اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ورزش و جوانان:

مباحث فرهنگی پوستری نیست

خبرگزاری فارس: معاون امور آموزش و فرهنگی جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: مباحث فرهنگی نباید پوستری نگریسته شود.

مباحث فرهنگی پوستری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید باقر پیشنمازی بعداز ظهر امروز در جمع مدیران و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه برداشت‌های مختلفی از مقوله فرهنگ می‌شود، اظهار داشت: انسان به عنوان محور هستی تمام آفرینش در گرو این مخلوق قرار گرفته تا حدی که مصلحت است حرکت کند.

وی یادآور شد: بسیاری از ابزار علمی در اختیار انسان است که می‌تواند برای علمی و غیرعلمی استفاده کند.

پیشنمازی با اشاره به اینکه ورزش فعالیتی است برای قوای جسمی، تصریح کرد: همانگونه که ورزش انسان را توانمند می‌کند فرد می‌تواند از بدن خود برای فعالیت اخلاقی و غیراخلاقی بهره‌برداری کند.

این مسئول به نقش فرهنگ در تعالی انسان پرداخت و گفت: فرهنگ به منظور تعالی انسان است که محور رشد هر فرد در گرو عنصر تربیت شکل می‌گیرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی به صورت روتین و یا نصب پوستر نیست، اذعان داشت: برگزاری دعای کمیل و قرائت احادیث فعالیت فرهنگی محض محسوب نمی‌شود. در کار فرهنگی باید به شکوفایی استعداد توجه شود.

* مسئولان در اجرای فعالیت‌های فرهنگی به بیراهه نروند

وی متذکر شد: مسئولان در اجرای فعالیت‌های فرهنگی به بیراهه نروند.

پیشنمازی با اشاره به اینکه برای فعالیت‌های فرهنگی باید مخاطب‌شناسی صورت گیرد، ابراز داشت: اگر مخاطبان خود را در امر آموزش نشناسیم آفت جدی را به امر فرهنگ وارد می‌شود.

این مسئول به طرح مربی‌پروری در آموزش اشاره کرد و گفت: اگر مربی در امر ورزش دارای منش، اعتقادات دینی و معنوی، گذشت، حسن اخلاق و دارای آستانه تحمل بالایی باشد شخصیت او ناخواسته به ورزشکاران القا می‌شود.

پیشنمازی با بیان اینکه بحث آموزش مربیان در حوزه تربیتی مورد توجه وزارتخانه قرار دارد، ادامه داد: مباحث تربیتی مربیان به صورت نرم‌افزاری تدبیر شده و در این بخش بحث اوقات فراغت جوانان در دوره سربازی مد نظر است.

* اجرای طرح تعلیم در میادین فرهنگی و ورزشی

وی به طرح تعلیم در میادین ورزشی اشاره کرد و گفت: بیشتر کشورها سرود ملی را قرائت می‌کنند، ولی این روند در کشور ما گوش ‌دادن است که تلاش شده تا سرود ملی از سوی حاضران در مراسم به ویژه ورزشکاران قرائت شود.

معاون فرهنگی و آموزش وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: از ظرفیت‌های مخابراتی استفاده شده تا با ارسال پیامک‌های متناسب ورزش با رویکرد دینی در مجامع ورزشی برای تماشاچیان و ورزشکاران ارسال شود.

پیشنمازی به پیگیری برخی از مصوبات بر زمین مانده اشاره کرد و ادامه داد: در وزارت ورزش پیگیر برخی از مصوبات فرهنگی مجلس که بر زمین مانده بود هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مراکز تخصصی تسهیل ازدواج و خانواده به صورت آئین نامه‌ای تعریف شده است که با فعالیت‌های آموزشی و مشاوره‌ای به آن پرداخته می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: جلوی مراکز مشاوره بدون پروانه گرفته می‌شود به ویژه سایت‌هایی که بدون حضور فیزیکی مشاوره می‌دهند اجازه فعالیت ندارند.

* مرکز مشاوره همسریابی گامی برای کاهش طلاق و سن ازدواج

پیشنمازی به مرکز تخصصی مشاوره‌ای همسریابی که از فعالیت‌های فرهنگی است و می‌تواند در کاهش طلاق و پائین آوردن سن ازدواج موثر باشد اشاره کرد و گفت: طرح همسریابی به لحاظ پیشگیری از ازدواج‌های شتاب‌زده در کلان شهر انجام می‌شود را در شهرهای کوچک تحقیق و شناسایی راحت‌تر صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کشور ما مبتنی بر اعتقادات دینی است و خانواده به عنوان یک اصل جایگاه دارد، بیان داشت: افزایش سن ازدواج تهدیدی است که باید مدیریت شود.

پیشنمازی در بخش دیگری از سخنانش به در پیش بودن انتخابات و نقش‌آفرینی مردم اشاره کرد و یادآور شد: انتخابات امسال دارای حساسیت ویژه‌ای است و دورخیزهای دشمن را از رسانه‌های مرتبط به خود شاهد هستیم.

این مسئول ادامه داد: ما به دنبال مبارزه با ظلم و آزادی انسان‌ها هستیم و این امر در قالب بیداری اسلامی محقق شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه ملت ما باید از نظام اسلامی که سرمایه کشور است صیانت کنند، اذعان داشت: همان گونه که راهپیمایی 22 بهمن امسال با عزت برگزار شد انتخابات مجلس شورای اسلامی با شکوه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول