اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت آذربایجان غربی خبر داد

راه‌اندازی کانون بسیج پیشکسوتان در 8 شهرستان

خبرگزاری فارس: جانشین بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت آذربایجان غربی گفت: تاکنون کانون بسیج پیشکسوتان در هشت شهرستان آذربایجان غربی به صورت فعال راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی کانون بسیج پیشکسوتان در 8 شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، نادر رضایی عصر سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پیش‌بینی شده است تا نیمه نخست سال آینده تعداد کانون بسیج پیشکسوتان در شهرستان‌ها به 15 شهرستان افزایش یابد.

وی افزود: مجامع شهرستانی و استانی در قالب کمیته‌های سازندگی، ثبت تجربه، تألیف کتاب، مشاوره دفاعی، امنیتی، فرهنگی ورزشی سازماندهی شده‌اند.

رضایی اضافه کرد: بیش از 2 هزار بازنشسته در طول یک سال گذشته عضو بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت شده‌اند.

به گفته وی هدف اصلی تأسیس سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استفاده از دانش و توان بازنشستگان در راستای انتقال تجربیات به نسل جدید سپاه است.

رضایی همچنین به ماموریت سازمان بسیج پیشکسوتان اشاره و تصریح کرد: تلاش برای افزایش سطح آمادگی‌های معنوی، فکری و جسمانی، کمک، تقویت و ارتقای روحیه پاسداری و انگیزه انقلابی و بسیجی، بسترسازی برای بهره‌گیری در سطوح مختلف و مشاوره‌ای سپاه، حفظ انسجام و استفاده از تجربیات و توانمندی‌های پیشکسوتان از شاخص‌ترین وظایف این سازمان است.

به گفته جانشین بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت آذربایجان غربی ایجاد مجامع پیشکسوتان استانی و شهرستانی، ایجاد حلقه‌های صالحان و هیئت قرآنی، تعامل با نخبگان نظامی همچنین ارتباط با خانواده معظم شهدا از دیگر وظایف سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت است.

وی یادآور شد: این سازمان در تلاش است با ارائه سازوکارهای نو بازنشستگان را در این تشکل در کسوت بسیجی عضو و زمینه فعالیت‌های انقلاب آنان را فراهم کند.

این مسئول با بیان اینکه بازنشستگان سرمایه‌های باارزشی هستند که ظرفیت‌های فراوانی در خود نهفته دارند، گفت: بازنشستگان و پیشکسوتان سپاه و بسیج با از خودگذشتگی و تقدیم بهترین دوستان و همسنگران خود در دوران دفاع مقدس پیشتاز دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و عرصه جهاد و شهادت بودند.

رضایی افزود: نهال بسیج که به‌ دست امام خمینی (ره) تأسیس و با حمایت و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب به یک نهال تنومند تبدیل شده است وظیفه سازماندهی پیشکسوتان جهاد و شهادت را نیز بر عهده گرفته است.

انتهای پیام/آ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول