اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای نهمین دوره مجلس

حقوق زنان باید از طریق خودشان نیز مطالبه شود ‌

خبرگزاری فارس: یکی از کاندیدای نهمین دوره مجلس در حوزه انتخابیه بندرعباس گفت: حقوق زنان باید از طریق خودشان نیز مطالبه شود.

حقوق زنان باید از طریق خودشان نیز مطالبه شود ‌

موسی مولاپرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، اظهار داشت: حرف از زنان و پایمال شدن حق زنان در جامعه بسیار است ولی حرف از اینکه زنان چقدر خود به دنبال حق خود هستند حرفیست که جا مانده.

وی ادامه داد: شاید زنان زیادی نباشند که خود به دنبال حق خود می‌گردند و خواهان گرفتن حق خود هستند و پیرو این مهم توان رقابت و حرکت در جامعه را برای خود ایجاد کرده‌اند.

به گفته این کاندیدا، این مسئله بسیار مهم است که زنان خود را جزوی از این جامعه بدانند و در راه رسیدن به انسانی موفق در جامعه تلاش کنند.

مولاپرست گفت: این مسئله‌ای است که شاید از دادن وعده‌های بسیاری که در ایام انتخابات داده می‌شود مهمتر باشد، اینجا مهم ایجاد قدرت در بین زنان و سنگر داران عفت و پاکی جامعه است.

وی ادامه داد: رسیدن به حقوق زنان و ایجاد برنامه‌ریزی و هماهنگی با جامعه زنان مسئله‌ای است که شاید برای ارتقاع سطح جامعه بسیار مهم و ایجاد این قدرت برای زنان که توان صحبت کردن و پیشرفت کردن در جامعه برای آنها وجود داشته باشد مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود.

مولاپرست افزود: شاید وجود زنان موفقی که در این جامعه وجود دارند و پیشرفت آنها گاهی از مردها نیز بالاتر است گواه این مهم هست.

این کاندیدا یادآور شد: رسیدن به این مهم میسر نمی‌شود مگر با کمک خود زنان که امید است که بنده نیز قول همکاری و همیاری و رسیدن به این مهم می‌دهم.

وی افزود: ایجاد همکاری‌های کامل با جامعه زنان و بررسی راهکارهای ایجاد قدرت و انگیزه و رفع موانع قانونی برای رسیدن به این مهم و ایجاد فرهنگ سازی از جمله مسائلی است که در طول دوره نمایندگی مجلس، البته اگر خدا بخواهد، مسئله‌ای است که به جد در راه رسیدن به آن تلاش خواهم کرد.

مولاپرست در بخش دیگری از سخنان خود به تحکیم هر چه بیشتر وحدت بین شیعه و سنی تاکید کرد و افزود: مهمترین سلاح در مقابل دشمنان وحدت بین مسلمانان جهان است، که با تحقق جهانی این امر مسلمانان با توکل بر خدا در تمام‌ها عرصه‌ها پیروز خواهند بود.

وی ادامه داد: نخبه پروری و حمایت از جوانان کارآمد و علمی در مدیریت و توسعه استان یکی از مهمترین دغدغه‌های مهم بنده است و با شنیدن نظرات و راهکارهای جوانان در راستای رفع معضل بیکاری و توسعه هر چه سریعتر استان تلاش خواهم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: به زودی جوانان هرمزگانی به جایگاه واقعی خود نه تنها در کشور بلکه در دنیا دست یابند.

این کاندیدا افزود: باید از سنت‌ها و فرهنگ بومی استان که آمیخته با زیبایی اسلامی است و تمامی مسائل روانشناختی نیز در آن دیده شده است، حمایت کرد.

مولاپرست متولد 1341 بندرعباس و دارای کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی و مبنای حقوق است.

به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی مولاپرست، وی دارای سابقه حضوری 90 ماهه در جبهه‌های جنگ و 40 درصد جانبازی و هفت بار مجروحیت است.

وی سابقه حضور در عملیات‌های همانند فتح المبین، بیت‌المقدس، رمضان، محرم، والفجر دو، والفجر سه، عملیات والفجر چهار، عملیات بدر، والفجر هشت فتح فاو، کربلای چهار و پنج و عملیات مقابله به مثل دریای خلیج فارس را نیز در کارنامه ایثارگری خود دارد.

در کارنامه مولاپرست، همچنین فرماندهی سپاه در سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک نیز دیده می‌شود.

وی همچنین تاکنون، جانشین مهندسی لشکر 41 ثارالله، فرماندهی تیپ تکاوران 34 امام سجاد (ع)، جانشین سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، مشاور فرماندهی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه نیز در کارنامه خود دارد.

در کارنامه وی علاوه بر سمت‌های یاد شده شرکت در امور عمرانی و مدیریت بنیاد تعاون سپاه استان فارس نیز دیده می‌شود.

موسی مولاپرست از سال 1388 تا امروز به عنوان مدرس در دانشگاه هرمزگان، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه امام حسین (ع) و آموزشکده فاطمیه بندرعباس نیز فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول