اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مصاحبه‌ تفصیلی سعید زمانیان با فارس

شایسته‌سالاری نسخه پیشرفت چهارمحال و بختیاری است

خبرگزاری فارس: سید سعید زمانیان در مصاحبه‌ای تفصیلی با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: لازمه توسعه هر چه سریع‌تر استان چهارمحال و بختیاری داشتن مدیریت بومی با اولویت شایسته‌سالاری است.

شایسته‌سالاری نسخه پیشرفت چهارمحال و بختیاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید سعید زمانیان در سال 1339 در شهرکرد در خانواده سادات دیده به جهان گشود، دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان خود را در مدارس شهرکرد سپری نموده و در سال 1357 به دانشسرای تربیت معلم راه یافت، پس از آن نیز تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مدیریت در حین خدمت به پایان رساند.

او همزمان با خدمت به انقلاب و نظام اسلامی در رشته مدیریت هم تحصیل کرد، از سوابق انقلابی، سیاسی و مدیریتی او می‎توان به این موارد اشاره کرد: خدمت در عرصه فرهنگی و آموزش و پرورش، سرپرستی بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی استان، مسئولیت در سپاه، فرماندار شهرستان شهرکرد و مشاور ارشد استاندار چهارمحال و بختیاری.

گفت‌وگو با سید سعید زمانیان نامزد اصولگرای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و کاندیدای مورد حمایت کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در حوزه انتخابیه شهرکرد را در ذیل می‌خوانیم:

*چه ویژگی‌هایی شما را ترغیب به کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی کرد؟

اعتماد و اعتقاد بنده به مردم باعث شد که خود را برای حضور در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا نمایم تا حامی و امانتداری امین برای آرا و اندیشه‌هایشان باشم.

 * چگونه میان وظایف ملی و منطقه‌ای نمایندگی تعادل برقرار می‌کنید تا به هر دو مورد رسیدگی کنید؟

در مورد وظایف ملی، دیدگاه من همان دیدگاهی است که سند چشم‌انداز توسعه پیش‌بینی شده که برگرفته از خط مشی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، در مورد منطقه نیز باید بیان کنم که شهرستان شهرکرد دارای پتانسیل و توانایی‌های بسیاری برای پیشرفت دارد که قسمت‌هایی از آن در مورد دوره‌های گذشته توسط نمایندگان انجام شده و قسمت‌هایی دیگر که نیاز ضروری شهرستان است را پیگیری خواهم کرد.

امیدوارم با ایجاد خانه نمایندگان استان بتوانیم رابطه منطقی برای پیگیری امور ملی و منطقه‌ای ایجاد کنیم حتی می‌توانیم از تجربیات نمایندگان دوره‌های قبل و کارشناسان خبره بهره بگیریم.

* وضعیت موجود شهرستان شهرکرد را چگونه توصیف می‌کنید؟

طبیعت استان به مرکزیت شهرکرد، بام ایران، چشم‌انداز زیبایی به منطقه بخشنده و این طبیعت زیبا از نعمت‌هایی است که خداوند به ما عطا کرده و چه زیبا است که با توجه به امکانات و توانمندی‌های موجود، شهرستان شهرکرد که چون نگینی درخشان در فلات مرکزی ایران جای گرفته را به‌عنوان کانون حضور و ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی معرفی و به تمامی پتانسیل‌های موجود در زمینه مختلف صنعت، کشاورزی و ارائه خدمات توجه کنیم.

*با توجه به جایگاه و موقعیت استراتژیک این استان نقاط ضعف استان را در چه می‌دانید؟

عدم سرمایه‌گذاری مناسب و مهیا نبودن زیرساخت‌های لازم در زمینه صنعت، کشاورزی، دامپروری و گردشگری، بن‌بست بودن استان به علت عدم ارتباط زمینی ریلی و هوایی مناسب، ضعف اقتصادی خانوارها به علت طولانی بودن دوره سرما و کوتاه بودن فصل کاری، نداشتن اختیار برداشت آب و عدم پرداخت حق‎آبه توسط استان‌های مصرف‌کننده از آب استان، عدم استفاده از نیروهای شایسته و بومی استان در پست‌های کلیدی و اجرایی، نبود رشته‌های متناسب با کارآفرینی و موقعیت‌های شغلی دانشجویان در دانشگاه‌‎های استان، کمبود رشته‌های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد، دکترا و بالاتر در دانشگاه‌های استان، عدم برنامه‌ریزی بلند مدت مناسب برای توسعه پایدار استان از جمله نقاط ضعف این استان است.

* نقاط قوت استان را در چه می‌دانید؟

با توجه به این که نیروی کارآمد هر کشوری را جوانان تشکیل می‌دهند، استان ما از این توانایی برخوردار است که با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان زمینه را برای رشد و بالندگی جوانان به منظور توسعه پایدار استان فراهم کرد، همان‌طور که در آیه قرآن، خداوند رحمان فرموده است "و جعلنا من الماء کل شیء حی"  اینکه قرار دادیم آب را برای هر موجود زنده، استان ما با داشتن یک درصد جمعیت و یک درصد مساحت کشور، سالانه 11 درصد آب شیرین ایران را تولید می‌کند، بنابراین این پتانسیل بهترین نقطه قوت برای توسعه پایدار استان است. قرار گرفتن استان در میان رشته کوه‌های زاگرس و چشم‌اندازهای طبیعی، گردشگاه‌ها و مناظر دیدنی می‌تواند زمینه رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم را فراهم کند، باید به گسترش فضای مناسب برای فعالیت‌های توریسم، ایجاد کمپینگ و مراکز ارائه خدمات عمومی به گردشگران بیشتر توجه کنیم، استان چهارمحال و بختیاری کوتاهترین مسیر ارتباطی استان‌های فلات مرکزی ایران به ویژه دو استان بزرگ و صنعتی خوزستان و اصفهان محسوب می‌شود، پس این مزیت می‌تواند یکی از راه‌های رسیدن به شاخص‌های توسعه‌ای در تمامی زمینه‌ها باشد، آب، خاک حاصل خیز و هوای پاک زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامپروری را فراهم کرده است.

* شما نقطه کور توسعه شهرستان شهرکرد را در چه می‌دانید؟

از آن جایی که استان چهارمحال و بختیاری به لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است، در موقعیتی شبیه بن‌بست قرار دارد و با توجه به اینکه این استان بهترین نقطه برای اتصال استان‌های مرکزی کشور است، باید زمینه توسعه راه‌های ریلی، هوایی و به ویژه زمینی فراهم شود.

* مهمترین نقطه و گره اصلی توسعه شهرستان شهرکرد در چیست؟

عدم وجود زیرساخت‌های لازم سرمایه‌گذاری به‌عنوان یک مشکل جدی به‌ویژه در بخش‌های کشاورزی، صنایع و گردشگری محسوب می‌شود که سبب افزایش نرخ بیکاری در استان ما شده است، باید زمینه را برای سرمایه‌گذاری دولتی و همچنین حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم کرد، باید به سراغ سرمایه‌داران بومی که در خارج از استان یا کشور هستند برویم و آنها را برای کمک به سرمایه‌گذاری در راستای آبادانی شهرستان و استان دعوت کنیم.

* دانشجویان در چه زمینه‌هایی می‌توانند به نماینده مجلس شورای اسلامی کمک کنند؟

وجود بیش از 50 هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان، یکی از ظرفیت‌های بالقوه است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، دانشجو به خاطر داشتن روحیه تلاش، خودباوری، پیگیری و مجاهدت‌های علمی می‌تواند به لحاظ کمک فکری و تئوری و آماده کردن زیرساخت‌های خودباوری و ارتقای سطح کمی و کیفی برنامه‌های مورد نظر نماینده مجلس، مفید واقع شود که در صورت راهیابی به مجلس شورای اسلامی با ارتباط مستمر و دوسویه، نظرات دانشجویان را که نخبگان و سرمایه‌های ارزشمند وطن ما هستند را به کار خواهم بست تا شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر و بهتر استان باشیم.

* برنامه‌های شما برای جوانان چیست؟

انقلاب و نظام ما با تکیه به نیروی جوانان این مرز و بوم توانسته است ندای آزادیخواهی و عدالت طلبی را در جهان طنین‌انداز کند و استان ما سرشار از این نیروی توانمند، خوش‌ذوق و پرنشاط است، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که جوانان با توجه به پتانسیل‌های ذاتی‌شان از نشاط و شادابی مضاعف برخوردار شوند که این مهم، موجب بروز خلاقیت، شکوفایی، احساس رضایت‌مندی از زندگی، تحصیل علم و امید به آینده خواهد شد و نماینده مجلس می‌تواند با پیگیری در راستای اختصاص منابع ملی در نشر و گسترش فضاهای تفریحی، ورزشی و رفاهی در هر منطقه تلاش کرده و شور، نشاط و شادابی جوانان را دو چندان کند، چرا که سازندگی کشور و استان، به دست این قشر پرتوان امکان‌پذیر است، همچنین زمینه واگذاری برخی از امور و مسئولیت‌ها را باید برای نسل جوان فراهم کرد.

*نقش مردم در تصمیمات کلان مملکتی را چگونه توصیف و ارزیابی می‌کنید؟

مردم رکن اصلی نظام مقدس ما هستند، به نحوی که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: "مردم ولی‌نعمتان ما هستند" و این مردم‌اند که تصمیم‌گیرنده و حماسه ساز عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستند، و من به‌عنوان خدمتگزاری کوچک، ارزش بسیار زیادی را برای مردم قائل هستم و همیشه سعی کرده‌ام در تمامی مسئولیت‌هایی که داشته‌ام با مردم و محوریت مردم حرکت کنم و در تصمیم‌گیری‌ها و انجام امور، مردم را شریک کرده‌ام و این امر باعث شد تا به نتایج مطلوب‌تری دست پیدا کنم و این عهد را با خدای خود بسته‌ام که هر چه در توان دارم برای رفع مشکلات این مردم محبوب، محجوب و شایسته به کار گیرم.

*نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا چه میزان در رشد و توسعه استان مؤثر هستند؟

وحدت و یکپارچگی منتخبان مجلس شورای اسلامی ظرفیت خوبی در راستای شناسایی نقاط ضعف و قوت و برون رفت از وضعیت فعلی استان است، در واقع مجمع نمایندگان استان با اتخاذ تصمیمات مؤثر و راهگشا می‌توانند از فرصت‌های پیشرفت استفاده لازم را در رشد و توسعه استان ببرند، با توجه به این مهم، پیشنهاد کرده‎ام که خانه نمایندگان استان را تشکیل دهیم و همه جمع شویم و برای توسعه استان و شهرستان همفکر و هم‌جهت عمل کنیم.

* نظرتان در مورد نقش بانوان و تأثیر آنان در صحنه‌های مختلف را بیان کنید؟

قریب نیمی از جمعیت کشور و استان را بانوان تشکیل می‌دهند و همین بانوان بر نیم دیگر جامعه هم تأثیر مستقیم دارند، روند اجتماعی کشور نیز از حرکت بانوان تأثیرپذیر است، بانوان در تربیت، اداره امور، کانون خانواده و در تمامی مسایل جامعه تعیین کننده و نقش آفرین هستند، به همین جهت، حضور بانوان، بالندگی و پویایی فراوانی را در جامعه ایجاد می‌کند.

باید گفت رشد و پیشرفت کشور ما مرهون مجاهدت‌های بانوانی است که با مدیریت عالی در صحنه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران توانستند با موفقیت هر چه تمام‌تر به پیش روند و به قله‌های رفیع افتخار و سربلندی دست یابند، عرصه کشور برای فعالیت زنان و مردان باید به یک میزان فراهم شود تا دوشادوش هم برای سازندگی استان و کشور تلاش کنیم.

*چه برنامه‌هایی برای ارتقای جایگاه بانوان در این استان و شهرستان طرح‌ریزی کرده‌اید؟

ارتقای جایگاه بانوان در کشور و استان چهارمحال و بختیاری و به‌ویژه شهرستان شهرکرد نیاز به بسترسازی دارد و می‌طلبد با برنامه‌ریزی صحیح و علمی زیرساخت‌های لازم در راستای افزایش رفاه، نشاط و شادابی بانوان را فراهم کرد، همچنین با حمایت و گسترش مشاغل مختلف به‌ویژه در بخش خانگی و تأمین اجتماعی می‌توان زمینه رفاه هرچه بیشتر بانوان استان را فراهم کرد و این مهم، نیازمند مشارکت بانوان استان در عرصه‌های مختلف اجتماع است که البته بانوان استان ما ثابت کرده‌اند که همیشه با حضور خود پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‎اند.

باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا زنان و دختران جامعه اسلامی در فضایی معنوی و سالم بتوانند به خواسته‌ها و مطالبات‌شان دست پیدا کنند، حتی در عرصه‌های مدیریتی استان هم به نظر می‌رسد که باید بیشتر از خانم‌ها استفاده شود.

* در سخنرانی‌های خود لازمه توسعه سریع‌تر استان را داشتن مدیریت بومی عنوان کردید در این‌باره بیشتر توضیح دهید؟

در این‌باره معتقدم باید از مدیرانی استفاده شود که بتوانند شبانه‌روزی در خدمت مردم و اهداف نظام باشند و دلسوزانه کار کنند، مدیران باید تخصص و توانمندی بالایی داشته باشند تا بتوانند امور را براساس شاخص‌های علمی و آن‌طور که اثرگذارتر باشد، دنبال کنند.

استفاده از نیروهای اثرگذار و خدمتگزاران مردم با اهداف والای جامعه جزو معیارهای انتخاب مدیران محسوب می‌شود که باید برای انتخاب مدیران از جریانات سیاسی و باندها فاصله گرفت و به شایسته سالاری نزدیک شد و به یاری خداوند نیروهای بومی و کارآمد را وارد صحنه کرد و با تلاش، توانایی‌هایمان را ثابت کنیم.

* در مورد توسعه شهرستان شهرکرد چه برنامه‌ای دارید؟

از تمامی توانمندی‌ها برای توسعه همه جانبه استان چهارمحال و بختیاری استفاده می‌کنم، آینده استان و به‎ویژه شهرستان شهرکرد را بسیار روشن، بانشاط، رو به رشد و امیدبخش می‌بینم، البته برای توسعه همه‌جانبه و سریع‌تر به کمک تمامی قشرهای داخل استان، خارج از استان و حتی کشور نیاز دارم.

امکانات بسیار خوبی در شهرستان شهرکرد وجود دارد و آینده این شهرستان را بر اساس افق دید فراسو و بلند مدت طراحی و اجرایی می‌کنیم و از تمامی ظرفیت‌های موجود برای رسیدن به رشد و توسعه در خور شأن و منزلت مردم استفاده می‌کنیم.

*نظر شما در مورد برخی افترا، تهمت و شایعه پراکنی که  در حال فضای انتخابات مشاهده می‌شود، چیست؟

در این رابطه باید بگویم که از ریشه با این اقدام مخالف هستم، افراد باید در این صحنه رقابتی و در فضایی سالم، برنامه‌ها، دیدگاه‌ها و اهداف خود را به صورت شفاف و به دور از هرگونه تخریب، افترا و شایعه پراکنی ارائه دهند، مردم ما نیز همیشه نشان داده و ثابت کرده‌اند که افرادی فهیم، با ادراک و آگاه هستند و به خوبی تشخیص می‎دهند که در این صحنه چه افرادی برای خدمت‎گزاری به مردم آمده‌اند.

از مردم استان نیز تقاضا دارم تا مانند همیشه با حضور خود در پای صندوق‌های رأی نسبت به انتخاب، کاندیدای مورد نظرشان، مشارکت حداکثری داشته باشند.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول