اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/-254

بیانیه بسیج دانشگاه بیرجند در مورد انتخابات مجلس نهم

خبرگزاری فارس: همزمان با نزدیک شدن انتخابات مجلس، بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند بیانیه‌ای منتشر کرده است.

بیانیه بسیج دانشگاه بیرجند در مورد انتخابات مجلس نهم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، همزمان با نزدیک شدن انتخابات مجلس، بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند بیانیه‌ای منتشر کرد، متن این بیانیه که نسخه‌ای از آن ظهر امروز به خبرگزاری فارس ارسال شده به شرح ذیل است.

نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پیش است و اکنون پس از مرور خاطره شیرین انقلاب اسلامی در ایام پر برکت دهه فجر فرصت بزرگ انتخابات عرصه تازه‌ای برای بازخوانی خواسته‌های ملت است، آنان که التزامشان به ضوابط جمهوری اسلامی ایران ابراز شده است می‌توانند از حقوق کامل و غیرقابل سلب خود برای معرفی کارنامه و برنامه‌شان به مردم استفاده کنند و در رقابتی جدی به تلاش برای کسب اکثریت بپردازند.

در ادامه این بیانیه آمده است: همه آنهایی که کاندیدا شده‌اند، از حقوق یکسان برای انجام فعالیت‌های انتخاباتی در چارچوب قانون برخوردار هستند، اما بهترین انتخاب، انتخابی است که در آن مردم با آرامش، دقت، پرسش، پاسخ، تحقیق و مشورت، خوب‌تر را از خوب تشخیص دهند و رأی خود را بر اساس شاخص‌‌ایی که در نظر دارند به اصلح و شایسته‌تر متوجه سازند.

در این بیانیه تأکید شده است: هر حرکتی که بخواهد با ایجاد هیجان‌های کاذب و جوسازی بی‌مبنا فضای انتخابات را ملتهب و احساسی و چارچوب انتخابات را در هر حدی بر هم بزند، حرکتی خود خواهانه و ارتجاعی است و با حرکت رو به پیشرفت بصیرت سیاسی مردم در تضاد است.

این بیانیه می‌افزاید: بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند از همه کاندیداها و طرفداران آنها می‌خواهد تا با رعایت تقوا و خالص کردن انگیزه‌ها به دور از تمسخر و تهمت و دروغ انتخابات نهم را عرصه‌ای مغتنم برای ارتقای فرهنگ سیاسی کشور بدانند و به تجربه‌ای خاطره‌انگیز در حافظه تاریخی جمهوری اسلامی ایران تبدیل کنند و این در حالی است که از یک سو موج عظیم بیداری اسلامی متوجه سر سلسله جریان بیداری اسلامی یعنی ایران و از دیگر سو جوامع بحران زده غرب با نگرانی، مردم سالاری دینی در ایران را به نظاره نشسته‌اند که چگونه با مشارکت وسیع و آگاهانه دموکراسی‌های بیمار و ناعلاج آنها را به چالش می‌کشد و همزمان با فرو افتادن پی در پی دیکتاتوری‌های مورد حمایت غرب، بهار نظام مردمی و ارزشی خود را به رخ دموکراسی‌های خزان زده فرنگی می‌کشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: نخستین بار پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری است که دوباره صندوق‌های رأی میزبان آرای امت ایران اسلامی است و امتحان سخت والبته خوش فرجام فتنه 88 مردم ایران را بار دیگر مطمئن ساخت که در جمهوری اسلامی حرمت رأی مردم از هر چیزی بالاتر است و هیچ هزینه‌ای نظام مردمی ما را از التزام به حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش منصرف نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: پایبندی ولایت فقیه در دفاع از رأی اکثریت و قواعد جمهوریت و اسلامیت نظام در کوران بی‌بصیرتی‌های فتنه‌گران و ساکتان فتنه برای سال‌ها نظام را در برابر دیکتاتوری‌های مدرن و مستبدان یقه سفید و پر مدعا بیمه کرد و توده مردم را به حضور گسترده و فعال در مدیریت نظام امیدوار ساخت.

در ادامه بیان شده است: هذیان‌های تبلیغاتی اخیر بلندگوهای فرنگی ناشی از وحشتی است که امواج بیداری اسلامی برجانشان افکنده و آنها را در برابر این پرسش قرار داده است که اگر امت ایران اسلامی این بار هم با حضوری دشمن‌شکن، مردم سالاری دینی را در ام القرای جهان اسلام به رخ زرد دموکراسی‌های پوشالی غرب بکشد چه انرژی متراکمی را در ملت‌های مستضعف در سر تا سر جهان از آمریکای لاتین تا خاورمیانه تا آسیای جنوب شرقی آزاد خواهد کرد و چگونه غرب سردرگم در بحران‌های داخلی را به انفعال و استیصال خواهد کشاند.

در انتهای این بیانیه آمده است: جمع‌بندی بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند این است که این انتخابات حق و تکلیف مردم است و فرصتی دیگر برای داوری نهایی مردم فراهم آمده است که باید تعیین کنند در رقابت انتخاباتی کدام نگاه را بیشتر تأیید می‌کنند.

مزیت مردم سالاری دینی در همین است که افراد گوناگون و گروه‌های مختلف، پیشنهاد خود را به مردم عرضه و از مبانی و مستندات و استدلال‌های خود به شکلی منطقی و اخلاقی دفاع کنند و در نهایت به رأی و انتخابات اکثریت مردم گردن بگذارند.

ضمن آنکه پرهیز از رفتارهای غیراخلاقی و تأکید بر مشترکات در ضمن ارائه شفاف و صادقانه تفاوت‌ها و تنوع نگاه‌ها امری ضروری و از لوازم اصولگرایی است.

لذا بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند از همه دانشجویان می‌خواهد تا در ایام مانده به برگزاری انتخابات دقیقا اشارات رهبری حکیم انقلاب را دنبال کنند و فارغ از تعلق‌ها و تعصب‌های مقطعی و سیاست زده، رأی به اصلح افراد بدهند.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول