اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک استان قم عنوان کرد

599 میلیون تومان درآمد استانی گمرک قم در سال 90

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک استان قم گفت: کل درآمد گمرکی استان قم 455 میلیارد تومان بوده که از این میزان 599 میلیون تومان آن درآمد استانی گمرک قم بوده است.

599 میلیون تومان درآمد استانی گمرک قم در سال 90

احمد ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به درآمد کل گمرک این استان در سال جاری اظهار کرد: کل درآمد گمرکی استان قم در 11 ماه سال جاری 455 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: میزان درآمد استانی از این میزان 599 میلیون تومان بوده است که مبلغ 34 میلیارد و 28 میلیون آن چهار درصد مالیات بر ارزش افزوده و سایر عوارض و 136 میلیارد تومان ضمانت‌نامه وصول نشده است.

ذاکری با بیان اینکه گمرک قم در بخش صادرات رشد 13 درصد داشته است ابراز داشت: در 11 ماه سال جاری، 43 هزار و 221 تن انواع کالا از قبیل کتاب، فرش دستباف، مصنوعات فلزی، کفش و دمپایی، نوشابه، مصنوعات شیشه‌ای، لوازم و ماشین‌آلات صنعتی و مکانیکی، مواد و مصنوعات پلاستیکی، گرانول PVC، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های خوراکی به دیگر کشورها صادر شده است.

وی تصریح کرد: صادرات فرآورده‌های خوراکی که به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، ترکمنستان، ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان انجام شده است، بالغ بر 116 میلیون دلار بوده که از لحاظ وزنی 40 درصد و از نظر ارزشی 13 درصد رشد داشته است.

 

* ترخیص بیش از 19 هزار دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان قم

مدیرکل گمرک استان قم در ادامه به واردات انجام شده در گمرک استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: در مدت ذکر شده، 84 هزار و 340 تن کالا به ارزش 505 میلیون و 261 هزار دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی چهار درصد و از نظر ارزش پنج درصد کاهش داشته است.

وی گفت: همچنین در این مدت 19 هزار و 153 دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان ترخیص شده است.

ذاکری خاطر نشان کرد: در 11 ماهه سال جاری، 81  هزار و 921 تن کالا به ارزش 604 میلیون دلار از سایر گمرکات به گمرک سلفچگان ترانزیت شده است که در مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 31 درصد و از نظر ارزش 32 درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: در اداره‌کل گمرک استان در زمینه امانات و مرسولات پستی در 11 ماهه سال جاری هزار و 496 بسته به وزن شش هزار و 32 کیلوگرم از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان، عراق و... به عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد و ترخیص شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 13 درصد و از لحاظ ارزش 35 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان قم افزود: 164 فقره پرونده قاچاق به ارزش 86 هزار و 681 میلیون ریال طی 11 ماه سال جاری در گمرک استان قم تشکیل شده است که تعداد 141 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های بالای 10 میلیون ریال و تعداد 23 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های کمتر از 10 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول