اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

استحصال اورانیوم از دریاچه ارومیه کذب است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: موضوع استحصال اورانیوم از دریاچه ارومیه کذب محض است.

استحصال اورانیوم از دریاچه ارومیه کذب است

حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در پاسخ به این سوال که در ارتباط با موضوع انتشار شده در بعضی سایت‌ها مبنی بر اینکه از بستر دریاچه ارومیه اورانیوم به دست خواهد آمد چه موضعی دارید و این موضوع تایید یا تکذیب می‌کنید اظهار داشت: زمان شایعه به سر رسیده است و ملت ما به حقیقت عادت کرده‌اند نه شایعه پس این قبیل ادعاهای بی‌‌اساس بین مردم آذربایجان غربی و دولت هیچ‌گونه جایگاهی ندارد.

وی تصریح کرد: بعد از مطرح کردن این قبیل ادعاهای واهی جز این که شایعه پراکن رسوا شود هیچ نتیچه‌ای برای کسی حاصل نمی‌شود چرا که مردم بابصیرت و هوشیار ما به تشخیص سره از ناسره قادر هستند و به این قبیل ادعاهای موهوم وقعی نمی‌گذارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این قبیل ادعاهای پوچ و بدون پیش‌زمینه علمی از سوی کسانی مطرح می‌شود که می‌خواهند در آستانه برگزاری انتخابات جامعه را ملتهب کرده و اقدامات صورت گرفته از سوی دولت و مجلس برای احیای دریاچه ارومیه کمرنگ جلوه دهند ولی مردم از نزدیک تلاش و تکاپوی توام نمایندگان خود در مجلس و دولتمردان را شاهد هستند.

ذاکر با بیان اینکه برای احیای دریاچه ارومیه متاسفانه از نظر بودجه بی‌مهری شده بود خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته نسبت به این معضل زیست محیطی بی‌مهری شاهد بودیم ولی امسال از طریق باز کردن خط اعتباری ویژه و تدوین طرح‌های مختلف این غفلت‌ها جبران شد لذا امیدوار هستیم در بودجه 91 بیش از بیش به این موضوع پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه قبول ندارم پروژه‌های نجات دریاچه ارومیه کند پیش‌ می‌روند ادامه داد: پروژه‌های احیای این دریاچه عظیم و حجیم هستند به عنوان مثال حفر کانال 36 کیلومتری در مناطق صعب‌العبور کار ساده نیست لذا نباید با پروژه‌های کوچک مقایسه شود چرا که نتیجه دادن آن‌ها زمان زیادی می‌طلبد.

* دریاچه ارومیه محملی برای جمع‌آوری آراء نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از بحران دریاچه ارومیه برای جمع آوری آرای مردم در انتخابات یک روش شکست‌خورده دانست و خاطرنشان کرد: این که یک عده آن را برای خود ابزاری قرار دهند تا بر ضعف‌ها و ناتوانی‌های خودشان در قالب طرح نجات دریاچه ارومیه سرپوش بگذارند مردم را اغفال کنند روش درست و زیبنده یک ایرانی نیست. نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: مردم ما غافل و اهل غفلت نبوده و نیستند بر این اساس افرادی که با به کار بردن این شیوه سعی می‌کنند آرا و نظرهای مردم به خود جلب کنند از روش شکست‌خورده‌ای استفاده می‌کنند چرا که از سوی دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اقدامات زیادی صورت گرفته است.

* دریاچه ارومیه ابزاری برای رسیدن به قدرت نیست

ذاکر گفت: هر کسی با وعده نجات دادن دریچه ارومیه به میدان رقابت وارد شود این فرد در واقع از عملکرد دولت، اقدامات مجلس، اخبار روزنامه‌ها و جراید بی‌خبر است پس این فرد غافل نمی‌تواند در مقوله‌ای با این اهمیت ورود پیدا کند چرا که چندین سال با بی‌خبری و نااگاهی زندگی کرده است.

این مسئول اشاره کرد: طرح دوفوریتی با وجودی که در مجلس تعداد آرای مورد نیاز برای تصویب کسب نکرد ولی برکات مختلف به دنبال داشت چرا که به دنبال آن بزرگترین کارگروه احیای دریاچه ارومیه در هیات دولت تشکیل شد همچنین در جلسه‌ای با حضور معاون رئیس‌جمهور، دو وزیر و تعدادی از نمایندگان ارومیه به ریاست لاریجانی اعتباری به میزان 500 میلیارد تومان برای این مسئله تصویب شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم همکاری مستمر مسئولان سه استان مجاور این دریاچه تاکید کرد و اظهار داشت: استاندار آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان حتی زنجان با یکدیگر تعامل همه‌جانبه دارند و برای انتقال آب از رودخانه مرزی و ارس با همدیگر مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول