اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر تهران:

هویت زنان ما با انقلاب و فداکاری در راه کشور گره خورده است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نگاه ما به بحث انتخابات جنسیتی نیست بلکه شایستگی مهم است و هر فرد شایسته‌ای در هر اندازه و میزانی که در انتخابات حضور یابد شناخت او برای ما مسئولیت‌آور است.

هویت زنان ما با انقلاب و فداکاری در راه کشور گره خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان معصومه آباد در همایش زنان، طلایه‌‌دار عرصه حضور اظهار داشت:  هر انتخاباتی که تاکنون در کشور ما برگزار شده دانشگاهی جامع بوده که بی‌سوادترین و باسوادترین انسان‌ها را در یک جایگاه و ارزش قرار داده است.

وی افزود: کشور ما از مسیری عبور کرده است که هر کدام از مردم کشور ما بینش، اندیشه، مدیریت و درایت برای ورود به عرصه انتخابات را کسب کرده‌اند و درباره توانمندی، دانش و عملکرد مسئولان مختلف قضاوت‌های درستی دارند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: بنابراین خود را در منظر انتخاب چنین مردم آگاهی قرار دادن جرأت، جسارت و شجاعت نیاز دارد، مردم کشور ما سیاسی هستند و از نمایندگان خود مطالباتی دارند.

وی با بیان اینکه سابقه انسان‌ها در انتخاب بسیار مهم است، گفت: در کارنامه هر کدام از این افراد باید خدمات آنها به کشور و دغدغه‌های آنها را بررسی کرد و دید آیا از جنس مردم بوده‌اند و برای مردم خدمت کرده‌اند یا نه، این موضوع در جامعه زنان مهم‌تر است چرا که این جامعه امروز به درجه‌ای از رشد، تعالی و هویت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی رسیده است که به عنوان زنی معمولی در دنیا شناخته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب ما در دنیا به انقلاب چادرسیاه‌ها معروف است، تأکید کرد: امام خمینی (ره) در این‌باره فرموده‌اند که سعادت و شقاوت جامعه به زنان ارتباط دارد و زنان پیشتاز انقلاب اسلامی هستند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این زنان در مسیر انقلاب با جنگ مواجه شدند و هر کدام بخشی از بار سنگین جنگ را به دوش کشیدند به گونه‌ای که گاه برخی خانم‌ها را به جای اسم خودشان به عنوان آزاده و اسیر می‌شناسند و این نشانه این است که هویت زنان ما به انقلاب، جنگ، شهادت و اسارت گره خورده است.

وی تصریح کرد: بنابراین زنان ما در تمام عرصه‌ها حضوری چشم‌گیر داشته‌اند، مسئولیت چنین زنانی را داشتن بسیار سنگین است.

آباد احساس مسئولیت برای شرکت در انتخابات را به احساس مسئولیت در جنگ تشبیه کرد و بیان داشت: گر چه جنگ تحمیلی در شرایط جغرافیایی خاصی رخ داد اما بیشترین شهید را شهر اصفهان در جنگ تقدیم انقلاب و اسلام کرد چرا که در جنگ به رغم متعلق بودن به مکانی دیگر نمی‌توان از بار مسئولیت شانه خالی کرد.

وی ادامه داد: نگاه ما به بحث انتخابات جنسیتی نیست بلکه شایستگی مهم است و هر فرد شایسته‌ای در هر اندازه و میزانی که در انتخابات حضور یابد شناخت او برای ما مسئولیت‌آور است، چرا که هر گونه سستی و کم‌کاری نتایج بدی در بردارد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول