به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن قربان لو ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید جایگاه عرضه کننده و مصرف کننده در استان به درستی زنجان تعریف و رعایت شود.
وی با اشاره به اینکه افزایش عضوگیری از جمله اقدامات انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سال جاری محسوب میشود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 500 نفر در این انجمن عضو رسمی هستند.
رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با بیان اینکه شرکت در همایشهای منطقهای به منظور افزایش اطلاعات اعضای انجمن، میزگرد تخصصی با هدف اشاعه فرهنگ حمایت از حقوق مصرف کنندگان با حضور اساتید دانشگاه و اطلاع رسانی در زمینه برخی از کالاها و محصولات از اقدامات انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سال جاری محسوب میشود، اضافه کرد: تشکیل جلسه و برگزاری نشست با 20 شرکت متقاضی دریافت گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان از دیگر اقدامات این انجمن به شمار میرود که از نیمه دوم سال جدید برای شرکتهایی که خواستار تندیس انجمن هستند، اطلاع رسانی میشود.
وی با اشاره به اینکه از ماههای آینده نرم افزار دریافت شکایات مردمی نصب میشود، ادامه داد: به منظور ارتقای سطح آگاهی مصرف کنندگان نشریه ویژهای راهاندازی میشود که در این راستا از تجارب افراد مختلف استفاده میشود.
قربانلو با بیان اینکه اشاعه فرهنگ حمایت از حقوق مصرف کنندگان در بین آحاد جامعه و تعیین تکلیف وظایف عرضه کنندگان از اهداف مورد نظر انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان محسوب میشود، تصریح کرد: دریافت شکایات مردمی و رسیدگی به این شکایات نیز از جمله برنامههای این انجمن به شمار میرود.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و ساختاری انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان اظهار داشت: با برنامهریزیهای صورت گرفته درصدد استفاده از تواناییهای اعضای انجمن و ارائه راهبردهای مناسب در زمینه حقوق مصرف کنندگان هستیم.
رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با بیان اینکه ساختار انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان یک ساختار سنتی است، خاطر نشان کرد: فقدان کیفی و کمی برخی از کالاها، عرضه نامتناسب با تقاضا، عدم رعایت استاندارد در برخی از کالاها، انحصار تولید برخی از کالاها توسط دولت، دستیابی به سود بیشتر توسط تولید کنندگان، ورود کالاهای تقلبی به بازار و وجود دلالها و واسطهها در بازار از جمله مشکلات حمایت از حقوق مصرف کنندگان محسوب میشود.
وی به عدم حساسیت خود مصرف کنندگان اشاره کرد و اذعان داشت: مصرف کنندگان باید با مشاهده هر گونه نقصی در کالاها به انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان یا بخش نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اطلاع دهند.
قربانلو با تاکید بر اینکه در حال حاضر با بیثبات قیمتها در بازار مواجه هستیم، اضافه کرد: به دلیل ترس از ایجاد تنش در بازار به این موضوع پرداخته نمیشود.
وی با بیان اینکه با برنامهریزیهای صورت گرفته در نظر دارند در زمینه حمایت از حقوق مصرف کنندگان کلاس های آموزشی برگزار میکنند، ادامه داد: این کلاسها در قالب کارآفرینی از طریق آموزش عالی و آموزش و پرورش برگزار میشود.
انتهای پیام/س20