اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان‌جنوبی

نشست "نقش اینترنت در شکل‌گیری هویت دینی جوانان" برگزار شد

خبرگزاری فارس: به همت مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی نشست نقش اینترنت در شکل‌گیری هویت دینی جوانان از سلسله نشست‌های دین و رسانه در نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان‌جنوبی برگزار شد.

نشست "نقش اینترنت در شکل‌گیری هویت دینی جوانان" برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند صبح امروز در نشست "نقش اینترنت در شکل‌گیری هویت دینی جوانان" اظهار داشت: هویت به جایگاهی که شخص نسبت به خود در میان اطرافیانش دارد برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدهادی شهاب افزود: زمانی که جوان نسبت به این جایگاه فکر می‌کند هویت برایش اهمیت پیدا خواهد کرد.

* شکل‌گیری هویت بین جوانان حساس‌تر است

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه شکل‌گیری هویت بین جوانان حساس‌تر است، گفت: رسانه در ایجاد و شکل‌گیری این هویت می‌تواند تأثیرگذار باشد.

شهاب با انتقاد از فعالیت رسانه‌ها در این راستا ادامه داد: تاکنون رسانه‌ها تأثیر مثبتی در این امر مهم نداشته‌اند.

وی با اشاره به اعمال عبادی برای رسیدن به حقیقت دین گفت: انجام اعمال عبادی مطلوب دین بوده و صرف عدم پایبندی به برخی از ظواهر، نمی‌توانیم احساس کنیم که از مسیر هویت دینی خارج شده‌ایم، زیرا فطرت انسان هیچ‌گاه از بین نمی‌رود بلکه با یک حادثه در زندگی فطرت در مسیر حقیقی قرار می‌گیرد.

* تحریف در حقایق در رسانه‌ها زیاد مشاهده می‌شودئ

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه القا به بیننده و مخاطب از ویژگی‌های مهم یک رسانه است، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌هایی که گاهی در رسانه دیده می‌شود، تحریف در حقایق است زیرا آنچه مطلوب آن است را به بیننده و مخاطب القاء می‌کند و گاه دروغ‌های بزرگ بنیانش را شکل می‌دهند.

شهاب فعالیت در رسانه را امری دشوار دانست و گفت: رسانه پیرامون تأثیر بر هویت، نیاز به فعالیت مداوم دارد تا افراد را از اسارت امور وهمی و خیالی نجات داده و آنها را در مسیری که دین می‌گوید قرار دهد.

*اینترنت در شکل‌گیری هویت جوانان نقش مهمی دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند پیرامون نقش اینترنت در شکل‌گیری هویت جوانان تصریح کرد: اینترنت به دلیل ایجاد احساس وابستگی به یک جمع در شکل‌گیری افکار شخصی در این زمینه نقش مهمی دارد.

شهاب ادامه داد: امروز جوانان ما در فضای مجازی استفاده کننده هستند و ما نیز وظیفه داریم تا به آن جهت دهیم و در این راه نباید ناامید شویم، بلکه به کاری که انجام می‌دهیم امیدوار باشیم.

وی با بیان اینکه هر شخص می‌تواند خود یک مبلًغ دین باشد، گفت: این مهم وقتی تحقق می‌یابد که نور را پیدا کرده و توجه داشته باشیم هر انسانی یک فرد مجزاست و پاسخ‌های یکسان برای همه جواب نمی‌دهد.

*برای جلوگیری از آسیب‌ها باید وارد متن جوامع شویم

معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در این راستا گفت: ما همیشه به حواشی بیشتر از متن توجه داریم.

محمدحسین جعفری اظهار داشت: باید مردم را وارد کارهای فرهنگی کرده و به متن جامعه وارد شویم و از پرداختن به حواشی به طور جد پرهیز کنیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول