اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور در گفت‌وگو با فارس

انتقال آب به دریاچه ارومیه 18 درصد پیشرفت دارد

خبرگزاری فارس: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه انتقال آب از حوزه‌های دیگر به دریاچه ارومیه در حال جریان است، گفت: هم‌اکنون انتقال آب از این حوزه‌‌ها به دریاچه ارومیه حدود 15 تا 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتقال آب به دریاچه ارومیه 18 درصد پیشرفت دارد
محمدجواد محمدی‌زاده در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اسفراین اظهار داشت: دریاچه ارومیه با بارندگی‌های اخیر، از مهر ماه به بعد تا الان بیش از پنج سانتی‌متر میزان آب بالا آمده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش آب در این دریاچه افزود: اقدام اولی که داریم انجام می‌دهیم، انتقال حوزه به حوزه است و از حوزه‌های دیگر آب منتقل می‌شود و طرحی برای انتقال آب که اکنون در حال جریان است، حدود 15 تا 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدی‌زاده با بیان اینکه این طرح باید ظرف پنج سال انجام شود، تصریح کرد: اجرای این طرح منجر به این شده که 700 میلیون مترمکعب آب از حوزه دیگر به حوزه آبخیز ارومیه منتقل شود.

وی اظهار داشت: طی یک برنامه سه ساله با اصلاح روش‌های آبیاری یک صرفه‌جویی حدود یک میلیارد مترمکعبی انجام خواهد شد همچنین انتقال آب از حوزه ارس در دست مطالعه بوده و به احتمال قوی مراحل اجرایی آن از سال 91 آغاز خواهد شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور بارور کردن ابرها را برای احیای این دریاچه برشمرد و گفت: بارور کردن ابرها با فرض آنکه ما 20 درصد به ظرفیت بارش در حوزه آبخیز ارومیه اضافه خواهیم کرد، است.

وی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم که با این چند برنامه، حداقل نیاز آبی دریاچه ارومیه که 1/3 میلیارد مترمکعب است، ان‌شاءالله تأمین خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه یک برنامه پنج ساله است که امیدواریم منابع آن تأمین و این کار به نتیجه برسد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور همچنین با تأکید بر اینکه کمیته آلودگی هوای کشور فعال است، گفت: بر همین اساس این کمیته در کل کشور هر 15 روز یکبار جلساتش منظم برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: کمیته آلودگی هوای تهران نیز آن را به استانداری تهران تفویض کرده و آنها جلسات خود را برگزار می‌کنند.

محمدی‌زاده تصریح کرد: بعضی‌ها این تلقی را دارند که تشکیل کمیته آلایندگی هوای تهران به معنی تعطیلی کمیته آلودگی هوای کشور است که ما این کمیته را در سازمان محیط زیست به طور منظم تشکیل و در استان تهران هم این نشست‌ها در استانداری تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/و۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول