اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

حمایت از حقوق مصرف‌کننده شاخصه تولید کیفی است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: شاخصه حمایت از حقوق مصرف‌کننده در حقیقت اصلی‌ترین نگرش در تولید کیفی همراه با ارتقای شاخص‌های تولید کم هزینه است.

حمایت از حقوق مصرف‌کننده شاخصه تولید کیفی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی عصر امروز در آیین گرامیداشت روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده در اردبیل اظهار داشت: اگر تولیدکننده ما اصل مشتری‌مداری را به عنوان یک اصل واقعی در امر تجارت مورد توجه و اولویت قرار دهد به یقین سود و منفعت بیشتری به دست آورده و در مقابل با کمترین نارضایتی مواجه می‌شود.

وی بزرگ‌ترین حفظ حقوق مصرف‌کننده را تولید محصول با کیفیت و قیمت تمام شده اندک توصیف کرد و افزود: حمایت از حقوق مصرف‌کننده از جمله اهدافی است که دولت خدمتگزار سعی می‌کند در تأمین منافع عمومی و متناسب با اعمال سیاست‌های حمایتی آن را مدنظر داشته باشد.

عظمایی در ادامه خاطر نشان کرد: هر چند شاهد اعمال سیاست‌های حمایتی در مقابل حجم وسیع تولید و عرضه محصولات هستیم اما در این بین نباید کیفیت فدای کمیت شود.

این مسئول یکی از علل نامگذاری روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده را ایجاد یک فضای رقابتی در بین تولیدکنندگان برای تشویق تولید کیفی همراه با برخی مؤلفه‌های مورد درخواست مصرف‌کنندگان اعلام کرد و بیان داشت:‌ تشویق واحدهای تولیدی و خدماتی در مسیر حمایت مؤثر از حقوق مصرف‌کنندگان یکی از برنامه‌هایی است که به جد دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: هر چند مصرف از نظر اقتصادی هدف نهایی تولید و توزیع است اما آن چه به تولیدات و چگونگی تخصیص منابع تولید و توزیع امکان ظهور و بروز می‌دهد، سیاست‌گذاری‌های درست اقتصادی است که می‌تواند به نفع مصرف‌کننده باشد.

به گزارش فارس، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از نظر اقتصادی مصرف همراه با تولید شاخص توان اقتصادی جامعه بوده و همین امر خود عاملی در بقا و استمرار حرکت سازنده واحدهای تولیدی محسوب می‌شود.

وی افزود: هر چند مصرف آخرین حربه فرآیند اقتصادی است اما تولیدکننده بایستی در قدم اول به ذائقه و خواست مصرف‌کننده توجه کند تا بتواند در یک نظام اقتصادی مبتنی بر عرضه و تقاضا نیازها و مطالبات را پاسخگو باشد.

عظمایی یکی از بهترین راهکارهای برقراری عدالت اجتماعی را در جامعه حفظ حقوق مصرف‌کننده و حمایت از این مؤلفه اعلام کرد و اظهار داشت: این امر همواره می‌تواند منشأ اثرات قابل توجهی در توسعه همه‌جانبه کشور باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: کشور ما امروز به ارزشمندترین مؤلفه‌ها در نظام اقتصادی به ویژه با گرایش اسلامی و مذهبی نیاز دارد تا هر تولیدکننده خود را موظف به تولید با کیفیت کند که این امر خود ضرورت انکارناپذیر است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول