اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صنعت، معدن و تجارت آستانه‌اشرفیه خبر داد

فروش فوق‌العاده 30 واحد صنفی در آستانه‌اشرفیه

خبرگزاری فارس: سرپرست صنعت، معدن و تجارت آستانه‌اشرفیه از آمادگی 30 واحد صنفی برای حراج و فروش فوق‌العاده پایان سال در این شهرستان خبر داد.

فروش فوق‌العاده 30 واحد صنفی در آستانه‌اشرفیه

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه عزیز پرسری ظهر امروز در جلسه صنعت، معدن و تجارت این شهرستان با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای تنظیم بازار شب عید در آستانه‌اشرفیه‌ اظهار داشت: در راستای برنامه‌های تنظیم بازار شب عید، نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در آستانه اشرفیه از تاریخ 15 تا 29 اسفند برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: این نمایشگاه با 70 غرفه در محل پاساژ شاهدی آستانه‌اشرفیه واقع در خیابان امام (ره) برگزار می‌شود و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به ویژه  محصولات غذایی نظیر گوشت، مرغ، آجیل و خشکبار و میوه، به همراه کیف و کفش و پوشاک با قیمتی مناسب عرضه می‌شود.

این مسئول با اشاره به حراج و فروش فوق‌العاده بیان داشت: تاکنون 30 واحد صنفی شهرستان نیز شامل 10 واحد پوشاک، 8 واحد عرضه کیف و کفش، 6 واحد عرضه مواد غذایی و 6 واحد آجیل و شیرینی برای برگزاری حراج و فروش فوق‌العاده در روزهای پایانی سال اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته وی این واحدها از تاریخ 15 تا 29 اسفند اقدام به فروش کالاهای خود با تخفیف حدود 10 تا 15 درصد نسبت به کالاهای مشابه در بازار می‌کنند. میوه و مرکبات مورد نیاز شهروندان برای شب عید به میزان کافی ذخیره شده و توزیع آنها با اعلام قبلی در مکان‌هایی داخل شهرستان به ویژه در نمایشگاه عرضه مستقیم کالا صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: مقادیر مناسبی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مانند گوشت مرغ، گوشت قرمز، روغن، شکر، برنج و حبوبات در شهرستان ذخیره شده که در صورت نیاز بازار به دلیل افزایش قیمت و یا کمبود عرضه، توزیع آنها در دستور کار قرار می‌گیرد.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت گیلان درباره بازرسی و نظارت بر واحدهای مذکور ابراز داشت: در راستای طرح تشدید بازرسی، بازرسان این اداره به همراه بازرسان مجمع امور صنفی و اداره تعزیرات حکومتی شهرستان به بازرسی‌های متعدد روزانه در مناطق مختلف بازار و واحدهای صنفی می‌پردازند و با هرگونه تخلف نظیر گرانفروشی، کم‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات برخورد می‌کنند.

وی افزود: با نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش تقاضای کالای مختلف به ویژه کالاهای پرمصرف مورد نیاز مردم، طرح ویژه نظارتی نوروز با هدف نظارت بر روند عرضه و تقاضا در بازار، جلوگیری از کمبود و یا افزایش قیمت کالاهای از ابتدای اسفند جاری آغاز شده و تا 15 فروردین 91 همزمان با سراسر استان در شهرستان آستانه‌اشرفیه اجرا می‌شود.

به گفته پرسری در این طرح بازرسان اداره مذکور و مجمع امور صنفی به همراه ناظران افتخاری شهرستان از مناطق حساس بازار بازرسی‌های متعدد کرده و بر امنیت و ثبات بازار نظارت می‌کنند.

وی از شهروندان آستانه‌اشرفیه خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در بازار مراتب را از طریق سامانه 124 ستاد خبری شهرستان اعلام کنند.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول