اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/-242

دوره آموزشی نحوه برگزاری و اخذ رأی در بشرویه برگزار شد

خبرگزاری فارس: دوره آموزشی اعضای شعب ثبت‌نام و اخذ رأی و نمایندگان فرماندار بشرویه با حضور فرماندار و معاون فرماندار و جمعی از اعضای هیئت اجرایی و ناظران دوره نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

دوره آموزشی نحوه برگزاری و اخذ رأی در بشرویه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، غلامرضا پورسلطانی صبح امروز در جلسه توجیهی و آموزشی که به منظور آشنایی اعضای شعب ثبت‌نام و اخذ رأی و نمایندگان فرماندار در محل سالن شهید مفتح برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی سی‌امین انتخاباتی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و به طور متوسط در هر سال ما انتخابات در کشور داشته‌ایم.

فرماندار بشرویه ادامه داد: همان‌گونه که در قانون اساسی کشور ما آمده انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی است و این رجوع به آرای مردم در زمینه‌های مختلف است.

پورسلطانی افزود: انتخابات به معنی واقعی کلمه انتخابات است چرا که این مردم هستند که سرنوشت کشورشان را به دست خودشان تغییر می‌دهند.

پورسلطانی با اشاره به توصیه‌ها و نکات لازم برای برگزاری انتخابات سالم به اعضای شعب ثبت‌نام و اخذ رأی و نمایندگان فرماندار تأکید کرد: سن رأی دهندگان باید 18 سال تمام باشد یعنی متولدان 12 اردیبهشت 72 به قبل شامل افراد واجد شرایط رأی دهندگان خواهند بود.

وی ادامه داد: میانگین افراد شرکت کننده در انتخابات در کل کشور در طی 10سال گذشته 60 درصد و در استان خراسان‌جنوبی 70 درصد بوده است.

در ادامه این جلسه معاون فرماندار آموزش جامع انتخابات را به افراد شرکت‌کننده در این دوره ارائه کرد.

علیرضا زمان‌زاده افزود: در انتخابات افرادی که دارای شناسنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران و به سن قانونی رسیده باشند واجد شرایط رأی ‌دادن خواهند بود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول