اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دو سال نخست برنامه پنجم توسعه

60 درصد مردم باید امور خود را از طریق اینترنت انجام دهند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، در دو سال نخست برنامه پنجم توسعه، 60 درصد مردم باید امور خود را از طریق اینترنت انجام دهند.

60 درصد مردم باید امور خود را از طریق اینترنت انجام دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عباسعلی رضایی عصر امروز در مراسم راه‌اندازی خدمات‌رسانی شرکت آبفای استان یزد از طریق دفاتر پیشخوان در یزد اظهار داشت: خدمت رسانی  به مردم در هر زمان و مکان نیاز به ابزار دارد که لازم است این زیرساخت‌ها هرچه سریع‌تر مهیا شود.

وی یکی از برنامه‌های چشم‌انداز سند 20 ساله را دولت الکترونیک عنوان کرد و افزود: در همین راستا دولت و مجلس برای الکترونیکی شدن تمام امور اهتمام ویژه‌ای دارند.

رضایی اضافه کرد: در دو سال اول برنامه پنجم توسعه عنوان شده که باید 60 درصد از مردم در تمام مناطق حتی روستاها، بیشتر امور خود را از طریق اینترنت انجام دهند که در حال حاضر بیشتر مردم امور خود را به صورت الکترونیک انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: خدماتی که دستگاه‌ها انجام می‌دهند باید به بخش‌های خصوصی واگذار شود تا دستگاه‌های دولتی بتوانند نسبت به نظارت و مدیریت بهینه خدمات اقدام کنند.

رضایی یادآور شد: هم‌اکنون در سطح استان یزد 160 دفتر آی سی تی وجود دارد.

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آبفای استان یزد نیز اظهار داشت: در حال حاضر 10 دفتر از دفاتر پیشخوان موجود نسبت به ارائه خدمات آب و فاضلاب اقدام می‌کنند که در آینده نزدیک مشترکان با مراجعه به تمامی دفاتر پیشخوان می‌توانند خدمات آبفا را دریافت کنند.

علی جعفری با اشاره به اینکه رکن اول الکترونیکی شدن فعالیت‌ها، فرهنگ‌سازی است، عنوان کرد: اقداماتی نظیر ارسال پیامک، تهیه زیرنویس تلویزیونی، اعلام در قبوض، نصب بنر در ساختمان‌های شرکت و ... انجام شده که امیدواریم با ادامه این روند همچنین انجام تبلیغات توسط  دفاتر پیشخوان، شاهد استقبال روز افزون شهروندان از استفاده خدمات در این دفاتر باشیم.

وی رکن دوم ارائه خدمات به صورت الکترونیکی را نیز تهیه و پیاده‌سازی سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات فروش آبفا اعلام کرد و افزود: در سال گذشته در این زمینه اقدام شده و در سال جاری نیز سیستم یاد شده تحت وب شده که متقاضیان و مشترکان می‌توانند از آن در بستر اینترنت استفاده کنند.

جعفری با بیان اینکه رکن سوم، الکترونیکی کردن ابزار است، بیان کرد: فعالیت‌هایی همچون نصب تجهیزات برای تبادل اطلاعات مصرف مانند شماره کنتور، مانیتورینگ مصرف و مبلغ بین شرکت و مشترکان در سطح محدود انجام شده است و به صورت پایلوت استفاده از کنتورهای شارژی در دست اقدام است که البته تهیه و توسعه این ابزار مستلزم اعتبار کافی و به موقع است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تخصیص منابع مالی ارائه این خدمات در سطح استان یزد امکان‌پذیر شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت صادقانه به مردم وظیفه اصلی خدمتگزاران است، هدف از واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان را تسریع در ارائه خدمات به شهروندان و صرفه‌جوئی در وقت و هزینه متقاضیان و مشترکان اعلام کرد.

علی اسلامی همچنین خواستار اجرای دقیق طرح تکریم ارباب رجوع توسط این دفاتر شد.

مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی و خدمات مشترکان شرکت مهندسی آبفای کشور نیز در این مراسم اطلاع‌رسانی در این راستا را مهم دانست و گفت: این امر باید به نحو مطلوب و بهینه صورت پذیرد تا ارباب رجوع در زمینه دریافت خدمات از طریق دفاتر پیشخوان  با مشکل مواجه نشوند.

معصومه آذرگون، رضایت متقاضیان و مشترکان را از اهداف اصلی بر شمرد.

وی اظهار امیدواری کرد: همه همکاران در دفاتر پیشخوان و شرکت آب و فاضلاب استان یزد در زمینه الکترونیکی کردن امور موفق عمل کنند.

به گزارش فارس،‌ طی مراسمی با حضور مسئولان، ارائه خدمات‌رسانی شرکت آبفای استان یزد از طریق دفاتر پیشخوان امکان‌پذیر شد.

از این پس مشترکان و متقاضیان خواهان خدمت این شرکت در شهر یزد می‌توانند با حضور در دفاتر پیشخوان منتخب نسبت به دریافت خدمات مرتبط با مشترکان از قبیل درخواست انشعاب، واحد شماری، تغییر نام، صدور قبض المثنی، استعلام، بررسی صورت‌حساب، تعویض، تغییر مسیر، جابه‌جایی، تغییر قطر و تست کنتور، تسویه حساب و .. بدون مراجعه به این شرکت اقدام کنند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول