مستقیم و تصمیم‌گیری بی‌واسطه مردم در سرنوشت خویش به شمار می‌آید و در این مسیر نیز برپایی انتخاباتی سالم و منظم در هر کشوری علاوه بر ارتقای جایگاه و پایگاه بین‌المللی آن کشور، عاملی مهم برای تقویت تلاش‌ها و خدمات توسعه‌ای در داخل آن کشور و انسجام هرچه بیشتر لایه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به شمار می‌آید.

حضور حداکثری مردم در صحنه‌های مختلف نظام به ویژه در عرصه انتخابات همان وصیت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و تأکید مقام عظمای ولایت برای تعیین فرد اصلح و دفاع از کیان و دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسداشت حرمت خون هزاران شهید گلگون کفن در این عرصه است.

مردم مسلمان ایران با حضور گسترده، خودجوش و ولایت‌مدارانه خود در طول بیش از سه دهه از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمام صحنه‌ها، اعم از دفاع مقدس، سازندگی و راهپیمایی میلیونی برای حمایت از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی تلاش کرده و در این مسیر با تبعیت از منویات گهربار ولایت فقیه در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان و عوامل مزدور آنان با حضور دشمن شکن و حداکثری و ده‌ها میلیونی خویش ثابت کردند که در صحنه حضور دارند و تا آخر ایستاده‌اند.

این حضور گسترده و حداکثری همواره در تمام انتخابات گذشته موجب یأس و ناامیدی بدخواهان و دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و توطئه‌های بی‌شمار آنان را در تمامی زمینه‌ها خنثی و نقش برآب کرده است.

شور و شوق مردم و صف‌های طولانی رأی دهندگان همیشه موضوعی بوده که رسانه‌های غربی با سکوت و سانسور شدید با آن برخورد کرده و سعی می‌نمایند این حضور حداکثری را کم‌رنگ جلوه داده و این مهم مؤید آن است که تمام اهداف و توطئه‌های دشمنان برای خدشه‌دار کردن آرمان‌های والای نظام مقدس اسلامی در کم‌رنگ نشان دادن حضور مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب و تلاش برای منفعل کردن و عدم احساس مسئولیت مردم نسبت به سرنوشت‌شان منعطف شده است.

مردم مسلمان ایران این حضورها را تکلیف شرعی خود دانسته و احساس مسئولیت نسبت به ارکان جامعه اسلامی را از آموزه‌های متقن دینی خود تلقی می‌کنند و در این مسیر نیز پیروی بی‌چون چرا از ولایت فقیه و رهبر جامعه اسلامی را از اهم واجبات می‌دانند.

سکوت رسانه‌ها و مقامات سیاسی کشورهای غربی بعد از برگزاری هر انتخابات با شکوه در ایران اسلامی خود گواهی بر شکست توطئه‌های آنان برای جلوگیری از حضور حداکثری مردم در انتخابات به شمار می‌آید.

باید گفت که کمیت و مشارکت حداکثری مردم خود تضمین کننده کیفیت و از شاخص‌ها و معیارهای معرفی کیفیت در انتخابات است و نباید کمیت و مشارکت حداکثری مردم را فدای کیفیت و معیارهای مورد نظر یک جریان خاص و یا یک سری افراد نمود.

* اتحاد ملی ما در گرو مشارکت حداکثری در عرصه‌های مختلف است

امام جمعه اهل سنت دیواندره با تأکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات 12 اسفند به خبرنگار فارس در سنندج، گفت: باید بدانیم که اتحاد ملی و انسجام اسلامیمان در گرو مشارکت و حضور همیشگی در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی است.

ماموستا عبدالحمید حسنی اظهار داشت: در زمان حال انتخابات نه تنها نماد تجلی حضور مردم و حاکمیت مردم در نظام اسلامی است بلکه خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان و مأیوس کننده آنان است.

وی افزود: با حضور گسترده مردم در انتخابات ضریب امنیت ملی افزایش چشمگیر داشته و همدلی و اتحاد مردم در مواجه با مشکلات افزایش می‌یابد.

امام جمعه دیواندره خاطرنشان کرد: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی صحنه حمایت از آرمان‌ها و ارزش‌‌های انقلاب اسلامی است و باید همه ایرانیان در این خصوص احساس مسئولیت نمایند.

حسنی با تاکید بر اینکه مردم ایران همواره در تاریخ پرافتخار خویش شگفتی‌ساز بوده‌اند، افزود: مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی با حضور پررنگ و گسترده خود در پای صندوق‌‌های اخذ رای این دوره از انتخابات نیز، جواب دندان‌‌شکنی به یاوه ‌گویان و توطئه‌‌گران خواهند داد.

* انتخابات تجلی اراده مردم برای اداره کشورشان است

امام جمعه موقت سنندج با تأکید بر نقش مؤثر روحانیون در تنویر افکار عمومی مردم برای حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی، گفت: همواره مساجد و اماکن مذهبی به عنوان پایگاه‌های اصلی نشر فکر و اندیشه در ایران اسلامی مطرح بوده‌اند و علمای دینی به عنوان رهبران و هادیان این عرصه نقش بسزایی را در روشنگری و آماده کردن افکار عمومی برای مشارکت در عرصه‌های مختلف برعهده داشته‌اند.

ماموستا امین راستی انتخابات را  تجلی خواست و اراده مردم در اداره کشور عنوان کرد و افزود: یکی از جلوه‌های مهم مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران، برگزاری انتخابات متعدد برای انتخاب مسئولان نظام، اعم از رئیس جمهور، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای است.

وی تصریح کرد: در طول سی و دو سالی که از انقلاب گذشته است، بیش از سی انتخابات در کشور برگزار شده که مردم آزادانه پای صندوق‌های رای آمده و ضمن اعلام نظر خود برای اداره جامعه، با حضور پرشور خویش مهر تاییدی بر مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی زده‌اند.

این مسئول با اشاره به رسالت خطیر روحانیت در عرصه اطلاع‌‌رسانی به مردم و تنویر افکار عمومی ادامه داد: روحانیون باید با تشویق و ترغیب مردم به حضور در انتخابات ۱۲ اسفند دین خود را به اسلام و نظام ادا کنند.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: در کشورهای غربی مدعی دموکراسی انتخابات با شبهه بسیار برگزار و فقط اقشار و اقلیت‌‌های خاصی قادر به شرکت در آن هستند، اما در نظام اسلامی ایران همه اقشار، اقوام و مذاهب مختلف به آسانی و بدون هیچ محدودیتی می‌توانند در آینده خویش سهیم باشند.

راستی بیان داشت: تنها با انتخاب نمایندگان اصلح می‌توانیم یک مجلس کارآمد داشته باشیم و همه افراد جامعه در این زمینه مسئول هستند لذا انتخاب افرادی دلسوز، کارآمد و با پیشینه رفتاری و کرداری مثبت و متناسب با ارزش‌های اسلامی از جمله وظایف تک تک همه ایرانیان است.

وی ادامه داد: از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون یکی از اهداف شوم استکبار جهانی دورکردن مردم از صحنه‌های انقلاب بوده و در این راستا به انواع ترفندها متوسل شده‌اند، اما به فضل الهی و با حضور آگاهانه مردم مسلمان ایران شاهد خنثی شدن این ترفندها بوده‌ایم.

این مسئول افزود: به لطف خداوند تبارک و تعالی ملت شریف و سرافراز ایران با حضور عظیم خود در صحنه‌های گوناگون انقلاب این حقیقت را به اثبات رسانیده‌اند که از وحدت و انسجام آنان چیزی کم نشده و استکبار و مزدوران آنان تا ابد حسرت گسستن اتحاد و یکپارچگی ملت ما را به گور خواهند برد.

وی از انتخابات به عنوان پایگاه مردمی نظام نام برد و گفت: همیشه انتخابات‌های ایران طی 33 سال گذشته با رصد دقیق رسانه‌های غربی مواجه شده و آنان از تمام ابزارهای خود برای مخدوش کردن چهره نظام اسلامی در این بعد استفاده می‌کنند و لذا مردم هم با درک این شرایط و جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان همیشه حضور حداکثری خود را نشان داده‌اند.

* حضور مردم در عرصه انتخابات آینده انقلاب را تضمین می‌کند

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو از حضور و مشارکت مردمی در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به عنوان مهم‌ترین عوامل برای تضمین آینده انقلاب و انتقال پیام‌های این حرکت الهی به نسل‌های آینده کشور نام برد.

ماموستا عبدالرحمن خدایی ابراز داشت: حاکمیت اراده مردم بر سرنوشت خویش، یکی از مشخصه‌های بارز نظام مقدس جمهوری اسلامی و امانتی در دستان نسل امروزی است و بر همه مردم لازم و ضروری است که با مشارکت گسترده در انتخابات، ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی، امانتی را که شهدا برای ما به یادگار گذاشته‌اند، حفظ کنیم و در انتقال آن‌ها پیروانی صادق باشیم.

وی ادامه داد: در 12 اسفند ماه سال جاری مردم کردستان علاوه بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید در انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز شرکت کنند که امید است با بصیرت و آگاهی حداکثری نمایندگانی اصلح را راهی این دو مجلس نمایند.

خدایی اذعان داشت: همه ما در قبال انتخابات مسئول هستیم و هرگونه کم‌کاری و تخلفی در این عرصه باید به سرعت رفع شود چرا که دشمنان نظام اسلامی به دنبال بهانه‌هایی ناچیز برای رسیدن به مقاصد شوم خویش هستند و در برهه‌های زمانی مختلف ثابت‌کرده‌اند که از کاه کوه می‌سازند.

=============

گزارش از: خبات ساعدی

=============

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول