اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حال و هوای انتخابات شاهد هستیم

رنگی شدن خیابان‌های شهر با پوسترهای کاندیداها/ انگشت جوهری‌ام بند دل دشمن را پاره می‌کند

خبرگزاری فارس: حال و هوای انتخابات فقط در بین نمایندگان و مردم نیست بلکه خیابان‌ها هم با پوسترهای کاندیداها خود را رنگی‌تر از همیشه نشان می‌دهند، مثل اینکه خیابان‌ها هم خود را در جنب و جوش انتخاباتی سهیم می‌دانند.

رنگی شدن خیابان‌های شهر با پوسترهای کاندیداها/ انگشت جوهری‌ام بند دل دشمن را پاره می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، از زمانی که تبلیغات انتخاباتی در سطح شهر آغاز شده است، خیابان‌ها با پوسترهای کاندیدها خود را رنگی‌تر از همیشه نشان می‌دهد، مثل اینکه خیابان‌ها هم خود را در جنب و جوش انتخاباتی سهیم می‌دانند.

برخی از مردم با دقت کاندیداها را زیر نظر دارند تا بتوانند طبق معیارهایی که در نظر دارند آنهایی را که قصد خدمت به ملت را دارند، یا آنهایی را که با کفایت هستند و به جوانان اهمیت می‌دهند را انتخاب کنند.

نکته جالبی که در این میان وجود دارد و بازار انتخاباتی را در این میان داغ‌تر کرده است بحث‌ها و جدل‌های است که در بین اقشار مختلف شنیده می‌شود.

ستادهای انتخاباتی هر کدام نماینده‌ای را برای خود در نظر گرفته و طرفدارانشان از شیشه ‌مغازه‌ها گرفته تا در و دیوارها و ماشین‌ها عکس‌های رنگی و سیاه و سفید نمایند‌گانشان را در اندازه‌های متفاوت و پلاکاردها و پوسترهای بزرگ و کوچک نصب کرده‌اند.

تمام مردم از کارمند و کاسب، بزرگ، کوچک، پیر و جوان در مورد اینکه کدام نماینده را باید انتخاب کرد که بتوان آینده خود، فرزندان و تمام مردم استان و شهرستان را به دست آنها سپرد صحبت می‌کنند.

زمانی که در اتوبوس که به عنوان یک مرکز تجمع کوچک و عمومی و در یک مسیر کوتاه افراد در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و هر کسی با ابراز نظر و آنچه که به آن اعتقاد دارد به دنبال این است تا دیگران را با خود همراه کند و با جدیت بر سر این که به چه کسی و برای چه رای دهیم، بحث است، نشان می‌دهد تمام مردم ما بر خلاف آنچه که رسانه‌های غربی می‌گویند این انتخابات برایشان مهم است که در مورد آن با هم صحبت می‌کنند و بی‌تفاوت با آن برخورد نمی‌کنند.

در این میان تنها متقاعد کردن یکدیگر است که سوژه‌های جالبی را برای گوش کردن و این تفکر را ایجاد می‌کند و اینکه چه زیبا هر کدام از مردم ایران با دلایلی یکدیگر را اگر راضی و متقاعد نکنند، دست کم در این موارد نظرخواهی می‌کنند.

از طرفی دیگر هر یک از نامزدهای انتخاباتی نیز با شیوه‌های مختلف مانند نصب پوستر، بنر، تراکت، بروشور، پخش کردن سی‌دی زندگی‌نامه و فعالیت‌هایشان کار تبلیغاتی خود را انجام می‌دهند.

با نگاهی در تبلیغات سطح شهر می‌توان جهت‌گیری‌های تمام سیاست‌های جبهه‌ها و ائتلاف‌ها به صورت شعارهای متعلق به جبهه متحد، جبهه پایداری، جبهه ایستادگی، جبهه دانشگاهیان، حامیان ولایت، جبهه بصیرت و بیداری اسلامی، حامیان گفتمان انقلاب، صدای ملت، جهادگران، عدالت‌‌طلبان جبهه مردم‌سالاری، اصلاح‌طلبان معتدل، خانه کارگر، جبهه مردمی اصلاحات و کاندیداهای مستقل در بنرها و بروشورهای بزرگ و کوچکی که در معرض دید عموم قرار گرفته را دید.

کار جالبی که شهرداری استان اصفهان در این دوره از انتخاباتی انجام داده بود با عبور در خیابان‌ها چشمت به شعارهای همچون «همین یک بند انگشت ما، بند دل دشمن را پاره می‌کند»، «دشمن را زیر پا نه، در زیر یک بند انگشت خود له می‌کنیم»، «بمب اتم نمی‌خواهیم با همین یک بند انگشت دشمن را شکست می‌دهیم» بود که توجه همگان را به خود جلب  می‌کرد.

همین طور در بنرهای تبلیغاتی نیز عباراتی با این مضامین به کار رفته که « خانه‌ای بسازیم شایسته مردم ایران»، «عقلانیت، معنویت، عدالت حول محور ولایت»، «بصیرت ولایی، ایستادگی انقلابی»، «حضور حماسی»، «ایمان، دانش، کارآمدی»، «احترام به قانون»، «حقوق ملت و آزادی بیان»، «هستیم بر عهدی که بستیم» و «همچون مدرس در راه مجلس» اشاره شده که تمامی مردم نه تنها استان اصفهان بلکه کل کشور نیز خواهان این هستند تا نمایندگانشان در ساختمان هرمی و سفید بهارستان بتوانند این گفته‌ها را عملی و به ثبت برسانند.

به امید اینکه در دوره نهم مجلس افرادی باشند که قدر این هیاهو و شور و نشاط مردم را بدانند و به یاد داشته باشند، آنچه دارند از همین مردم است و برای تمام اقشار در مجلس حاضر شده تا چهار سال با خیر و برکتی را رقم بزنند.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول