اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دانشجویان گیلان

مناظره 3 کاندیدای انتخاباتی گیلان برگزار شد

خبرگزاری فارس: مناظره سه کاندیدای انتخاباتی مجلس نهم با حضور جمع زیادی از دانشجویان در دانشگاه گیلان برگزار شد.

مناظره 3 کاندیدای انتخاباتی گیلان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نظرعلی علیزاده، جبار کوچکی‌نژاد و حسن تامینی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان در تالار دانشکده فنی با همکاری انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه به مناظره نشستند.

در این جلسه که با پرسش و پاسخ دانشجویان برگزار شد ابتدا نظرعلی علیزاده یکی از کاندیداهای مجلس نهم در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه یک نماینده چگونه می‌تواند قداست و پاکی نظام جمهوری اسلامی ایران را به مردم ثابت کند، اظهار داشت: در حال حاضر در گیلان 33 نماینده در کنار یکدیگر دوستانه در حال رقابت برای ورود به مجلس نهم هستند.

وی افزود: اصل وجودی شکل‌گیری نظام بسیار پاک و دارای اهداف و ارزش‌های بلندی است اما اینکه چگونه می‌توان این قداست و اهداف بلند را به مردم نشان داد در حال حاضر کشور در مسیر تکامل و پیمودن مسیری رو به جلو است تا پایه‌های اصلی شکل‌گیری یک حکومت اسلامی بنیان گذاشته شود.

علیزاده با بیان اینکه تاکنون به عنوان یکی از خدمتگزاران جامعه هرگز از مسیر اسلام، انقلاب و آرمان‌های امام راحل و شهدا منحرف نشده‌ام، بیان کرد: اگر کسی تنها یک مورد انحراف از مسیر تعالی انقلاب از بنده دیده باشد به او اجازه می‌دهم دستانم را قطع کند.

دانشجوی دیگری از این کاندیدا درباره ورود سپاه به عرصه سیاست پرسید و علیزاده افزود: طبق بیانات امام خمینی (ره) عدم ورود سپاه و سپاهیان به عرصه سیاسی کشور مورد تاکید قرار گرفته بود.

وی تصریح کرد: وظیفه سپاه در قانون اساسی حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن است بنابراین باید دید که انقلاب در کدام صحنه بیشتر مورد تهدید قرار دارد تا سپاه برای حمایت از آن بپا خیزد.

علیزاده با بیان اینکه صحنه‌های مورد تهدید نظام می‌تواند تمام صحنه‌های سیاسی، فرهنگی، نظامی و حتی اقتصادی باشد، اذعان کرد: اگر امروز سپاه در عرصه جنگ نرم ورود نکند آیا سؤال پیش نمی‌آید که چرا سپاه به درستی عمل نکرده است.

این کاندیدای مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان گیلان با اشاره به اینکه 240 هزار شهید کشور نشان‌دهنده این است که دشمن همواره در صدد سلب آرامش از ما بوده است، بیان کرد: ما شهدایی مانند حسین فهمیده‌ها و علم‌الهدی‌ها را نثار کرده‌ایم.

دانشجوی دیگری از حسن تامینی در باره تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها پرسید و وی گفت: بنده موافق تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها نیستم زیرا معتقدم ما به آن حد از بلوغ فکری و فرهنگی رسیده‌ایم که این کار را در دانشگاه‌های خود انجام ندهیم اما این امر در بیمارستان‌ها و برای رفاه حال بیماران صورت بگیرد، خوب است.

دانشجوی دیگری از این نماینده مجلس هشتم در باره آسفالت کوچه‌های روستای «اشکیک» پرسید که چرا برخلاف وعده‌هایش به این کار عمل نکرده است.

این دانشجو اظهار داشت: نمایندگان در هنگام تبلیغات تنها وعده می‌دهند و خود را وامدار مردم می‌دانند در صورتی که وقتی به مجلس می‌‌روند همه چیز را فراموش می‌کنند زیرا هدفشان این است که تنها برای نمایندگی تلاش کنند.

تامینی در پاسخ به این دانشجو عنوان کرد: یک نماینده باید همواره خود را مدافع حق و حقوق ملت بداند و اگر وعده‌ای داده که نتوانسته است عمل کند حتما موانعی سر راه بوده که بررسی‌ها را دشوار کرده است.

دانشجوی دیگری نیز از تامینی پرسید چرا نمایندگان تا این حد برای تبلیغات خود هزینه کرده و از حمایت هواداران خود استفاده می‌کنند در صورتی که وقتی وارد مجلس می‌شوند ابتدا باید انتظارات هواداران خود را برآورده کنند.

تامینی در باره هزینه‌های تبلیغاتی برای کاندیداها، بیان داشت: هزینه‌های تبلیغاتی بسیار سنگین است و با اینکه ما مجاز به احداث شش ستاد در نقاط مختلف شهر هستیم، مجبوریم که از حمایت هواداران خود استفاده کنیم و البته حق با شماست زیرا هواداری که به کاندیدایی کمک می‌کند آن نماینده را معذور می‌دارد تا پس از ورود به مجلس احتیاجات او را برطرف کند.

در ادامه جبار کوچکی‌نژاد که از دو کاندیدای دیگر دیرتر وارد جلسه شده بود مورد گله‌مندی دانشجویان قرار گرفت.

دانشجویی به نمایندگی از کوچکی‌نژاد دلیل مخالفت وی با استاندار سابق گیلان را پرسید که پرسش خیلی از دانشجویان بود و وی اظهار داشت: بنده همواره در مناظره‌ها و مصاحبه‌هایم از استانداران و حتی دولت نیز انتقاد می‌کنم و معتقدم ما و استانداران وظیفه داریم تا گره‌های سطح کلان کشور را با هم باز کنیم.

کوچکی‌نژاد با اشاره به احداث راه‌آهن قزوین رشت، قزوین آستارا، احداث قطار شهری و دیگر پروژه‌های در دست اجرای گیلان بیان کرد: استاندار قبلی هرگز به مناظره با بنده حاضر نشد و تنها شعار می‌داد ضمن اینکه ایشان درباره کسب رتبه نخست گیلان در سرمایه‌گذاری در استان خیلی جنجال بپا کرد اما آثارش معلوم نبود.

وی اذعان کرد: در حال حاضر هر نماینده‌ای برای حفظ منافع استان باید با استاندار خود همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول