اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همپای انتخابات مجلس نهم

انباشت پوستر در کف خیابان‌ها / آی کمور مردما آز قارایاخ

خبرگزاری فارس: در حالی آخرین روز تبلیغات انتخاباتی در اردبیل سپری می‌شود که کف خیابان‌های اردبیل به ویژه میادین اصلی پر از پوسترها و بروشورهای تبلیغاتی است.

انباشت پوستر در کف خیابان‌ها / آی کمور مردما آز قارایاخ

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حاشیه‌هایی از روزهای پایانی تبلیغات را در اردبیل از نظر می‌گذرانیم.

*در روزهای داغ تبلیغات انتخاباتی به ویژه تبلیغات شبانه به دلیل نزدیکی ستادهای تبلیغاتی پنج کاندیدای معروف اردبیل درگیری بین آنها انجام شده و نیروی انتظامی تنها با به کارگیری چند سرباز عادی نمی‌تواند اوضاع را کنترل کند.

*کاندیداهای نهمین دوره مجلس در حالی روزهای پایانی تبلیغات خود را سپری می‌کنند که بازار نشریات و روزنامه‌هایی که مطالب کاندیداها را چاپ کردند، داغ است به طوری که در هر پیاده‌رویی چندین نفر جلوی ستادها حرکت مردم و عابران پیاده را متوقف و به زور هم شده اقلام تبلیغاتی به آنها می‌دهند.

*در روز آخر تبلیغات چهره به چهره در مسجد قدس و دو مسجد دیگر شهر اردبیل که یک ابتکار خوب از طرف فرمانداری و مجریان انتخابات بود شاهد حضور پرشور مردم در جلسه سخنرانی کاندیداها بودیم که در این جلسات به رغم تذکر مجری برنامه بیشتر وقت سخنرانی کاندیداها به تهمت‌زنی، افترا و به کار بستن القاب ناشایست بوده است.

*یکی از کاندیداها که از شدت عصبانیت کت خود را نیز بیرون آورده بود در حالی که پشت پرده بسیاری از کارهای نمایندگان فعلی را لیست می‌کرد از فامیل‌های نماینده‌ای نام برد که در چند روز اخیر حکم استخدامی او در دست مردم به عنوان یک مدرک خلاف می‌گردد این در حالی است که همین کاندیدا از واگذاری مسئولیت به یکی دیگر از فامیل‌های نماینده اردبیل در قالب معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد.

*در بازار گرم تبلیغات انتخاباتی و حتی یغمای دین و اعتقاد و ایمان یکی از شاعران در قالب شعر طنزی به بازار پررونق تهمت، افترا و دروغ اشاره کرده و شعری با عنوان «آی کمور مردما آز قارایاخ» را قرائت کرده که با استقبال و تشویق‌های مکرر مردم در یکی از ستادها روبه‌رو شده است.

*حضور بانوان در تبلیغات آن هم تبلیغات شبانه و در قالب ویراژ دادن خودروها جالب توجه است در حالی که پلیس راهنمایی و رانندگی به آنها اجازه عبور و مرور داده و جلوی رفت و آمد عجیب و غریب آنها را نمی‌گیرد.

*در یکی از ستادهای انتخاباتی از نام برخی نامزدها با الفاظ رکیک یاد می‌شد در حالی که خود نامزد بارها به طرفداران خود تنها در سخن بیان کرد که از این کار اجتناب کنند.

*یکی از کاندیداها نه تنها اقدام به راه انداختن کارناوال‌های خودروهای متفاوت کرده بود در یک حرکت عجیب کاروانی از کامیون‌ها و اتوبوس‌ها را به همراه خودروهای جوجه‌کشی و حمل مرغ به راه انداخته و با چسباندن عکس‌های خود تبلیغ می‌کند.

*در این روزها بازار شام و نهار تبلیغاتی نیز رو به راه است به طوری که دیشب و امروز بسیاری از کاندیداها از طریق اغذیه فروشی‌ها ساندویچ تبلیغاتی توزیع می‌کردند.

*جبهه ایستادگی نیز بعد از دو بار تغییر در لیست خود امروز در یک بیانیه جدید از اعلام حمایت یکی از کاندیداها کناره‌گیری کرد و با ارسال نامه‌ای به خبرگزاری فارس بیان داشت دیگر از این نامزد که به ادعای آنها نامه برادرش را که خارج‌نشین می‌باشد در ستاد انتخاباتی و همراهی اعضای ارشد جبهه ایستادگی قرائت کرده و همین حرکت سبب شده تا این کاندیدا از لیست حمایت جبهه ایستادگی در اردبیل خارج شود در حالی که سر لیست این جبهه نیز اعلام کرده است بنده تعلقی به جبهه ایستادگی ندارم.

*در برخی از ستادهای انتخاباتی نیز شال‌هایی به رنگ‌های مختلف بین طرفداران نامزدها توزیع شده تا همان نمایش انتخابات ریاست جمهوری سال 88 در رنگ‌بازی‌ها رخ نماید.

*دو تن از نامزدهای مجلس نهم نیز که از قافله چاپ عکس و بنر عقب مانده‌اند در یک حرکت عجیب هزاران اسپری رنگین بین عوامل خود توزیع کردند تا در و دیوار شهر را منقش به اسم آنها کنند در حالی که بسیاری از اهالی اردبیل از این حرکت گله‌مند بوده و چنین نامزدهایی را مردود شده مردم می‌دانند.

*در حالی که بازار انتساب شخصیت‌ها و افراد متفاوت به کاندیداها داغ است تعدادی از نامزدهای انتخابات از بزرگان شهر، چهره‌های ورزشکاری، هنرمندی در حمایت از خود استفاده کرده و نامزد مورد اقبال مردم نیز در سخنرانی خود در مسجد قدس به آنها هشدار داد که از چفیه و اسم ولایت ناروا استفاده نکنند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول