اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انتقال خون جیرفت:

جیرفت دومین مصرف‌کننده خون در کرمان است

خبرگزاری فارس: رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت گفت: جیرفت دومین مصرف‌کننده خون در استان پس از شهر کرمان است.

جیرفت دومین مصرف‌کننده خون در کرمان است
علی بهزادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: سازمان انتقال خون هر ساله در سراسر کشور همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی به دریافت خون از عزاداران اقدام می‌کند.
وی افزود: شهرستان جیرفت نیز در سال جاری با دو پایگاه ثابت و سیار  به صورت 24 ساعته آماده دریافت خون اهدایی عزاداران حسینی بوده است.
بهزادی اهدای خون طی این دو روز را بیش از ظرفیت و نیاز پایگاه انتقال خون شهرستان عنوان و تصریح کرد: با فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌توان، اهدای مستمر خون مورد نیاز پایگاه شهرستان را طی سال توسط مردم تأمین کرد.
وی افزود: شهرستان جیرفت به دلیل تأسیس دانشگاه علوم پزشکی، افزایش متخصص و همچنین افزایش سن بیماران تالاسمی، دومین مصرف‌کننده خون در استان پس از شهر کرمان را داراست.
بهزادی بیان داشت: همکاری با پایگاه انتقال خون شهرستان نیازمند حمایت و توجه هر چه بیشتر مسئولان و خیران از این بخش عام‌المنفعه است.
وی مدت زمان نگهداری خون را 35 روز ذکر و عنوان کرد: خون‌دهی بیش از نیاز پایگاه در مناسبت‌های خاص موجب کمبود خون در ماه‌های دیگر می‌شود.
بهزادی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و همکاری داوطلبان افتخاری در سال جاری، دریافت خون با کمیت و کیفیت بهتری انجام گرفته است.
وی گفت: اهدای خون در شهرستان جیرفت همزمان با تاسوعا و عاشورا مانند سه سال گذشته در استان کرمان مقام نخست را کسب کرده است.
بهزادی گفت: پایگاه سیار و ثابت دریافت خون جیرفت در روز تاسوعا 247 مراجعه‌کننده داشته است که با غربالگری پزشکان 203 نفر موفق به اهدای خون شدند.
رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت بیان کرد: در روز عاشورا نیز 346 نفر مراجعه‌کننده داشته‌ایم که از این تعداد 266 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی تعداد اهداکنندگان خون در این دو روز را 469 نفر اعلام کرد و افزود: مجموع خون دریافتی نیز 211 هزار و 50 سی‌سی بوده است که نسبت به سال گذشته در این ایام 45 واحد افزایش داشته است.
بهزادی تصریح کرد: دریافت خون در این ایام با همکاری جمعیت هلال احمر، شهرداری، بانک ملی و اورژانس 115 انجام شده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول